9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

L’avís d’última hora de Fernando Simón sobre la Setmana Santa: «Si ho conseguim»

 

El doctor tècnic del ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha comparegut davant els mitjans per demanar un compliment estricte de les mesures durant la Setmana Santa per evitar una quarta onada. «Si entre tots som capaços de mantindre la disciplina, sé que no és una paraula molt bonica en període vocacional, però si conseguim mantindre les mesures durant la Setmana Santa potser no té massa sentit parlar de quarta onada», ha dit.

 

Tot i això, Simón ha explicat que «el més probable» és que la tendència a l’alça d’Espanya es mantinga els propers dies i que «l’objectiu actual és que l’impacte de la mobilitat no siga com en períodes de festivitats prèvies».

 

En esta línia, el mateix Simón ha explicat que «tot i que algunes mesures es poden relaxar, moltes mesures de protecció s’han de seguir mantenint», i ha insistit: «Les comunitats que han tingut bons números pel que fa a contagis han sigut les que han posat una sèrie de mesures en previsió dels dies festius concrets. Dies que, per cert, compten amb més risc de socialitzar».

 

«Una situació d’inflexió»

«Estem en una situació d’inflexió. És a dir, a partir d’ara podem mantindre la tendència ascendent i o, per contra, podem començar a revertir-la, ésta en mans de tots. Si conseguim mantindre la tendència unes setmanes més, amb el nivell actual de vacunació, podríem tindre una onada molt més suau que les observades en períodes previs», ha comentat Fernando Simón.

 

Activitats a l’aire lliure

Per acabar, Simón ha recomanat que, davant els bons dies que es preveuen per esta Setmana Santa, es facen el màxim d’activitats possibles a l’aire lliure. «Sí, activitats a l’aire lliure. Tenim uns dies que pareix que el temps ens respectarà i farà bo. Si podem fer més activitats fora, millor. Ens ajudarà, n’estic segur», ha sentenciat.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.