10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’avís d’última hora de Fernando Simón sobre la Setmana Santa: «Si ho conseguim»

 

El doctor tècnic del ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha comparegut davant els mitjans per demanar un compliment estricte de les mesures durant la Setmana Santa per evitar una quarta onada. «Si entre tots som capaços de mantindre la disciplina, sé que no és una paraula molt bonica en període vocacional, però si conseguim mantindre les mesures durant la Setmana Santa potser no té massa sentit parlar de quarta onada», ha dit.

 

Tot i això, Simón ha explicat que «el més probable» és que la tendència a l’alça d’Espanya es mantinga els propers dies i que «l’objectiu actual és que l’impacte de la mobilitat no siga com en períodes de festivitats prèvies».

 

En esta línia, el mateix Simón ha explicat que «tot i que algunes mesures es poden relaxar, moltes mesures de protecció s’han de seguir mantenint», i ha insistit: «Les comunitats que han tingut bons números pel que fa a contagis han sigut les que han posat una sèrie de mesures en previsió dels dies festius concrets. Dies que, per cert, compten amb més risc de socialitzar».

 

«Una situació d’inflexió»

«Estem en una situació d’inflexió. És a dir, a partir d’ara podem mantindre la tendència ascendent i o, per contra, podem començar a revertir-la, ésta en mans de tots. Si conseguim mantindre la tendència unes setmanes més, amb el nivell actual de vacunació, podríem tindre una onada molt més suau que les observades en períodes previs», ha comentat Fernando Simón.

 

Activitats a l’aire lliure

Per acabar, Simón ha recomanat que, davant els bons dies que es preveuen per esta Setmana Santa, es facen el màxim d’activitats possibles a l’aire lliure. «Sí, activitats a l’aire lliure. Tenim uns dies que pareix que el temps ens respectarà i farà bo. Si podem fer més activitats fora, millor. Ens ajudarà, n’estic segur», ha sentenciat.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.