Setena ona del covid: què he de fer si em contagie?

Amb l’arribada de la primavera, les festes, vacances, augment de les interaccions socials, entre altres components després de les restriccions viscudes anteriorment pel coronavirus, és a dir la volta a la normalitat, ha ocasionat que els contagis augmenten.

A més, l’aparició de noves variants i la desaparició de les restriccions també apunten com a possibles causes de l’arribada de la setena ona.

Ja són diverses les comunitats autònomes que parlen de la setena ona del coronavirus, amb les subvariants d’ómicron repuntant. Amb els contagis disparats en ple estiu, molts ciutadans tenen dubtes sobre com cal actuar en cas de donar positiu en covid durant les vacances, es continua fent quarantena?, a qui avís si tinc símptomes?

Què he de fer si done positiu en coronavirus? Hi ha quarantena?

El mes de març passat la Comissió de Salut Pública va decidir dur a terme la nova estratègia per a normalitzar la covid en eliminar l’aïllament dels asimptomàtics i les proves amb caràcter general per a entrar en una nova fase. Aquesta fase, en la qual ara estem, focalitza els casos greus i els entorns vulnerables.

Així, si durant aquest estiu dones positiu en coronavirus, ja no existeix l’obligació de fer quarantena. No obstant això, la recomanació des de Sanitat continua sent, en la mesura del possible, minimitzar els contactes durant una setmana per a intentar tallar la cadena de contagis.

Amb aquest nou protocol també han desaparegut les baixes laborals automàtiques. Ara és el metge el que haurà de decidir si et dona o no la baixa segons el teu estat de salut amb el coronavirus.

He d’usar màscares?

Durant el teu contagi has d’utilitzar de manera adequada màscares i mantindre una higiene personal adequada per a evitar continuar propagant el virus. Ja no està prohibit acudir a treballar infectat, encara que sí que es recomana teletreballar en els casos que siga possible.

En aquests moments a Espanya les màscares només són obligatòries en alguns punts concrets, com a transports públics o hospitals, no obstant això, davant el recent augment de contagis, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha demanat “prudència” i recomanat de nou l’ús de la màscara.

Què faig si tinc símptomes de coronavirus?

Amb aquesta nova estratègia, el protocol d’actuació enfront del coronavirus se centra en els casos greus i els entorns vulnerables, per la qual cosa si tens símptomes de coronavirus, les autoritats sanitàries només manaran fer-se un test a les persones que es troben dins d’aqueixos grups vulnerables, per exemple:

• Persones relacionades amb àmbits vulnerables
• Persones de més de 60 anys o immunodeprimits i embarassades
• Persones amb un quadre d’infecció respiratòria aguda que requerisca ingrés hospitalari

Malgrat això, si tens símptomes i vols comprovar el teu diagnòstic pots realitzar-te un test d’antígens dels quals es venen en farmàcies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.