La UE obri les seues fronteres als viatgers de països amb àmplia vacunació


La Unió Europea (UE) va acordar este dimecres obrir les fronteres als viatgers de tercers països la població dels quals està àmpliament vacunada o amb una bona situació epidemiològica enfront de la covid-19, la qual cosa inclou als Estats Units i el Regne Unit, entre altres.

La decisió la va anunciar hui la Comissió Europea, després que ho aprovaren els països de la UE en una reunió. L’acord -que encara ha d’adoptar-se formalment en els pròxims dies -també preveu alçar algunes de les restriccions per a les persones vacunades quan arriben al seu destí.

Segons va apuntar el portaveu d’Interior de l’Executiu comunitari, Christian Wigand, «no ha de portar molt de temps» fins que els viatgers de països com els Estats Units puguen entrar a la UE.

Els països de la UE van adoptar també un «fre d’emergència» per a adaptar-se a les eventuals variants del coronavirus que entren a territori comunitari. No obstant això, es tracta tan sols d’una recomanació i no d’una decisió de caràcter obligatori que hagen de seguir els països de la UE, atés que la gestió de les fronteres és una competència estrictament nacional.

La UE va decidir al principi de la pandèmia prohibir l’entrada als viatgers de tercers països, sempre que no es tractara de desplaçaments essencials, i fins ara eren molt pocs els viatges permesos.

Actualment es permet l’entrada als viatgers de set països tercers: Israel, Austràlia, Nova Zelanda, Ruanda, Singapur, Corea del Sud i Tailàndia, mentre que els desplaçaments des de la Xina estan subjectes a la reciprocitat de Pequín.

Mentrestant, les negociacions entre les institucions europees per a aprovar el certificat digital que facilite els viatges entre els ciutadans de la UE segueixen en curs, amb l’objectiu que entre en vigor al juny.

El Parlament Europeu va demanar ahir que s’utilitzen fons europeus per a finançar les proves PCR als ciutadans que no s’hagen pogut vacunar i necessiten fer-se el test per a poder viatjar.

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.