Aquest és el telèfon habilitat per Sanitat per a notificar els positius en antígens

 

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat des de fa unes setmanes un telèfon directe perquè les persones que han donat positiu en Covid-19 el puguen notificar, sense necessitat de desplaçar-se al Centre de Salut.

El telèfon directe per a notificar els contagis a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el 900 300 555. La finalitat de la crida és recaptar informació dels contagis després d’un positiu realitzat a casa.

A més, el telèfon directe serveix per a informar les persones contagiades del protocol que han de seguir per al seu aïllament, així com per a comunicar als contactes estrets del positiu.

 

 

D’aquesta manera s’evita que es col·lapsen els telèfons d’urgències dels centres de salut però amb la trucada es podrà comptabilitzar el positiu, que apareixerà en la base de dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat.

 

Què ha canviat en els últims dies?

 

El Ministeri de Sanitat ha adaptat l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de contagis de Covid-19 en període d’alta transmissió comunitària en la Comunitat Valenciana.

 

Període d’aïllament

 

El període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies, sempre que la persona no mostre símptomes en els últims tres dies.

Per a aquelles persones amb malaltia greu o immunosupressió es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Especialment s’ha d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

Casos confirmats

 

Els casos confirmats hauran d’informar els seus contactes estrets del seu positiu. En el cas que presenten símptomes, hauran de telefonar al 900 300 555.

 

Contactes estrets

 

El cens de contactes dels casos confirmats inclourà només als convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables (persones amb patologies de risc o majors de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari). La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena, durant els 10 dies després de l’última exposició, hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

 

Proves diagnòstiques

 

En els contactes estrets, tant vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables (majors de 70 anys, immunosupressió o dones embarassades) i a persones que les atenen (professionals o familiars) així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.