El TSJCV autoritza l’exigència del passaport Covid per a accedir a locals d’oci i hostaleria

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat l’exigència de l’anomenat passaport Covid per a accedir a establiments d’hostaleria, restauració i oci amb aforament superior a 50 persones, festivals de música i esdeveniments i celebracions amb més de 500 assistents, així com per a visitar a pacients i interns en hospitals i residències, entre altres activitats.

Aquestes disposicions es troben contingudes en la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal datada el passat 25 de novembre i estaran en vigor durant 30 dies després de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La Sala considera que són mesures “equilibrades”, perquè es deriven d’elles “més beneficis per a l’interés general -contenció de la pandèmia- que perjudicis sobre altres béns o valors en conflicte”, al mateix temps que compleixen el “judici constitucional de proporcionalitat”.

L’acte repassa la recent jurisprudència del Tribunal Suprem sobre l’exigència del certificat de vacunació, presentació de prova diagnòstica negativa (PCR o test d’antígens) o justificant d’haver passat la malaltia per a accedir a determinats establiments.

Els magistrats argumenten que aquestes mesures són idònies per a reduir el risc de transmissió del virus en els interiors d’aquells llocs on, per la seua idiosincràsia, no és possible fer un ús continu de la mascareta.

La resolució al·ludeix a les dades científiques recollides en l’informe epidemiològic aportat per la Generalitat, que avalen que el risc d’infectar-se és menor entre vacunats que en no vacunats i que, en cas d’infecció, la transmissió de la Covid-19 és molt de menor entre persones vacunades.

Les mesures, per tant, són necessàries, ja que no es coneixen unes altres “per a aconseguir el propòsit amb igual eficàcia”, i resulten “indispensables si es vol obtindre l’objectiu de reduir o -almenys- minimitzar l’increment de la transmissió del virus”, precisa la Sala.

A més, l’exigència del certificat Covid cerca evitar que s’arribe “a l’escenari de noves restriccions de drets fonamentals molt més intenses de la que ací es tracta” i l’anunci de la seua implantació ja ha incentivat la vacunació.

La mesura resulta igualment proporcionada –prossegueix el Tribunal- perquè “a penes produirà afectació a l’activitat econòmica” i fins i tot “pot facilitar-la”, de manera que obté “un bon encaix de les dos peces més importants (salut i economia -per aquest ordre-) d’aquest insòlit puzle que representa l’actual pandèmia”.

“El nostre Alt Tribunal –reflecteix l’acte en al·lusió a la jurisprudència del Suprem- entén que aquest tipus de mesura suposa una limitació tènue de determinats drets fonamentals que, en ser enfrontada amb la poderosa presència d’altres drets fonamentals -com la vida o la protecció de la salut-, aporta una justificació objectiva i raonable per a la seua adopció”.

El TSJCV considera a més justificada la implantació del passaport Covid en tota la Comunitat Valenciana a la vista de la tendència homogènia ascendent i generalitzada de la corba pandèmica en tot el territori, la previsible mobilitat dels ciutadans davant la proximitat del Nadal i l’aparició de noves variants del Sars-Cov-2.

Quant a la seua exigència per a visitar hospitals i residències, tant públics com privats, els magistrats recorden que en aquests àmbits es produeixen “contactes pròxims i prolongats” entre pacients i visitants i en ells es troba “la població més vulnerable” i a vegades persones amb una immunitat a la malaltia disminuïda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trobat enterrat en formigó l’empresari vinculat al crim de la viuda de Sala

La Policia troba el cos que tot apunta que és de l'empresari Jesús Tavira, sepultat a més de dos metres en un aljub, embolicat en plàstic i amb múltiples ferides d'arma blanca. Hi ha quatre detinguts i no es descarten més arrestos.

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.