13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Aquest és el telèfon habilitat per Sanitat per a notificar els positius en antígens

 

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat des de fa unes setmanes un telèfon directe perquè les persones que han donat positiu en Covid-19 el puguen notificar, sense necessitat de desplaçar-se al Centre de Salut.

El telèfon directe per a notificar els contagis a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el 900 300 555. La finalitat de la crida és recaptar informació dels contagis després d’un positiu realitzat a casa.

A més, el telèfon directe serveix per a informar les persones contagiades del protocol que han de seguir per al seu aïllament, així com per a comunicar als contactes estrets del positiu.

 

 

D’aquesta manera s’evita que es col·lapsen els telèfons d’urgències dels centres de salut però amb la trucada es podrà comptabilitzar el positiu, que apareixerà en la base de dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat.

 

Què ha canviat en els últims dies?

 

El Ministeri de Sanitat ha adaptat l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de contagis de Covid-19 en període d’alta transmissió comunitària en la Comunitat Valenciana.

 

Període d’aïllament

 

El període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies, sempre que la persona no mostre símptomes en els últims tres dies.

Per a aquelles persones amb malaltia greu o immunosupressió es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Especialment s’ha d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

Casos confirmats

 

Els casos confirmats hauran d’informar els seus contactes estrets del seu positiu. En el cas que presenten símptomes, hauran de telefonar al 900 300 555.

 

Contactes estrets

 

El cens de contactes dels casos confirmats inclourà només als convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables (persones amb patologies de risc o majors de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari). La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena, durant els 10 dies després de l’última exposició, hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

 

Proves diagnòstiques

 

En els contactes estrets, tant vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables (majors de 70 anys, immunosupressió o dones embarassades) i a persones que les atenen (professionals o familiars) així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric