L’UCI d’un hospital de Castelló és l’única del territori valencià sense pacients amb coronavirus

 

El descens de les hospitalitzacions per coronavirus en la província de Castelló, que se situen en 52, amb set pacients en estat crític, va permetre este dijous declarar la unitat de vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital de la Plana lliure de coronavirus en no tindre ingressat a cap pacient greu afectat per la pandèmia.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, este centre sanitari ha sigut el primer i únic, fins ahir al migdia, en tot el territori valencià a buidar la unitat de crítics afectats pel coronavirus després de la tercera ona. Això suposa una notícia molt esperançadora tenint en compte que en els moments de major propagació va haver de fer derivacions al General per tindre ocupada tota esta unitat.

 

I és que en el pic de la tercera ona de la pandèmia la pressió assistencial va arribar a asfixiar als hospitals de la província en assistir a 440 pacients.

 

Situació d’alarma després de Nadal

La situació dels hospitals públics de Castelló durant esta nova onada del Covid-19 ha sigut de màxima alerta, en situar-se en el nivell 4, segons el Ministeri de Sanitat. La pressió assistencial després de les dates nadalenques va anar a més en plena tercera ona, havent de suspendre les operacions no urgents per a destinar tots els recursos assistencials amb l’objectiu de fer front al coronavirus.

 

L’aprenentatge de la primera ona del Covid-19 ha permés al sistema estar millor preparat amb plans de contingència que preveuen l’habilitació de nous espais.

 

Rècord de contagis en gener

Abans de la pandèmia, els hospitals de Castelló comptaven amb uns 40 llits en les unitats de vigilància intensiva (UCI), mentres que ara disposen de prop de 80 amb la possibilitat de continuar ampliant, en cas de necessitat, gràcies als respiradors adquirits que permeten convertir un llit d’aigualit en una per a crític, encara que els sanitaris advertixen que es requerix personal per a saber usar estos dispositius.

 

El passat mes de gener, la província de Castelló va registrar un trist rècord d’hospitalitzacions amb 248 persones ingressades per coronavirus, una xifra que no s’havia registrat ni durant la primera ona. Afortunadament, el número de casos ha anat baixant i les UCI han anat alliberant espai.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.