9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

La sisena onada deixa rècords de contagis a la Comunitat Valenciana

La incidència continua disparada a la Comunitat i ha arribat al rècord històric de tota la pandèmia, amb 1.600 casos per cada 100.000 habitants en els darrers 14 dies, una xifra que supera en 141 punts el pic màxim de la tercera onada.

Des de l’última actualització de divendres, la incidència ha augmentat 430 punts (1.170) i ​​en els darrers set dies ha pujat 648 punts (952). Tot i això, la Comunitat Valenciana se situa per sota de la mitjana nacional, que amb 2.296 casos per cada 100.000 habitants, també registra el seu rècord des que va començar la pandèmia.

La franja de 20 a 29 anys concentra el risc més alt de contagi, amb 2.887 casos per cada 100.000 habitants, seguida del grup dels 30 als 39 anys, que arriba als 2.113 casos. El grup de 70 a 79 anys presenta el menor risc amb una incidència de 452 casos.

La pressió hospitalària ha baixat lleugerament, però es manté per sobre del 25% que situa la Comunitat Valenciana en el risc extrem.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.