Les Corts celebraran un ple contra l’amnistia

Les Corts celebraran un ple ordinari per debatre la llei d’amnistia registrada pel PSOE al Congrés dels Diputats després del pacte dels socialistes amb Junts per investir el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i poder-se revalidar el govern de coalició. Este ple, a proposta de Vox, se celebrarà el pròxim 22 de novembre i comptarà amb la compareixença del president de la Generalitat, Carlos Mazón

El síndic del PP a les Corts, Miguel Barrachina, ha justificat la convocatòria del ple per la “situació d’extraordinària gravetat en què es troba el país davant la investidura de Pedro Sánchez que inclou una amnistia que convertirà en privilegiats els autors de crims”, a més que té al davant “la unanimitat de jutges, associacions de fiscals, sindicats policials i fins i tot la Unió Europea, que ha demanat explicacions”.

“El pacte de Sánchez és letal per als valencians perquè porta menys finançament, menys inversions i incentiva l’eixida d’empreses. Volem que s’escolte la veu dels valencians, i per això donem suport a la celebració d’un ple específic” ha indicat el dirigent popular.

Barrachina també ha explicat que “la situació afecta de ple la Comunitat Valenciana, perquè els acords del PSOE amb ERC i Junts es converteixen en letals per a la Comunitat. Només tres de les propostes diuen que resten 2.000 milions d’euros de finançament autonòmic; un acord en infraestructures per les quals inversions compromeses a Rodalies seran detretes de la resta de Rodalies espanyoles; i, en tercer lloc, la voluntat de primar empreses que isquen de la Comunitat Valenciana a Catalunya, tractant de redirigir les empreses que lliurement van triar la Comunitat Valenciana amb un pla específic d’incentius”.

Finalment, Barrachina ha afirmat que “demanem un finançament just, un repartiment en les inversions correcte i tècnicament fiable. Si es condona deute a alguna autonomia la primera ha de ser la valenciana“.

De la mateixa manera, la síndica de Vox, Ana Vega, ha defensat que van sol·licitar el ple atesa la “gravetat” dels fets i el “cop d’estat que s’està perpetrant des de la mateixa Moncloa”.

En esta línia, Vega ha posat èmfasi que l’amnistia “és una llei inconstitucional, ja que no es tenen en compte gens l’interés general i només importa l’interés particular d’una persona que és Pedro Sánchez per ser investit president del Govern a costa de vendre tots els espanyols i trencar l’Estat de dret. Nosaltres no consentirem això.”

En este sentit, la portaveu ha incidit que “ens trobem en un moment molt greu i crític a la història del nostre país, sense precedents. Esta situació afecta directament tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana. Per això, entenem que el president de la Generalitat Valenciana ha de comparéixer i explicar les conseqüències en un ple entorn d’esta llei i tots els acords de la vergonya que han tingut lloc estos dies”.

Així mateix, ha assegurat que “nosaltres estarem als tribunals i als carrers, on continuarem manifestant-nos davant de les seus del PSOE de manera legal defensant la igualtat de tots els espanyols davant la llei“.

L’oposició rebutja el ple

No obstant això, els grups de l’oposició, PSPV i Compromís, han criticat la convocatòria i que la sessió se centre només en la compareixença sobre l’amnistia. En este sentit, la síndica del PSPV-PSOE, Rebeca Torró, ha censurat que el Partit Popular “torna a demostrar que va a remolc de la ultradreta” després d’acceptar celebrar un ple ordinari i ha manifestat que “Mazón podria ser perfectament membre de VOX, tal com diu el seu vicepresident Barrera“.

En este sentit, la dirigent socialista ha lamentat que “Mazón preferisca fer cas als desvaris de VOX que tractar assumptes que de veritat preocupen els valencians i valencianes” i ha subratllat que “tornen a silenciar l’oposició com estan fent des del primer dia”. “La dreta ha pres una decisió unilateral i ha perdut l’oportunitat d’aprovar la celebració d’un ple ordinari amb temes rellevants per a la Comunitat Valenciana i una sessió de control a Mazón”, ha conclòs.

Finalment, Compromís per mitjà de Joan Baldoví, ha criticat que Mazón no comparega per parlar sobre l’incendi de Montitxelvo i ha denunciat el “xapucerisme legislatiu” dels partits com Vox que sustenten el govern, que “només volien que es parlés del que ells volen” i ha acusat d’“utilitzar les Corts” per als seus “interessos partidistes i electoralistes”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.