Una cremà virtual va posar fi a les ‘no-falles’

Este divendres hauria sigut la Cremà, si no s'hagueren cancel·lat les Falles per segon any consecutiu, a causa de la pandèmia, i l'enyorança dels monuments, l'Ofrena, els petards i els bunyols comencen a pesar.

L'any passat les Falles foren exclusivament virtuals, ja que la declaració de l'estat d'alarma va obligar tot el món a confinar-se a casa i, les poques falles que s'havien començat a plantar, les cremaren sense avisar i sense públic.

En canvi, enguany, a pesar de les restriccions i la suspensió de les festes, la possibilitat d'eixir al carrer ha fet que es vegen cues a la plaça de la Mare de Déu de València per a ofrenar flors a la Geperudeta, i que recórrega la ciutat en maremòbil. A més, s'ha instal·lat un peveter en record de les víctimes de la Covid-19 a la plaça de l'Ajuntament, on hauria d'estar la falla municipal i, en molts municipis s'han programat castells de focs artificials per a tractar de mantenir una mica l'esperit faller i pal·liar les pèrdues del sector pirotècnic.

Tot, per a combatre una tristor per la manca de les festes, que així i tot ha envaït les places i carrers on no hi haurà enguany cap estoreta velleta per a la falla de Sant Josep.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.