12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

La UE obri les seues fronteres als viatgers de països amb àmplia vacunació


La Unió Europea (UE) va acordar este dimecres obrir les fronteres als viatgers de tercers països la població dels quals està àmpliament vacunada o amb una bona situació epidemiològica enfront de la covid-19, la qual cosa inclou als Estats Units i el Regne Unit, entre altres.

La decisió la va anunciar hui la Comissió Europea, després que ho aprovaren els països de la UE en una reunió. L’acord -que encara ha d’adoptar-se formalment en els pròxims dies -també preveu alçar algunes de les restriccions per a les persones vacunades quan arriben al seu destí.

Segons va apuntar el portaveu d’Interior de l’Executiu comunitari, Christian Wigand, «no ha de portar molt de temps» fins que els viatgers de països com els Estats Units puguen entrar a la UE.

Els països de la UE van adoptar també un «fre d’emergència» per a adaptar-se a les eventuals variants del coronavirus que entren a territori comunitari. No obstant això, es tracta tan sols d’una recomanació i no d’una decisió de caràcter obligatori que hagen de seguir els països de la UE, atés que la gestió de les fronteres és una competència estrictament nacional.

La UE va decidir al principi de la pandèmia prohibir l’entrada als viatgers de tercers països, sempre que no es tractara de desplaçaments essencials, i fins ara eren molt pocs els viatges permesos.

Actualment es permet l’entrada als viatgers de set països tercers: Israel, Austràlia, Nova Zelanda, Ruanda, Singapur, Corea del Sud i Tailàndia, mentre que els desplaçaments des de la Xina estan subjectes a la reciprocitat de Pequín.

Mentrestant, les negociacions entre les institucions europees per a aprovar el certificat digital que facilite els viatges entre els ciutadans de la UE segueixen en curs, amb l’objectiu que entre en vigor al juny.

El Parlament Europeu va demanar ahir que s’utilitzen fons europeus per a finançar les proves PCR als ciutadans que no s’hagen pogut vacunar i necessiten fer-se el test per a poder viatjar.

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.