Aquest és el telèfon habilitat per Sanitat per a notificar els positius en antígens

 

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat des de fa unes setmanes un telèfon directe perquè les persones que han donat positiu en Covid-19 el puguen notificar, sense necessitat de desplaçar-se al Centre de Salut.

El telèfon directe per a notificar els contagis a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el 900 300 555. La finalitat de la crida és recaptar informació dels contagis després d’un positiu realitzat a casa.

A més, el telèfon directe serveix per a informar les persones contagiades del protocol que han de seguir per al seu aïllament, així com per a comunicar als contactes estrets del positiu.

 

 

D’aquesta manera s’evita que es col·lapsen els telèfons d’urgències dels centres de salut però amb la trucada es podrà comptabilitzar el positiu, que apareixerà en la base de dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat.

 

Què ha canviat en els últims dies?

 

El Ministeri de Sanitat ha adaptat l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de contagis de Covid-19 en període d’alta transmissió comunitària en la Comunitat Valenciana.

 

Període d’aïllament

 

El període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies, sempre que la persona no mostre símptomes en els últims tres dies.

Per a aquelles persones amb malaltia greu o immunosupressió es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Especialment s’ha d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

Casos confirmats

 

Els casos confirmats hauran d’informar els seus contactes estrets del seu positiu. En el cas que presenten símptomes, hauran de telefonar al 900 300 555.

 

Contactes estrets

 

El cens de contactes dels casos confirmats inclourà només als convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables (persones amb patologies de risc o majors de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari). La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena, durant els 10 dies després de l’última exposició, hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

 

Proves diagnòstiques

 

En els contactes estrets, tant vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables (majors de 70 anys, immunosupressió o dones embarassades) i a persones que les atenen (professionals o familiars) així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.