Les Corts celebraran un ple contra l’amnistia

Les Corts celebraran un ple ordinari per debatre la llei d’amnistia registrada pel PSOE al Congrés dels Diputats després del pacte dels socialistes amb Junts per investir el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i poder-se revalidar el govern de coalició. Este ple, a proposta de Vox, se celebrarà el pròxim 22 de novembre i comptarà amb la compareixença del president de la Generalitat, Carlos Mazón

El síndic del PP a les Corts, Miguel Barrachina, ha justificat la convocatòria del ple per la “situació d’extraordinària gravetat en què es troba el país davant la investidura de Pedro Sánchez que inclou una amnistia que convertirà en privilegiats els autors de crims”, a més que té al davant “la unanimitat de jutges, associacions de fiscals, sindicats policials i fins i tot la Unió Europea, que ha demanat explicacions”.

“El pacte de Sánchez és letal per als valencians perquè porta menys finançament, menys inversions i incentiva l’eixida d’empreses. Volem que s’escolte la veu dels valencians, i per això donem suport a la celebració d’un ple específic” ha indicat el dirigent popular.

Barrachina també ha explicat que “la situació afecta de ple la Comunitat Valenciana, perquè els acords del PSOE amb ERC i Junts es converteixen en letals per a la Comunitat. Només tres de les propostes diuen que resten 2.000 milions d’euros de finançament autonòmic; un acord en infraestructures per les quals inversions compromeses a Rodalies seran detretes de la resta de Rodalies espanyoles; i, en tercer lloc, la voluntat de primar empreses que isquen de la Comunitat Valenciana a Catalunya, tractant de redirigir les empreses que lliurement van triar la Comunitat Valenciana amb un pla específic d’incentius”.

Finalment, Barrachina ha afirmat que “demanem un finançament just, un repartiment en les inversions correcte i tècnicament fiable. Si es condona deute a alguna autonomia la primera ha de ser la valenciana“.

De la mateixa manera, la síndica de Vox, Ana Vega, ha defensat que van sol·licitar el ple atesa la “gravetat” dels fets i el “cop d’estat que s’està perpetrant des de la mateixa Moncloa”.

En esta línia, Vega ha posat èmfasi que l’amnistia “és una llei inconstitucional, ja que no es tenen en compte gens l’interés general i només importa l’interés particular d’una persona que és Pedro Sánchez per ser investit president del Govern a costa de vendre tots els espanyols i trencar l’Estat de dret. Nosaltres no consentirem això.”

En este sentit, la portaveu ha incidit que “ens trobem en un moment molt greu i crític a la història del nostre país, sense precedents. Esta situació afecta directament tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana. Per això, entenem que el president de la Generalitat Valenciana ha de comparéixer i explicar les conseqüències en un ple entorn d’esta llei i tots els acords de la vergonya que han tingut lloc estos dies”.

Així mateix, ha assegurat que “nosaltres estarem als tribunals i als carrers, on continuarem manifestant-nos davant de les seus del PSOE de manera legal defensant la igualtat de tots els espanyols davant la llei“.

L’oposició rebutja el ple

No obstant això, els grups de l’oposició, PSPV i Compromís, han criticat la convocatòria i que la sessió se centre només en la compareixença sobre l’amnistia. En este sentit, la síndica del PSPV-PSOE, Rebeca Torró, ha censurat que el Partit Popular “torna a demostrar que va a remolc de la ultradreta” després d’acceptar celebrar un ple ordinari i ha manifestat que “Mazón podria ser perfectament membre de VOX, tal com diu el seu vicepresident Barrera“.

En este sentit, la dirigent socialista ha lamentat que “Mazón preferisca fer cas als desvaris de VOX que tractar assumptes que de veritat preocupen els valencians i valencianes” i ha subratllat que “tornen a silenciar l’oposició com estan fent des del primer dia”. “La dreta ha pres una decisió unilateral i ha perdut l’oportunitat d’aprovar la celebració d’un ple ordinari amb temes rellevants per a la Comunitat Valenciana i una sessió de control a Mazón”, ha conclòs.

Finalment, Compromís per mitjà de Joan Baldoví, ha criticat que Mazón no comparega per parlar sobre l’incendi de Montitxelvo i ha denunciat el “xapucerisme legislatiu” dels partits com Vox que sustenten el govern, que “només volien que es parlés del que ells volen” i ha acusat d’“utilitzar les Corts” per als seus “interessos partidistes i electoralistes”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.