Setena ona del covid: què he de fer si em contagie?

Amb l’arribada de la primavera, les festes, vacances, augment de les interaccions socials, entre altres components després de les restriccions viscudes anteriorment pel coronavirus, és a dir la volta a la normalitat, ha ocasionat que els contagis augmenten.

A més, l’aparició de noves variants i la desaparició de les restriccions també apunten com a possibles causes de l’arribada de la setena ona.

Ja són diverses les comunitats autònomes que parlen de la setena ona del coronavirus, amb les subvariants d’ómicron repuntant. Amb els contagis disparats en ple estiu, molts ciutadans tenen dubtes sobre com cal actuar en cas de donar positiu en covid durant les vacances, es continua fent quarantena?, a qui avís si tinc símptomes?

Què he de fer si done positiu en coronavirus? Hi ha quarantena?

El mes de març passat la Comissió de Salut Pública va decidir dur a terme la nova estratègia per a normalitzar la covid en eliminar l’aïllament dels asimptomàtics i les proves amb caràcter general per a entrar en una nova fase. Aquesta fase, en la qual ara estem, focalitza els casos greus i els entorns vulnerables.

Així, si durant aquest estiu dones positiu en coronavirus, ja no existeix l’obligació de fer quarantena. No obstant això, la recomanació des de Sanitat continua sent, en la mesura del possible, minimitzar els contactes durant una setmana per a intentar tallar la cadena de contagis.

Amb aquest nou protocol també han desaparegut les baixes laborals automàtiques. Ara és el metge el que haurà de decidir si et dona o no la baixa segons el teu estat de salut amb el coronavirus.

He d’usar màscares?

Durant el teu contagi has d’utilitzar de manera adequada màscares i mantindre una higiene personal adequada per a evitar continuar propagant el virus. Ja no està prohibit acudir a treballar infectat, encara que sí que es recomana teletreballar en els casos que siga possible.

En aquests moments a Espanya les màscares només són obligatòries en alguns punts concrets, com a transports públics o hospitals, no obstant això, davant el recent augment de contagis, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha demanat “prudència” i recomanat de nou l’ús de la màscara.

Què faig si tinc símptomes de coronavirus?

Amb aquesta nova estratègia, el protocol d’actuació enfront del coronavirus se centra en els casos greus i els entorns vulnerables, per la qual cosa si tens símptomes de coronavirus, les autoritats sanitàries només manaran fer-se un test a les persones que es troben dins d’aqueixos grups vulnerables, per exemple:

• Persones relacionades amb àmbits vulnerables
• Persones de més de 60 anys o immunodeprimits i embarassades
• Persones amb un quadre d’infecció respiratòria aguda que requerisca ingrés hospitalari

Malgrat això, si tens símptomes i vols comprovar el teu diagnòstic pots realitzar-te un test d’antígens dels quals es venen en farmàcies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.