9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’UCI d’un hospital de Castelló és l’única del territori valencià sense pacients amb coronavirus

 

El descens de les hospitalitzacions per coronavirus en la província de Castelló, que se situen en 52, amb set pacients en estat crític, va permetre este dijous declarar la unitat de vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital de la Plana lliure de coronavirus en no tindre ingressat a cap pacient greu afectat per la pandèmia.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, este centre sanitari ha sigut el primer i únic, fins ahir al migdia, en tot el territori valencià a buidar la unitat de crítics afectats pel coronavirus després de la tercera ona. Això suposa una notícia molt esperançadora tenint en compte que en els moments de major propagació va haver de fer derivacions al General per tindre ocupada tota esta unitat.

 

I és que en el pic de la tercera ona de la pandèmia la pressió assistencial va arribar a asfixiar als hospitals de la província en assistir a 440 pacients.

 

Situació d’alarma després de Nadal

La situació dels hospitals públics de Castelló durant esta nova onada del Covid-19 ha sigut de màxima alerta, en situar-se en el nivell 4, segons el Ministeri de Sanitat. La pressió assistencial després de les dates nadalenques va anar a més en plena tercera ona, havent de suspendre les operacions no urgents per a destinar tots els recursos assistencials amb l’objectiu de fer front al coronavirus.

 

L’aprenentatge de la primera ona del Covid-19 ha permés al sistema estar millor preparat amb plans de contingència que preveuen l’habilitació de nous espais.

 

Rècord de contagis en gener

Abans de la pandèmia, els hospitals de Castelló comptaven amb uns 40 llits en les unitats de vigilància intensiva (UCI), mentres que ara disposen de prop de 80 amb la possibilitat de continuar ampliant, en cas de necessitat, gràcies als respiradors adquirits que permeten convertir un llit d’aigualit en una per a crític, encara que els sanitaris advertixen que es requerix personal per a saber usar estos dispositius.

 

El passat mes de gener, la província de Castelló va registrar un trist rècord d’hospitalitzacions amb 248 persones ingressades per coronavirus, una xifra que no s’havia registrat ni durant la primera ona. Afortunadament, el número de casos ha anat baixant i les UCI han anat alliberant espai.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.