18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’UCI d’un hospital de Castelló és l’única del territori valencià sense pacients amb coronavirus

 

El descens de les hospitalitzacions per coronavirus en la província de Castelló, que se situen en 52, amb set pacients en estat crític, va permetre este dijous declarar la unitat de vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital de la Plana lliure de coronavirus en no tindre ingressat a cap pacient greu afectat per la pandèmia.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, este centre sanitari ha sigut el primer i únic, fins ahir al migdia, en tot el territori valencià a buidar la unitat de crítics afectats pel coronavirus després de la tercera ona. Això suposa una notícia molt esperançadora tenint en compte que en els moments de major propagació va haver de fer derivacions al General per tindre ocupada tota esta unitat.

 

I és que en el pic de la tercera ona de la pandèmia la pressió assistencial va arribar a asfixiar als hospitals de la província en assistir a 440 pacients.

 

Situació d’alarma després de Nadal

La situació dels hospitals públics de Castelló durant esta nova onada del Covid-19 ha sigut de màxima alerta, en situar-se en el nivell 4, segons el Ministeri de Sanitat. La pressió assistencial després de les dates nadalenques va anar a més en plena tercera ona, havent de suspendre les operacions no urgents per a destinar tots els recursos assistencials amb l’objectiu de fer front al coronavirus.

 

L’aprenentatge de la primera ona del Covid-19 ha permés al sistema estar millor preparat amb plans de contingència que preveuen l’habilitació de nous espais.

 

Rècord de contagis en gener

Abans de la pandèmia, els hospitals de Castelló comptaven amb uns 40 llits en les unitats de vigilància intensiva (UCI), mentres que ara disposen de prop de 80 amb la possibilitat de continuar ampliant, en cas de necessitat, gràcies als respiradors adquirits que permeten convertir un llit d’aigualit en una per a crític, encara que els sanitaris advertixen que es requerix personal per a saber usar estos dispositius.

 

El passat mes de gener, la província de Castelló va registrar un trist rècord d’hospitalitzacions amb 248 persones ingressades per coronavirus, una xifra que no s’havia registrat ni durant la primera ona. Afortunadament, el número de casos ha anat baixant i les UCI han anat alliberant espai.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís denuncia persecució a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat este dimarts una persecució judicial i política contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral per presumpte encobriment. El partit reclama una democratització de la justícia i apel·la a les forces democràtiques.

Gradolí: ‘No hi haurà normalitat’ mentres es protegisca a Mazón

Mariló Gradolí ha afirmat davant la comissió d'investigació de Les Corts que no hi haurà normalitat si es protegix a Carlos Mazón. Ha reclamat veritat i assumpció de responsabilitats.

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.