La vacuna AstraZeneca no és renovada per la UE

Ejemplo de shortcode con estilo
  Thierry Breton, comissionat europeu de Mercat interior així ho ha confirmat este diumenge que la Comissió Europea no renovarà el seu contracte de subministrament de vacunes AstraZeneca contra la Covid-19 per a després de juny. No tindre un pla fiable eixa és la causa de què no se renove. La notícia arriba un mes després que […]
Sanitari amb la vacuna

 

Thierry Breton, comissionat europeu de Mercat interior així ho ha confirmat este diumenge que la Comissió Europea no renovarà el seu contracte de subministrament de vacunes AstraZeneca contra la Covid-19 per a després de juny.

No tindre un pla fiable eixa és la causa de què no se renove. La notícia arriba un mes després que la Comissió Europea emprengués accions legals contra AstraZeneca per no respectar el seu contracte de subministrament de vacunes contra la COVID-19 i per no tenir un pla «fiable» per a assegurar els lliuraments oportuns.

Brussel·les ja va enviar a AstraZeneca la carta legal que suposava el primer pas cap als tribunals i ho feia el passat 19 de març. Un procés de resolució de conflictes que s’inclou en el contracte signat per la Comissió Europa amb la farmacèutica i que al no donar un resultat satisfactori la UE va decidir iniciar un procediment legal que ha portat a rescindir la renovació del contracte.

AstraZeneca no ha complert per a la Unió Europea. A més de lliurar un nombre de vacunes molt per sota del promés, Brussel·les sospita que el laboratori estiga privilegiant els lliuraments al Regne Unit en perjudici de les de la Unió Europa.

 

EMA analitza diversos casos associats amb la vacuna AstraZeneca

L’Agència Europea del Medicament (EMA) està analitzant diversos casos de la Síndrome de Guillain-Barré que podrien estar associats a la vacuna de AstraZeneca, perquè han aparegut en persones que ja han estat inoculades amb el fàrmac. No obstant això, en ser encara la informació escassa i poc precisa, la EMA es troba adquirint més documentació a la farmacèutica.

La búsqueda constant forma part del procediment rutinari del Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC) amb cada fàrmac. En revisar la informació existent sobre la vacuna Vaxzevria, el PRAC va descobrir que s’havien produït diversos casos infreqüents d’esta malaltia.

A més, este efecte secundari ja va ser descobert durant els assetjaments clínics de la vacuna i des de el PRAC ja estaven baix avís.
 

 

Què és la síndrome de Guillain-Barré

 

La Síndrome de Guillain-Barré és un trastorn neurològic que es produeix per danys en els nervis causats pel sistema immune. A priori, les seues causes es desconeixen, encara que es creu que pot ser precedit d’una malaltia infecciosa i que triga a desenvolupar-se diversos dies.

Els principals símptomes es manifesten amb formigueig a les cames i als braços, però conclouen amb una paràlisi que s’expandeix per tot el cos i dificulta la mobilitat. A més, les persones afectades es troben febles i fatigades.

La taxa de mortalitat de la malaltia s’estima entre el 4% i el 7%. D’altra banda, entre el 60% i el 80% es recuperen al cap de 6 mesos.

Últimes notícies

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.