Aquest és el telèfon habilitat per Sanitat per a notificar els positius en antígens

 

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat des de fa unes setmanes un telèfon directe perquè les persones que han donat positiu en Covid-19 el puguen notificar, sense necessitat de desplaçar-se al Centre de Salut.

El telèfon directe per a notificar els contagis a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el 900 300 555. La finalitat de la crida és recaptar informació dels contagis després d’un positiu realitzat a casa.

A més, el telèfon directe serveix per a informar les persones contagiades del protocol que han de seguir per al seu aïllament, així com per a comunicar als contactes estrets del positiu.

 

 

D’aquesta manera s’evita que es col·lapsen els telèfons d’urgències dels centres de salut però amb la trucada es podrà comptabilitzar el positiu, que apareixerà en la base de dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat.

 

Què ha canviat en els últims dies?

 

El Ministeri de Sanitat ha adaptat l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de contagis de Covid-19 en període d’alta transmissió comunitària en la Comunitat Valenciana.

 

Període d’aïllament

 

El període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies, sempre que la persona no mostre símptomes en els últims tres dies.

Per a aquelles persones amb malaltia greu o immunosupressió es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Especialment s’ha d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

Casos confirmats

 

Els casos confirmats hauran d’informar els seus contactes estrets del seu positiu. En el cas que presenten símptomes, hauran de telefonar al 900 300 555.

 

Contactes estrets

 

El cens de contactes dels casos confirmats inclourà només als convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables (persones amb patologies de risc o majors de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari). La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena, durant els 10 dies després de l’última exposició, hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible les interaccions socials utilitzant de manera constant la màscara. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables.

 

Proves diagnòstiques

 

En els contactes estrets, tant vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables (majors de 70 anys, immunosupressió o dones embarassades) i a persones que les atenen (professionals o familiars) així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.