28 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

L’avís d’última hora de Fernando Simón sobre la Setmana Santa: «Si ho conseguim»

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El doctor tècnic del ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha comparegut davant els mitjans per demanar un compliment estricte de les mesures durant la Setmana Santa per evitar una quarta onada. «Si entre tots som capaços de mantindre la disciplina, sé que no és una paraula molt bonica en període vocacional, però si conseguim mantindre les mesures durant la Setmana Santa potser no té massa sentit parlar de quarta onada», ha dit.

 

Tot i això, Simón ha explicat que «el més probable» és que la tendència a l’alça d’Espanya es mantinga els propers dies i que «l’objectiu actual és que l’impacte de la mobilitat no siga com en períodes de festivitats prèvies».

 

En esta línia, el mateix Simón ha explicat que «tot i que algunes mesures es poden relaxar, moltes mesures de protecció s’han de seguir mantenint», i ha insistit: «Les comunitats que han tingut bons números pel que fa a contagis han sigut les que han posat una sèrie de mesures en previsió dels dies festius concrets. Dies que, per cert, compten amb més risc de socialitzar».

 

«Una situació d’inflexió»

«Estem en una situació d’inflexió. És a dir, a partir d’ara podem mantindre la tendència ascendent i o, per contra, podem començar a revertir-la, ésta en mans de tots. Si conseguim mantindre la tendència unes setmanes més, amb el nivell actual de vacunació, podríem tindre una onada molt més suau que les observades en períodes previs», ha comentat Fernando Simón.

 

Activitats a l’aire lliure

Per acabar, Simón ha recomanat que, davant els bons dies que es preveuen per esta Setmana Santa, es facen el màxim d’activitats possibles a l’aire lliure. «Sí, activitats a l’aire lliure. Tenim uns dies que pareix que el temps ens respectarà i farà bo. Si podem fer més activitats fora, millor. Ens ajudarà, n’estic segur», ha sentenciat.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.