11.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Un xiquet de 10 anys, la seua mare i la seua àvia moren amb tres setmanes de diferència

El coronavirus ha deixat molts milers de morts a tot el món. Arribant a provocar autèntiques massacres en algunes famílies. És el cas de Valentino, un xiquet de 10 anys, i els seus éssers estimats.

Este xicotet va morir a la ciutat argentina de Santa Fe a conseqüència del covid. No obstant això, no va ser l’única mort en la seua llar per este motiu. Uns dies abans, la seua mare i la seua àvia també van perdre la vida.

L’atenció mèdica a l’Argentina està deixant bastant que desitjar. Fa unes setmanes es coneixia el cas d’una jove que moria en el sòl d’un hospital després de diverses hores d’espera.

 

Una situació que deixava al descobert algunes manques.

La ciutat en la qual vivien Rosario, a l’Argentina, està commocionada per la mort dels tres membres de la família amb tan sols unes setmanes de diferència.

Primer va morir l’àvia, al cap de dos dies la mare de Valentino, de 32 anys, i l’últim a morir per covid ha sigut la setmana passada el menor, de 10 anys.

El dissabte es va acomiadar a Valentino en el cementeri de Timbúes, d’on la seua família que s’havia mudat a Rosario.

No tenim consol“, va dir un familiar del xic, que tenia com a antecedent de risc patir de broncoespasme, segons informa el diari Clarín.

 

Més casos de famílies mortes per covid

 

No és l’únic cas en el qual el covid colpeja durament a una família. Un pare, una mare i una filla d’una mateixa família van morir en tot just una setmana en Capità Bermúdez.

Els tres morts eren docents d’una família, els Mingorance, molt coneguts en la zona.

Eren tres persones molt volgudes en la zona, els Mingorance. Es dediquen a l’àmbit de l’ensenyament i molts joves de la zona havien sigut alumnes d’ells.

Paola, de 36 anys, va perdre la vida a conseqüència de la malaltia el 31 de maig. En eixe moment, el seu pare Mario i la seua mamà Patricia Graragnolo, de 57 anys, romanien en estat greu per covid. En uns dies van morir els dos.

Malgrat els enormes esforços fets per les autoritats, els serveis sanitaris de l’Argentina es van veure incapaços de contindre els seus efectes.

El ritme de vacunació tampoc està sent l’esperat. El que convida a pensar que la normalitat encara tardarà un temps a tornar.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.