15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La UE obri les seues fronteres als viatgers de països amb àmplia vacunació


La Unió Europea (UE) va acordar este dimecres obrir les fronteres als viatgers de tercers països la població dels quals està àmpliament vacunada o amb una bona situació epidemiològica enfront de la covid-19, la qual cosa inclou als Estats Units i el Regne Unit, entre altres.

La decisió la va anunciar hui la Comissió Europea, després que ho aprovaren els països de la UE en una reunió. L’acord -que encara ha d’adoptar-se formalment en els pròxims dies -també preveu alçar algunes de les restriccions per a les persones vacunades quan arriben al seu destí.

Segons va apuntar el portaveu d’Interior de l’Executiu comunitari, Christian Wigand, «no ha de portar molt de temps» fins que els viatgers de països com els Estats Units puguen entrar a la UE.

Els països de la UE van adoptar també un «fre d’emergència» per a adaptar-se a les eventuals variants del coronavirus que entren a territori comunitari. No obstant això, es tracta tan sols d’una recomanació i no d’una decisió de caràcter obligatori que hagen de seguir els països de la UE, atés que la gestió de les fronteres és una competència estrictament nacional.

La UE va decidir al principi de la pandèmia prohibir l’entrada als viatgers de tercers països, sempre que no es tractara de desplaçaments essencials, i fins ara eren molt pocs els viatges permesos.

Actualment es permet l’entrada als viatgers de set països tercers: Israel, Austràlia, Nova Zelanda, Ruanda, Singapur, Corea del Sud i Tailàndia, mentre que els desplaçaments des de la Xina estan subjectes a la reciprocitat de Pequín.

Mentrestant, les negociacions entre les institucions europees per a aprovar el certificat digital que facilite els viatges entre els ciutadans de la UE segueixen en curs, amb l’objectiu que entre en vigor al juny.

El Parlament Europeu va demanar ahir que s’utilitzen fons europeus per a finançar les proves PCR als ciutadans que no s’hagen pogut vacunar i necessiten fer-se el test per a poder viatjar.

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.