14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El territori valencià és una de les zones més vulnerables a la pandèmia segons la UE

 

El territori valencià, junt a Madrid, Catalunya, Andalusia, Balears i Castella i Lleó es troben entre les regions de la Unió Europea més vulnerables a l’impacte econòmic del Covid19, igual que la regió de París en França, la major part d’Itàlia i zones de Grècia i l’Est del bloc, segons es desprén del baròmetre sobre els efectes de la pandèmia que ha publicat este diumenge el Comité Europeu de les Regions (CdR).

 

L’estudi demostra que les regions que han registrat un major número de contagis i defuncions per la malaltia provocada pel virus SARS-CoV-2 «no són necessàriament els més colpejats econòmicament», ja que això depén d’una sèrie de factors addicionals.

 

En concret, l’estudi assenyala que l’impacte econòmic de la pandèmia en cada regió depén potencialment i en gran manera de l’exposició i la sensibilitat de cada una a les mesures de confinament adoptades.

 

El turisme, clau en este baròmetre

I a demés, esta sensibilitat està vinculada a una sèrie de factors com la proporció d’ocupació en sectors més afectats, la dependència en el turisme o en el comerç internacional, la població en risc de pobresa o exclusió social, la taxa de desocupació juvenil i la quantitat de pimes o autònoms.

 

El baròmetre del Comité Europeu de les Regions ha elaborat un mapa creuant la duració i el nivell de les mesures de confinament i cada un dels factors. El resultat mostra que el territori valencià es troba entre les regions europees més vulnerables a les conseqüències econòmiques de la pandèmia. També apareixen en roig en este mapa la regió de París en França, pràcticament la totalitat d’Itàlia, regions costaneres de Croàcia, l’Est de Bulgària i Macedònia Central i l’illa de Creta a Grècia.

 

El mapa demostra que l’impacte del Covid-19 al llarg del bloc és «substancialment negativa, asimètrica i territorialment diferenciada». Les regions el Sud i l’Est d’Europa, per exemple, són més vulnerables per l’«alt nivell de microempreses i treballadors autònoms». En el Mediterrani i les comunitats alpines, la seua sensibilitat a l’efecte del virus sobre l’economia es deuen a la seua forta dependència del turisme.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.