10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Setena ona del covid: què he de fer si em contagie?

Amb l’arribada de la primavera, les festes, vacances, augment de les interaccions socials, entre altres components després de les restriccions viscudes anteriorment pel coronavirus, és a dir la volta a la normalitat, ha ocasionat que els contagis augmenten.

A més, l’aparició de noves variants i la desaparició de les restriccions també apunten com a possibles causes de l’arribada de la setena ona.

Ja són diverses les comunitats autònomes que parlen de la setena ona del coronavirus, amb les subvariants d’ómicron repuntant. Amb els contagis disparats en ple estiu, molts ciutadans tenen dubtes sobre com cal actuar en cas de donar positiu en covid durant les vacances, es continua fent quarantena?, a qui avís si tinc símptomes?

Què he de fer si done positiu en coronavirus? Hi ha quarantena?

El mes de març passat la Comissió de Salut Pública va decidir dur a terme la nova estratègia per a normalitzar la covid en eliminar l’aïllament dels asimptomàtics i les proves amb caràcter general per a entrar en una nova fase. Aquesta fase, en la qual ara estem, focalitza els casos greus i els entorns vulnerables.

Així, si durant aquest estiu dones positiu en coronavirus, ja no existeix l’obligació de fer quarantena. No obstant això, la recomanació des de Sanitat continua sent, en la mesura del possible, minimitzar els contactes durant una setmana per a intentar tallar la cadena de contagis.

Amb aquest nou protocol també han desaparegut les baixes laborals automàtiques. Ara és el metge el que haurà de decidir si et dona o no la baixa segons el teu estat de salut amb el coronavirus.

He d’usar màscares?

Durant el teu contagi has d’utilitzar de manera adequada màscares i mantindre una higiene personal adequada per a evitar continuar propagant el virus. Ja no està prohibit acudir a treballar infectat, encara que sí que es recomana teletreballar en els casos que siga possible.

En aquests moments a Espanya les màscares només són obligatòries en alguns punts concrets, com a transports públics o hospitals, no obstant això, davant el recent augment de contagis, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha demanat “prudència” i recomanat de nou l’ús de la màscara.

Què faig si tinc símptomes de coronavirus?

Amb aquesta nova estratègia, el protocol d’actuació enfront del coronavirus se centra en els casos greus i els entorns vulnerables, per la qual cosa si tens símptomes de coronavirus, les autoritats sanitàries només manaran fer-se un test a les persones que es troben dins d’aqueixos grups vulnerables, per exemple:

• Persones relacionades amb àmbits vulnerables
• Persones de més de 60 anys o immunodeprimits i embarassades
• Persones amb un quadre d’infecció respiratòria aguda que requerisca ingrés hospitalari

Malgrat això, si tens símptomes i vols comprovar el teu diagnòstic pots realitzar-te un test d’antígens dels quals es venen en farmàcies.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.