15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Un xiquet de 10 anys, la seua mare i la seua àvia moren amb tres setmanes de diferència

El coronavirus ha deixat molts milers de morts a tot el món. Arribant a provocar autèntiques massacres en algunes famílies. És el cas de Valentino, un xiquet de 10 anys, i els seus éssers estimats.

Este xicotet va morir a la ciutat argentina de Santa Fe a conseqüència del covid. No obstant això, no va ser l’única mort en la seua llar per este motiu. Uns dies abans, la seua mare i la seua àvia també van perdre la vida.

L’atenció mèdica a l’Argentina està deixant bastant que desitjar. Fa unes setmanes es coneixia el cas d’una jove que moria en el sòl d’un hospital després de diverses hores d’espera.

 

Una situació que deixava al descobert algunes manques.

La ciutat en la qual vivien Rosario, a l’Argentina, està commocionada per la mort dels tres membres de la família amb tan sols unes setmanes de diferència.

Primer va morir l’àvia, al cap de dos dies la mare de Valentino, de 32 anys, i l’últim a morir per covid ha sigut la setmana passada el menor, de 10 anys.

El dissabte es va acomiadar a Valentino en el cementeri de Timbúes, d’on la seua família que s’havia mudat a Rosario.

No tenim consol“, va dir un familiar del xic, que tenia com a antecedent de risc patir de broncoespasme, segons informa el diari Clarín.

 

Més casos de famílies mortes per covid

 

No és l’únic cas en el qual el covid colpeja durament a una família. Un pare, una mare i una filla d’una mateixa família van morir en tot just una setmana en Capità Bermúdez.

Els tres morts eren docents d’una família, els Mingorance, molt coneguts en la zona.

Eren tres persones molt volgudes en la zona, els Mingorance. Es dediquen a l’àmbit de l’ensenyament i molts joves de la zona havien sigut alumnes d’ells.

Paola, de 36 anys, va perdre la vida a conseqüència de la malaltia el 31 de maig. En eixe moment, el seu pare Mario i la seua mamà Patricia Graragnolo, de 57 anys, romanien en estat greu per covid. En uns dies van morir els dos.

Malgrat els enormes esforços fets per les autoritats, els serveis sanitaris de l’Argentina es van veure incapaços de contindre els seus efectes.

El ritme de vacunació tampoc està sent l’esperat. El que convida a pensar que la normalitat encara tardarà un temps a tornar.

Últimes notícies

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.