La UE obri les seues fronteres als viatgers de països amb àmplia vacunació


La Unió Europea (UE) va acordar este dimecres obrir les fronteres als viatgers de tercers països la població dels quals està àmpliament vacunada o amb una bona situació epidemiològica enfront de la covid-19, la qual cosa inclou als Estats Units i el Regne Unit, entre altres.

La decisió la va anunciar hui la Comissió Europea, després que ho aprovaren els països de la UE en una reunió. L’acord -que encara ha d’adoptar-se formalment en els pròxims dies -també preveu alçar algunes de les restriccions per a les persones vacunades quan arriben al seu destí.

Segons va apuntar el portaveu d’Interior de l’Executiu comunitari, Christian Wigand, «no ha de portar molt de temps» fins que els viatgers de països com els Estats Units puguen entrar a la UE.

Els països de la UE van adoptar també un «fre d’emergència» per a adaptar-se a les eventuals variants del coronavirus que entren a territori comunitari. No obstant això, es tracta tan sols d’una recomanació i no d’una decisió de caràcter obligatori que hagen de seguir els països de la UE, atés que la gestió de les fronteres és una competència estrictament nacional.

La UE va decidir al principi de la pandèmia prohibir l’entrada als viatgers de tercers països, sempre que no es tractara de desplaçaments essencials, i fins ara eren molt pocs els viatges permesos.

Actualment es permet l’entrada als viatgers de set països tercers: Israel, Austràlia, Nova Zelanda, Ruanda, Singapur, Corea del Sud i Tailàndia, mentre que els desplaçaments des de la Xina estan subjectes a la reciprocitat de Pequín.

Mentrestant, les negociacions entre les institucions europees per a aprovar el certificat digital que facilite els viatges entre els ciutadans de la UE segueixen en curs, amb l’objectiu que entre en vigor al juny.

El Parlament Europeu va demanar ahir que s’utilitzen fons europeus per a finançar les proves PCR als ciutadans que no s’hagen pogut vacunar i necessiten fer-se el test per a poder viatjar.

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.