El Tribunal Superior de Justícia dona el vistiplau al toc de queda a 32 municipis

 

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) aprova el toc de queda a la Comunitat Valenciana. Tal com va avançar el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant l’anunci de noves mesures per frenar l’expansió del Coronavirus dijous passat, es tracta d'»una mesura excepcional i quirúrgica» que només afectarà 32 municipis, els que tenen una incidència acumulada de casos per Covid-19 molt elevada.

Divendres passat la Generalitat va enviar la sol·licitud del toc de queda al TSJCV i la Sala del Contenciós-Administratiu va donar trasllat a la Fiscalia perquè presente informe, amb un termini que concloïa este dilluns a les 12 hores.

Després de l’informe de Fiscalia els jutges han deliberat i han decidit que es dona el vistiplau a la mateixa: «entrarà en vigor en el moment que la justícia assenyale també el calendari. Nosaltres hem proposat dos setmanes», ha detallat el president de la Generalitat en una entrevista radiofònica que ha concedit este matí.

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de «generar una atmosfera favorable per aturar la reactivació de la pandèmia», però, preocupa l’efecte que esta mesura puga tenir en el sector econòmic, Per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: «s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per arribar a agost a la millor condició possible».

És a dir, que el tancament de l’oci nocturn ja ha mostrat la seua efectivitat, al menys en paraules de Ximo Puig. «En els espais nocturns i de confiança és quan es produeixen els contagis, Fonamentalment entre els més joves i per això cal prendre este tipus de mesures per molt que ens facen mal», sentenciava.

Municipis on s’implanta el toc de queda de nou

 

Després de l’anunci del TSJCV que dona el vistiplau a la implantació del toc de queda a 32 municipis pel seu índex de contagi. Este és el llistat de municipis que afecta la província de València:

Alaquàs
Alboraia
Almàssera
Benaguasil
Benetússer
Benifaió
Bunyol
Burjassot
Catarroja
El Puig
Gandia
L’Eliana
Meliana
Mislata
Montcada
Paterna
Picanya
Sedaví
Silla
Tavernes Blanques
Utiel
València
Vilamarxant
Xirivella

A la província d’Alacant Sant Vicent del Raspeig, I de Castelló, Benicàssim també implantaran esta mesura.

D’altra banda, el toc de queda no és l’única novetat que ha resolt el TSJCV, ja que la Generalitat va demanar al costat del toc de queda que es restringissen les reunions socials i familiars amb un límit de 10 persones. El TSJCV també ha ratificat esta decisió.

Noves restriccions des del passat cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Estes mesures s’uneixen a les restriccions que ja va anunciar el president dijous passat i que es van implantar el passat cap de setmana:

Hostaleria: S’avança el tancament dels bars i restaurants. Hauran de deixar de servir sopars a les 00:00 i tancar a les 00:30. A més, les taules de l’hostaleria podran estar ocupades per un màxim de 10 persones en exteriors, i 6 persones en interiors.

Oci nocturn: Tancament de l’oci nocturn, encara que els locals podran seguir funcionant com bars i cafeteries.

Reunions socials: Es limiten les reunions socials, en l’àmbit públic i privat a un màxim de deu persones.

Espectacles massius: Es redueix l’aforament espais oberts de 4.000 a 3.000 espectadors, i en espais tancats passa a ser d’un màxim de 2.000 espectadors, enfront dels 3.000 actuals.

Botelló: Es va a tipificar amb falta greu per augmentar la sanció a qui incomplisca esta norma. Fins a 30.000 euros per incomplir-la.

Venda d’alcohol: Prohibida la venda d’alcohol des de les 20:00.

Festes: No estan permeses les festes populars, ni les cercaviles o les desfilades.

Ús de la màscareta: Tot i que ha deixat de ser obligatòria a l’aire lliure, el president ha recomanat «seguir utilitzant-la sempre».

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.