El Tribunal Superior de Justícia dona el vistiplau al toc de queda a 32 municipis

 

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) aprova el toc de queda a la Comunitat Valenciana. Tal com va avançar el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant l’anunci de noves mesures per frenar l’expansió del Coronavirus dijous passat, es tracta d'»una mesura excepcional i quirúrgica» que només afectarà 32 municipis, els que tenen una incidència acumulada de casos per Covid-19 molt elevada.

Divendres passat la Generalitat va enviar la sol·licitud del toc de queda al TSJCV i la Sala del Contenciós-Administratiu va donar trasllat a la Fiscalia perquè presente informe, amb un termini que concloïa este dilluns a les 12 hores.

Després de l’informe de Fiscalia els jutges han deliberat i han decidit que es dona el vistiplau a la mateixa: «entrarà en vigor en el moment que la justícia assenyale també el calendari. Nosaltres hem proposat dos setmanes», ha detallat el president de la Generalitat en una entrevista radiofònica que ha concedit este matí.

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de «generar una atmosfera favorable per aturar la reactivació de la pandèmia», però, preocupa l’efecte que esta mesura puga tenir en el sector econòmic, Per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: «s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per arribar a agost a la millor condició possible».

És a dir, que el tancament de l’oci nocturn ja ha mostrat la seua efectivitat, al menys en paraules de Ximo Puig. «En els espais nocturns i de confiança és quan es produeixen els contagis, Fonamentalment entre els més joves i per això cal prendre este tipus de mesures per molt que ens facen mal», sentenciava.

Municipis on s’implanta el toc de queda de nou

 

Després de l’anunci del TSJCV que dona el vistiplau a la implantació del toc de queda a 32 municipis pel seu índex de contagi. Este és el llistat de municipis que afecta la província de València:

Alaquàs
Alboraia
Almàssera
Benaguasil
Benetússer
Benifaió
Bunyol
Burjassot
Catarroja
El Puig
Gandia
L’Eliana
Meliana
Mislata
Montcada
Paterna
Picanya
Sedaví
Silla
Tavernes Blanques
Utiel
València
Vilamarxant
Xirivella

A la província d’Alacant Sant Vicent del Raspeig, I de Castelló, Benicàssim també implantaran esta mesura.

D’altra banda, el toc de queda no és l’única novetat que ha resolt el TSJCV, ja que la Generalitat va demanar al costat del toc de queda que es restringissen les reunions socials i familiars amb un límit de 10 persones. El TSJCV també ha ratificat esta decisió.

Noves restriccions des del passat cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Estes mesures s’uneixen a les restriccions que ja va anunciar el president dijous passat i que es van implantar el passat cap de setmana:

Hostaleria: S’avança el tancament dels bars i restaurants. Hauran de deixar de servir sopars a les 00:00 i tancar a les 00:30. A més, les taules de l’hostaleria podran estar ocupades per un màxim de 10 persones en exteriors, i 6 persones en interiors.

Oci nocturn: Tancament de l’oci nocturn, encara que els locals podran seguir funcionant com bars i cafeteries.

Reunions socials: Es limiten les reunions socials, en l’àmbit públic i privat a un màxim de deu persones.

Espectacles massius: Es redueix l’aforament espais oberts de 4.000 a 3.000 espectadors, i en espais tancats passa a ser d’un màxim de 2.000 espectadors, enfront dels 3.000 actuals.

Botelló: Es va a tipificar amb falta greu per augmentar la sanció a qui incomplisca esta norma. Fins a 30.000 euros per incomplir-la.

Venda d’alcohol: Prohibida la venda d’alcohol des de les 20:00.

Festes: No estan permeses les festes populars, ni les cercaviles o les desfilades.

Ús de la màscareta: Tot i que ha deixat de ser obligatòria a l’aire lliure, el president ha recomanat «seguir utilitzant-la sempre».

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.