L’UCI d’un hospital de Castelló és l’única del territori valencià sense pacients amb coronavirus

 

El descens de les hospitalitzacions per coronavirus en la província de Castelló, que se situen en 52, amb set pacients en estat crític, va permetre este dijous declarar la unitat de vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital de la Plana lliure de coronavirus en no tindre ingressat a cap pacient greu afectat per la pandèmia.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, este centre sanitari ha sigut el primer i únic, fins ahir al migdia, en tot el territori valencià a buidar la unitat de crítics afectats pel coronavirus després de la tercera ona. Això suposa una notícia molt esperançadora tenint en compte que en els moments de major propagació va haver de fer derivacions al General per tindre ocupada tota esta unitat.

 

I és que en el pic de la tercera ona de la pandèmia la pressió assistencial va arribar a asfixiar als hospitals de la província en assistir a 440 pacients.

 

Situació d’alarma després de Nadal

La situació dels hospitals públics de Castelló durant esta nova onada del Covid-19 ha sigut de màxima alerta, en situar-se en el nivell 4, segons el Ministeri de Sanitat. La pressió assistencial després de les dates nadalenques va anar a més en plena tercera ona, havent de suspendre les operacions no urgents per a destinar tots els recursos assistencials amb l’objectiu de fer front al coronavirus.

 

L’aprenentatge de la primera ona del Covid-19 ha permés al sistema estar millor preparat amb plans de contingència que preveuen l’habilitació de nous espais.

 

Rècord de contagis en gener

Abans de la pandèmia, els hospitals de Castelló comptaven amb uns 40 llits en les unitats de vigilància intensiva (UCI), mentres que ara disposen de prop de 80 amb la possibilitat de continuar ampliant, en cas de necessitat, gràcies als respiradors adquirits que permeten convertir un llit d’aigualit en una per a crític, encara que els sanitaris advertixen que es requerix personal per a saber usar estos dispositius.

 

El passat mes de gener, la província de Castelló va registrar un trist rècord d’hospitalitzacions amb 248 persones ingressades per coronavirus, una xifra que no s’havia registrat ni durant la primera ona. Afortunadament, el número de casos ha anat baixant i les UCI han anat alliberant espai.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.