Setena ona del covid: què he de fer si em contagie?

Amb l’arribada de la primavera, les festes, vacances, augment de les interaccions socials, entre altres components després de les restriccions viscudes anteriorment pel coronavirus, és a dir la volta a la normalitat, ha ocasionat que els contagis augmenten.

A més, l’aparició de noves variants i la desaparició de les restriccions també apunten com a possibles causes de l’arribada de la setena ona.

Ja són diverses les comunitats autònomes que parlen de la setena ona del coronavirus, amb les subvariants d’ómicron repuntant. Amb els contagis disparats en ple estiu, molts ciutadans tenen dubtes sobre com cal actuar en cas de donar positiu en covid durant les vacances, es continua fent quarantena?, a qui avís si tinc símptomes?

Què he de fer si done positiu en coronavirus? Hi ha quarantena?

El mes de març passat la Comissió de Salut Pública va decidir dur a terme la nova estratègia per a normalitzar la covid en eliminar l’aïllament dels asimptomàtics i les proves amb caràcter general per a entrar en una nova fase. Aquesta fase, en la qual ara estem, focalitza els casos greus i els entorns vulnerables.

Així, si durant aquest estiu dones positiu en coronavirus, ja no existeix l’obligació de fer quarantena. No obstant això, la recomanació des de Sanitat continua sent, en la mesura del possible, minimitzar els contactes durant una setmana per a intentar tallar la cadena de contagis.

Amb aquest nou protocol també han desaparegut les baixes laborals automàtiques. Ara és el metge el que haurà de decidir si et dona o no la baixa segons el teu estat de salut amb el coronavirus.

He d’usar màscares?

Durant el teu contagi has d’utilitzar de manera adequada màscares i mantindre una higiene personal adequada per a evitar continuar propagant el virus. Ja no està prohibit acudir a treballar infectat, encara que sí que es recomana teletreballar en els casos que siga possible.

En aquests moments a Espanya les màscares només són obligatòries en alguns punts concrets, com a transports públics o hospitals, no obstant això, davant el recent augment de contagis, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha demanat «prudència» i recomanat de nou l’ús de la màscara.

Què faig si tinc símptomes de coronavirus?

Amb aquesta nova estratègia, el protocol d’actuació enfront del coronavirus se centra en els casos greus i els entorns vulnerables, per la qual cosa si tens símptomes de coronavirus, les autoritats sanitàries només manaran fer-se un test a les persones que es troben dins d’aqueixos grups vulnerables, per exemple:

• Persones relacionades amb àmbits vulnerables
• Persones de més de 60 anys o immunodeprimits i embarassades
• Persones amb un quadre d’infecció respiratòria aguda que requerisca ingrés hospitalari

Malgrat això, si tens símptomes i vols comprovar el teu diagnòstic pots realitzar-te un test d’antígens dels quals es venen en farmàcies.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.