La ‘cremà’ tanca este dimarts les Falles 2024 a València i altres poblacions de la Comunitat que les celebren

La ‘cremà’ tancarà este dimarts, 19 de març i Dia de San José, les Falles 2024 a la ciutat de València i en la resta de poblacions de la Comunitat Valenciana que les celebra, tant d’esta província com de les de Castelló i Alacant.

Amb este acte, l’últim del programa oficial d’estes festes, el foc consumirà, durant la tradicional ‘Nit de la Cremà’, els més de 700 monuments fallers grans i infantils plantats en la capital valenciana i en les poblacions situades en la seua àrea metropolitana integrades en la seua Junta Central Fallera (JCF) –Burjassot, Xirivella, Quart de Poblet i Mislata–, així com les de totes les localitats que acullen estes festes.

En tots estos municipis es duran a terme, com és habitual i marca la tradició, la ‘cremà’ de les falles infantils, primer, i les de les grans després. A més de posar punt i final a les Falles de 2024 i resoldre les celebracions en honor a San José, este acte donarà pas als preparatius de les de l’any pròxim.

A la ciutat de València i en la resta de poblacions la ‘cremà’ començarà, com es fa des de les Falles de 2021 que van ser traslladades de març a setembre per la pandèmia de la COVID-19, en el nou horari. Així, les falles xicotetes començaran a cremar a les 20.00 hores i no a les 22.00 hores com es feia abans, mentres que el foc arribarà a les grans a les 22.00 hores i no a les 24.00 hores com sempre s’havia fet.

Els monuments que han aconseguit els primers premis en la capital valenciana i els de l’ajuntament de la ciutat, fora de concurs, seran els últims a cremar-se, després de la resta.

D’esta manera, la falla infantil que ha obtingut enguany el primer guardó de la Secció Especial a la ciutat de València, la de la comissió Convent Jerusalem-Matemàtico Marzal, cremarà a les 20.30 hores. Després d’això, a les 21.00 hores, es durà a terme la ‘cremà’ de la falla infantil de l’Ajuntament de València.

Després de cremar a les 22.00 hores les falles grans, en esta ciutat arribarà el foc, a les 22.30 hores, al monument que en 2024 ha aconseguit el primer premi de la Secció Especial, el de la comissió l’Antiga de Campanar. Com a colofó a les Falles d’enguany, a les 23.00 hores d’este dimarts se celebrarà la ‘cremà’ de la falla gran del consistori, de la qual s’encarregarà la Pirotècnia del Mediterrani.

El dia gran de les festes arrancarà amb una ofrena floral a Sant Josep

El dia gran i últim de les festes falleres de 2024 s’iniciarà este dimarts, 19 de març, a la ciutat de València amb una ofrena de flors a Sant Josep, al qual estan dedicades estes celebracions, segons s’arreplega en el programa oficial d’actes de la Junta Central Fallera (JCF) consultat per Europa Press.

L’ofrena al patró tindrà lloc a les 11.00 hores, com a marca la tradició, davant la imatge de Sant Josep situada en el pont que porta el seu nom sobre el vell llit del riu Túria.

Les encarregades de dur-la a terme seran la Fallera Major de València d’enguany, María Estela Arlandis, i la Fallera Major Infantil d’este exercici, Marina García, al costat de les seues respectives corts d’honor. Este acte comptarà amb la col·laboració de la falla Doctor Olóriz-Arquebisbe Fabián y Fuero.

Posteriorment, al migdia se celebrarà en la Catedral de València una missa en honor a este sant oferida per la Junta Central Fallera (*JCF) i el Gremi de Fusters. La celebració serà oficiada per l’arquebisbe de València, Enrique Benavent, i a ella assistiran diverses autoritats, les Falleres Majors de la capital valenciana i les seues corts d’honor.

Després de la missa, a les 14.00 hores es dispararà l’última ‘mascletà’ d’estes Falles en la Plaça de l’Ajuntament de València, en esta ocasió, a càrrec de Pirotècnia del Mediterrani.

Així mateix, a les 19.00 hores se celebrarà la Cavalcada del Foc, que discorrerà pel centre de la ciutat. La comitiva eixirà del carrer de la Pau i arribarà fins la Porta de la Mar.

Fi del programa faller 2024

La ‘cremà’ tancarà tot el programa faller d’este exercici 2024. Durant la celebració d’estes festes, els valencians i els turistes han gaudit de ‘despertaes’, ‘mascletaes’, castells de focs artificials, cavalcades, de l’ofrena a la Verge dels Desemparats, del lliurament de premis i de les típiques cercaviles falleres, entre altres actes.

El programa faller a la ciutat de València ha tingut com a principals protagonistes a les falleres majors de 2024, la jove María Estela Arlandis, la xiqueta Marina García, i les seues respectives corts d’honor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.