El Tribunal Superior de Justícia dona el vistiplau al toc de queda a 32 municipis

 

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) aprova el toc de queda a la Comunitat Valenciana. Tal com va avançar el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant l’anunci de noves mesures per frenar l’expansió del Coronavirus dijous passat, es tracta d'”una mesura excepcional i quirúrgica” que només afectarà 32 municipis, els que tenen una incidència acumulada de casos per Covid-19 molt elevada.

Divendres passat la Generalitat va enviar la sol·licitud del toc de queda al TSJCV i la Sala del Contenciós-Administratiu va donar trasllat a la Fiscalia perquè presente informe, amb un termini que concloïa este dilluns a les 12 hores.

Després de l’informe de Fiscalia els jutges han deliberat i han decidit que es dona el vistiplau a la mateixa: “entrarà en vigor en el moment que la justícia assenyale també el calendari. Nosaltres hem proposat dos setmanes”, ha detallat el president de la Generalitat en una entrevista radiofònica que ha concedit este matí.

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de “generar una atmosfera favorable per aturar la reactivació de la pandèmia”, però, preocupa l’efecte que esta mesura puga tenir en el sector econòmic, Per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: “s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per arribar a agost a la millor condició possible”.

És a dir, que el tancament de l’oci nocturn ja ha mostrat la seua efectivitat, al menys en paraules de Ximo Puig. “En els espais nocturns i de confiança és quan es produeixen els contagis, Fonamentalment entre els més joves i per això cal prendre este tipus de mesures per molt que ens facen mal”, sentenciava.

Municipis on s’implanta el toc de queda de nou

 

Després de l’anunci del TSJCV que dona el vistiplau a la implantació del toc de queda a 32 municipis pel seu índex de contagi. Este és el llistat de municipis que afecta la província de València:

Alaquàs
Alboraia
Almàssera
Benaguasil
Benetússer
Benifaió
Bunyol
Burjassot
Catarroja
El Puig
Gandia
L’Eliana
Meliana
Mislata
Montcada
Paterna
Picanya
Sedaví
Silla
Tavernes Blanques
Utiel
València
Vilamarxant
Xirivella

A la província d’Alacant Sant Vicent del Raspeig, I de Castelló, Benicàssim també implantaran esta mesura.

D’altra banda, el toc de queda no és l’única novetat que ha resolt el TSJCV, ja que la Generalitat va demanar al costat del toc de queda que es restringissen les reunions socials i familiars amb un límit de 10 persones. El TSJCV també ha ratificat esta decisió.

Noves restriccions des del passat cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Estes mesures s’uneixen a les restriccions que ja va anunciar el president dijous passat i que es van implantar el passat cap de setmana:

Hostaleria: S’avança el tancament dels bars i restaurants. Hauran de deixar de servir sopars a les 00:00 i tancar a les 00:30. A més, les taules de l’hostaleria podran estar ocupades per un màxim de 10 persones en exteriors, i 6 persones en interiors.

Oci nocturn: Tancament de l’oci nocturn, encara que els locals podran seguir funcionant com bars i cafeteries.

Reunions socials: Es limiten les reunions socials, en l’àmbit públic i privat a un màxim de deu persones.

Espectacles massius: Es redueix l’aforament espais oberts de 4.000 a 3.000 espectadors, i en espais tancats passa a ser d’un màxim de 2.000 espectadors, enfront dels 3.000 actuals.

Botelló: Es va a tipificar amb falta greu per augmentar la sanció a qui incomplisca esta norma. Fins a 30.000 euros per incomplir-la.

Venda d’alcohol: Prohibida la venda d’alcohol des de les 20:00.

Festes: No estan permeses les festes populars, ni les cercaviles o les desfilades.

Ús de la màscareta: Tot i que ha deixat de ser obligatòria a l’aire lliure, el president ha recomanat “seguir utilitzant-la sempre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.