L’UCI d’un hospital de Castelló és l’única del territori valencià sense pacients amb coronavirus

 

El descens de les hospitalitzacions per coronavirus en la província de Castelló, que se situen en 52, amb set pacients en estat crític, va permetre este dijous declarar la unitat de vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital de la Plana lliure de coronavirus en no tindre ingressat a cap pacient greu afectat per la pandèmia.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, este centre sanitari ha sigut el primer i únic, fins ahir al migdia, en tot el territori valencià a buidar la unitat de crítics afectats pel coronavirus després de la tercera ona. Això suposa una notícia molt esperançadora tenint en compte que en els moments de major propagació va haver de fer derivacions al General per tindre ocupada tota esta unitat.

 

I és que en el pic de la tercera ona de la pandèmia la pressió assistencial va arribar a asfixiar als hospitals de la província en assistir a 440 pacients.

 

Situació d’alarma després de Nadal

La situació dels hospitals públics de Castelló durant esta nova onada del Covid-19 ha sigut de màxima alerta, en situar-se en el nivell 4, segons el Ministeri de Sanitat. La pressió assistencial després de les dates nadalenques va anar a més en plena tercera ona, havent de suspendre les operacions no urgents per a destinar tots els recursos assistencials amb l’objectiu de fer front al coronavirus.

 

L’aprenentatge de la primera ona del Covid-19 ha permés al sistema estar millor preparat amb plans de contingència que preveuen l’habilitació de nous espais.

 

Rècord de contagis en gener

Abans de la pandèmia, els hospitals de Castelló comptaven amb uns 40 llits en les unitats de vigilància intensiva (UCI), mentres que ara disposen de prop de 80 amb la possibilitat de continuar ampliant, en cas de necessitat, gràcies als respiradors adquirits que permeten convertir un llit d’aigualit en una per a crític, encara que els sanitaris advertixen que es requerix personal per a saber usar estos dispositius.

 

El passat mes de gener, la província de Castelló va registrar un trist rècord d’hospitalitzacions amb 248 persones ingressades per coronavirus, una xifra que no s’havia registrat ni durant la primera ona. Afortunadament, el número de casos ha anat baixant i les UCI han anat alliberant espai.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.