El Tribunal Superior de Justícia dona el vistiplau al toc de queda a 32 municipis

 

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) aprova el toc de queda a la Comunitat Valenciana. Tal com va avançar el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant l’anunci de noves mesures per frenar l’expansió del Coronavirus dijous passat, es tracta d'”una mesura excepcional i quirúrgica” que només afectarà 32 municipis, els que tenen una incidència acumulada de casos per Covid-19 molt elevada.

Divendres passat la Generalitat va enviar la sol·licitud del toc de queda al TSJCV i la Sala del Contenciós-Administratiu va donar trasllat a la Fiscalia perquè presente informe, amb un termini que concloïa este dilluns a les 12 hores.

Després de l’informe de Fiscalia els jutges han deliberat i han decidit que es dona el vistiplau a la mateixa: “entrarà en vigor en el moment que la justícia assenyale també el calendari. Nosaltres hem proposat dos setmanes”, ha detallat el president de la Generalitat en una entrevista radiofònica que ha concedit este matí.

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de “generar una atmosfera favorable per aturar la reactivació de la pandèmia”, però, preocupa l’efecte que esta mesura puga tenir en el sector econòmic, Per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: “s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per arribar a agost a la millor condició possible”.

És a dir, que el tancament de l’oci nocturn ja ha mostrat la seua efectivitat, al menys en paraules de Ximo Puig. “En els espais nocturns i de confiança és quan es produeixen els contagis, Fonamentalment entre els més joves i per això cal prendre este tipus de mesures per molt que ens facen mal”, sentenciava.

Municipis on s’implanta el toc de queda de nou

 

Després de l’anunci del TSJCV que dona el vistiplau a la implantació del toc de queda a 32 municipis pel seu índex de contagi. Este és el llistat de municipis que afecta la província de València:

Alaquàs
Alboraia
Almàssera
Benaguasil
Benetússer
Benifaió
Bunyol
Burjassot
Catarroja
El Puig
Gandia
L’Eliana
Meliana
Mislata
Montcada
Paterna
Picanya
Sedaví
Silla
Tavernes Blanques
Utiel
València
Vilamarxant
Xirivella

A la província d’Alacant Sant Vicent del Raspeig, I de Castelló, Benicàssim també implantaran esta mesura.

D’altra banda, el toc de queda no és l’única novetat que ha resolt el TSJCV, ja que la Generalitat va demanar al costat del toc de queda que es restringissen les reunions socials i familiars amb un límit de 10 persones. El TSJCV també ha ratificat esta decisió.

Noves restriccions des del passat cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Estes mesures s’uneixen a les restriccions que ja va anunciar el president dijous passat i que es van implantar el passat cap de setmana:

Hostaleria: S’avança el tancament dels bars i restaurants. Hauran de deixar de servir sopars a les 00:00 i tancar a les 00:30. A més, les taules de l’hostaleria podran estar ocupades per un màxim de 10 persones en exteriors, i 6 persones en interiors.

Oci nocturn: Tancament de l’oci nocturn, encara que els locals podran seguir funcionant com bars i cafeteries.

Reunions socials: Es limiten les reunions socials, en l’àmbit públic i privat a un màxim de deu persones.

Espectacles massius: Es redueix l’aforament espais oberts de 4.000 a 3.000 espectadors, i en espais tancats passa a ser d’un màxim de 2.000 espectadors, enfront dels 3.000 actuals.

Botelló: Es va a tipificar amb falta greu per augmentar la sanció a qui incomplisca esta norma. Fins a 30.000 euros per incomplir-la.

Venda d’alcohol: Prohibida la venda d’alcohol des de les 20:00.

Festes: No estan permeses les festes populars, ni les cercaviles o les desfilades.

Ús de la màscareta: Tot i que ha deixat de ser obligatòria a l’aire lliure, el president ha recomanat “seguir utilitzant-la sempre”.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.