16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Així és el primer test clínic per a detectar Flurona que es distribueix a Espanya

En plena sisena ona de contagis per COVID 19, un nou terme està guanyant protagonisme, Flurona, o cosa que és el mateix, quan el pacient pateix COVID 19 i grip al mateix temps. Una casuística de la qual es té constància des de fa mesos, però a la qual ara se li ha donat nom.

Laboratoris Rhogen, especialitzats en l’àmbit diagnòstic i clínic, ha sigut la primera companyia a introduir a Espanya l’únic test d’origen europeu capaç de detectar amb precisió totes dos patologies. Una prova que ja s’està utilitzant en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, capaç de detectar amb precisió si el pacient està cursant les dos malalties al mateix temps o només una d’elles, així com de quina patologia concreta es tracta.

En concret, BIOSYNEX BLEGUE COVID-FLU A/B detecta en 10 minuts i amb una fiabilitat del 100% si la mostra pertany a una persona amb COVID 19, Grip (en les seues variables A o B) o Flurona. Aquesta prova clínica, d’ús exclusiu per professionals sanitaris, requereix la presa de mostres d’hisops nasofaringis, de la mateixa forma que els test d’autodiagnòstic.

Amb el resultat obtingut, el metge encarregat d’examinar al pacient podrà prendre les mesures terapèutiques o d’aïllament el més ràpid possible, segons siga necessari.

“L’impacte de la variant Ómicron i l’arribada de la temporada de grip està possibilitant que vegem més casos de “flurona” en les últimes setmanes, encara que ja s’havien descrit casos d’aquest tipus quasi des de l’inici de la pandèmia.

El nostre test, que ja està sent utilitzats en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, pot identificar sense cap mena de dubtes aquesta confluència de tots dos virus en un mateix pacient, o distingir també amb total precisió si es tracta únicament d’un d’ells i com dels dos és, Covid o Grip A i B” explica Mariano Alonso, director dels Laboratoris Rhogen, i afig que: “el resultat d’aquesta prova permet al metge prendre com més prompte millor les mesures terapèutiques adequades a cada situació partint d’una informació totalment fiable i en només 10 minuts”

Aquest test està desenvolupat pel laboratori suís Biosynex, partner de Rhogen en la Península Ibèrica, i està fabricat a Europa. Compta amb el Marcatge CE (Conformitat Europea) i la seua qualitat està validada a Suïssa amb estudis que avalen una sensibilitat del 97,5%, una especificitat del 100% i una exactitud en el diagnòstic del 99,7%.

 

Sobre Laboratoris Rhogen

 

Laboratoris Rhogen és una empresa espanyola especialitzada en l’àmbit diagnòstic formada per professionals amb més de 25 anys d’experiència en el sector. Juntament amb el seu partner suís Biosynex, de qui és distribuïdor en exclusiva en la Península Ibèrica, lideren el sector de test de diagnòstic a Espanya, tant d’ús clínic com de venda en farmàcies.

El seu porfolio de proves diagnòstiques relacionades amb el COVID-19 inclou més d’una desena de referències, entre les quals es troben: PCR, PCR COVID-Grip d’ús clínic o test d’antígens, de venda en farmàcies. Tots ells estan fabricats a Europa i compten amb el Marcatge CE (Conformitat Europea).

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.