Setena ona del covid: què he de fer si em contagie?

Amb l’arribada de la primavera, les festes, vacances, augment de les interaccions socials, entre altres components després de les restriccions viscudes anteriorment pel coronavirus, és a dir la volta a la normalitat, ha ocasionat que els contagis augmenten.

A més, l’aparició de noves variants i la desaparició de les restriccions també apunten com a possibles causes de l’arribada de la setena ona.

Ja són diverses les comunitats autònomes que parlen de la setena ona del coronavirus, amb les subvariants d’ómicron repuntant. Amb els contagis disparats en ple estiu, molts ciutadans tenen dubtes sobre com cal actuar en cas de donar positiu en covid durant les vacances, es continua fent quarantena?, a qui avís si tinc símptomes?

Què he de fer si done positiu en coronavirus? Hi ha quarantena?

El mes de març passat la Comissió de Salut Pública va decidir dur a terme la nova estratègia per a normalitzar la covid en eliminar l’aïllament dels asimptomàtics i les proves amb caràcter general per a entrar en una nova fase. Aquesta fase, en la qual ara estem, focalitza els casos greus i els entorns vulnerables.

Així, si durant aquest estiu dones positiu en coronavirus, ja no existeix l’obligació de fer quarantena. No obstant això, la recomanació des de Sanitat continua sent, en la mesura del possible, minimitzar els contactes durant una setmana per a intentar tallar la cadena de contagis.

Amb aquest nou protocol també han desaparegut les baixes laborals automàtiques. Ara és el metge el que haurà de decidir si et dona o no la baixa segons el teu estat de salut amb el coronavirus.

He d’usar màscares?

Durant el teu contagi has d’utilitzar de manera adequada màscares i mantindre una higiene personal adequada per a evitar continuar propagant el virus. Ja no està prohibit acudir a treballar infectat, encara que sí que es recomana teletreballar en els casos que siga possible.

En aquests moments a Espanya les màscares només són obligatòries en alguns punts concrets, com a transports públics o hospitals, no obstant això, davant el recent augment de contagis, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha demanat «prudència» i recomanat de nou l’ús de la màscara.

Què faig si tinc símptomes de coronavirus?

Amb aquesta nova estratègia, el protocol d’actuació enfront del coronavirus se centra en els casos greus i els entorns vulnerables, per la qual cosa si tens símptomes de coronavirus, les autoritats sanitàries només manaran fer-se un test a les persones que es troben dins d’aqueixos grups vulnerables, per exemple:

• Persones relacionades amb àmbits vulnerables
• Persones de més de 60 anys o immunodeprimits i embarassades
• Persones amb un quadre d’infecció respiratòria aguda que requerisca ingrés hospitalari

Malgrat això, si tens símptomes i vols comprovar el teu diagnòstic pots realitzar-te un test d’antígens dels quals es venen en farmàcies.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.