La ‘cremà’ tanca este dimarts les Falles 2024 a València i altres poblacions de la Comunitat que les celebren

La ‘cremà’ tancarà este dimarts, 19 de març i Dia de San José, les Falles 2024 a la ciutat de València i en la resta de poblacions de la Comunitat Valenciana que les celebra, tant d’esta província com de les de Castelló i Alacant.

Amb este acte, l’últim del programa oficial d’estes festes, el foc consumirà, durant la tradicional ‘Nit de la Cremà’, els més de 700 monuments fallers grans i infantils plantats en la capital valenciana i en les poblacions situades en la seua àrea metropolitana integrades en la seua Junta Central Fallera (JCF) –Burjassot, Xirivella, Quart de Poblet i Mislata–, així com les de totes les localitats que acullen estes festes.

En tots estos municipis es duran a terme, com és habitual i marca la tradició, la ‘cremà’ de les falles infantils, primer, i les de les grans després. A més de posar punt i final a les Falles de 2024 i resoldre les celebracions en honor a San José, este acte donarà pas als preparatius de les de l’any pròxim.

A la ciutat de València i en la resta de poblacions la ‘cremà’ començarà, com es fa des de les Falles de 2021 que van ser traslladades de març a setembre per la pandèmia de la COVID-19, en el nou horari. Així, les falles xicotetes començaran a cremar a les 20.00 hores i no a les 22.00 hores com es feia abans, mentres que el foc arribarà a les grans a les 22.00 hores i no a les 24.00 hores com sempre s’havia fet.

Els monuments que han aconseguit els primers premis en la capital valenciana i els de l’ajuntament de la ciutat, fora de concurs, seran els últims a cremar-se, després de la resta.

D’esta manera, la falla infantil que ha obtingut enguany el primer guardó de la Secció Especial a la ciutat de València, la de la comissió Convent Jerusalem-Matemàtico Marzal, cremarà a les 20.30 hores. Després d’això, a les 21.00 hores, es durà a terme la ‘cremà’ de la falla infantil de l’Ajuntament de València.

Després de cremar a les 22.00 hores les falles grans, en esta ciutat arribarà el foc, a les 22.30 hores, al monument que en 2024 ha aconseguit el primer premi de la Secció Especial, el de la comissió l’Antiga de Campanar. Com a colofó a les Falles d’enguany, a les 23.00 hores d’este dimarts se celebrarà la ‘cremà’ de la falla gran del consistori, de la qual s’encarregarà la Pirotècnia del Mediterrani.

El dia gran de les festes arrancarà amb una ofrena floral a Sant Josep

El dia gran i últim de les festes falleres de 2024 s’iniciarà este dimarts, 19 de març, a la ciutat de València amb una ofrena de flors a Sant Josep, al qual estan dedicades estes celebracions, segons s’arreplega en el programa oficial d’actes de la Junta Central Fallera (JCF) consultat per Europa Press.

L’ofrena al patró tindrà lloc a les 11.00 hores, com a marca la tradició, davant la imatge de Sant Josep situada en el pont que porta el seu nom sobre el vell llit del riu Túria.

Les encarregades de dur-la a terme seran la Fallera Major de València d’enguany, María Estela Arlandis, i la Fallera Major Infantil d’este exercici, Marina García, al costat de les seues respectives corts d’honor. Este acte comptarà amb la col·laboració de la falla Doctor Olóriz-Arquebisbe Fabián y Fuero.

Posteriorment, al migdia se celebrarà en la Catedral de València una missa en honor a este sant oferida per la Junta Central Fallera (*JCF) i el Gremi de Fusters. La celebració serà oficiada per l’arquebisbe de València, Enrique Benavent, i a ella assistiran diverses autoritats, les Falleres Majors de la capital valenciana i les seues corts d’honor.

Després de la missa, a les 14.00 hores es dispararà l’última ‘mascletà’ d’estes Falles en la Plaça de l’Ajuntament de València, en esta ocasió, a càrrec de Pirotècnia del Mediterrani.

Així mateix, a les 19.00 hores se celebrarà la Cavalcada del Foc, que discorrerà pel centre de la ciutat. La comitiva eixirà del carrer de la Pau i arribarà fins la Porta de la Mar.

Fi del programa faller 2024

La ‘cremà’ tancarà tot el programa faller d’este exercici 2024. Durant la celebració d’estes festes, els valencians i els turistes han gaudit de ‘despertaes’, ‘mascletaes’, castells de focs artificials, cavalcades, de l’ofrena a la Verge dels Desemparats, del lliurament de premis i de les típiques cercaviles falleres, entre altres actes.

El programa faller a la ciutat de València ha tingut com a principals protagonistes a les falleres majors de 2024, la jove María Estela Arlandis, la xiqueta Marina García, i les seues respectives corts d’honor.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.