Aquest és el telèfon habilitat per Sanitat per a notificar els positius en antígens

 

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat des de fa unes setmanes un telèfon directe perquè les persones que han donat positiu en Covid-19 el puguen notificar, sense necessitat de desplaçar-se al Centre de Salut.

El telèfon directe per a notificar els contagis a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el 900 300 555. La finalitat de la crida és recaptar informació dels contagis després d’un positiu realitzat a casa.

A més, el telèfon directe serveix per a informar les persones contagiades del protocol que han de seguir per al seu aïllament, així com per a comunicar als contactes estrets del positiu.

 

 

D’aquesta manera s’evita que es col·lapsen els telèfons d’urgències dels centres de salut però amb la trucada es podrà comptabilitzar el positiu, que apareixerà en la base de dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat.

 

Què ha canviat en els últims dies?

 

El Ministeri de Sanitat ha adaptat l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de contagis de Covid-19 en període d’alta transmissió comunitària en la Comunitat Valenciana.

 

Període d’aïllament

 

El període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies, sempre que la persona no mostre símptomes en els últims tres dies.

Per a aquelles persones amb malaltia greu o immunosupressió es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Especialment s’ha d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

Casos confirmats

 

Els casos confirmats hauran d’informar els seus contactes estrets del seu positiu. En el cas que presenten símptomes, hauran de telefonar al 900 300 555.

 

Contactes estrets

 

El cens de contactes dels casos confirmats inclourà només als convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables (persones amb patologies de risc o majors de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari). La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena, durant els 10 dies després de l’última exposició, hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

 

Proves diagnòstiques

 

En els contactes estrets, tant vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables (majors de 70 anys, immunosupressió o dones embarassades) i a persones que les atenen (professionals o familiars) així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.