La vacuna AstraZeneca no és renovada per la UE

Sanitari amb la vacuna

 

Thierry Breton, comissionat europeu de Mercat interior així ho ha confirmat este diumenge que la Comissió Europea no renovarà el seu contracte de subministrament de vacunes AstraZeneca contra la Covid-19 per a després de juny.

No tindre un pla fiable eixa és la causa de què no se renove. La notícia arriba un mes després que la Comissió Europea emprengués accions legals contra AstraZeneca per no respectar el seu contracte de subministrament de vacunes contra la COVID-19 i per no tenir un pla “fiable” per a assegurar els lliuraments oportuns.

Brussel·les ja va enviar a AstraZeneca la carta legal que suposava el primer pas cap als tribunals i ho feia el passat 19 de març. Un procés de resolució de conflictes que s’inclou en el contracte signat per la Comissió Europa amb la farmacèutica i que al no donar un resultat satisfactori la UE va decidir iniciar un procediment legal que ha portat a rescindir la renovació del contracte.

AstraZeneca no ha complert per a la Unió Europea. A més de lliurar un nombre de vacunes molt per sota del promés, Brussel·les sospita que el laboratori estiga privilegiant els lliuraments al Regne Unit en perjudici de les de la Unió Europa.

 

EMA analitza diversos casos associats amb la vacuna AstraZeneca

L’Agència Europea del Medicament (EMA) està analitzant diversos casos de la Síndrome de Guillain-Barré que podrien estar associats a la vacuna de AstraZeneca, perquè han aparegut en persones que ja han estat inoculades amb el fàrmac. No obstant això, en ser encara la informació escassa i poc precisa, la EMA es troba adquirint més documentació a la farmacèutica.

La búsqueda constant forma part del procediment rutinari del Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC) amb cada fàrmac. En revisar la informació existent sobre la vacuna Vaxzevria, el PRAC va descobrir que s’havien produït diversos casos infreqüents d’esta malaltia.

A més, este efecte secundari ja va ser descobert durant els assetjaments clínics de la vacuna i des de el PRAC ja estaven baix avís.
 

 

Què és la síndrome de Guillain-Barré

 

La Síndrome de Guillain-Barré és un trastorn neurològic que es produeix per danys en els nervis causats pel sistema immune. A priori, les seues causes es desconeixen, encara que es creu que pot ser precedit d’una malaltia infecciosa i que triga a desenvolupar-se diversos dies.

Els principals símptomes es manifesten amb formigueig a les cames i als braços, però conclouen amb una paràlisi que s’expandeix per tot el cos i dificulta la mobilitat. A més, les persones afectades es troben febles i fatigades.

La taxa de mortalitat de la malaltia s’estima entre el 4% i el 7%. D’altra banda, entre el 60% i el 80% es recuperen al cap de 6 mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.