La ‘cremà’ tanca este dimarts les Falles 2024 a València i altres poblacions de la Comunitat que les celebren

La ‘cremà’ tancarà este dimarts, 19 de març i Dia de San José, les Falles 2024 a la ciutat de València i en la resta de poblacions de la Comunitat Valenciana que les celebra, tant d’esta província com de les de Castelló i Alacant.

Amb este acte, l’últim del programa oficial d’estes festes, el foc consumirà, durant la tradicional ‘Nit de la Cremà’, els més de 700 monuments fallers grans i infantils plantats en la capital valenciana i en les poblacions situades en la seua àrea metropolitana integrades en la seua Junta Central Fallera (JCF) –Burjassot, Xirivella, Quart de Poblet i Mislata–, així com les de totes les localitats que acullen estes festes.

En tots estos municipis es duran a terme, com és habitual i marca la tradició, la ‘cremà’ de les falles infantils, primer, i les de les grans després. A més de posar punt i final a les Falles de 2024 i resoldre les celebracions en honor a San José, este acte donarà pas als preparatius de les de l’any pròxim.

A la ciutat de València i en la resta de poblacions la ‘cremà’ començarà, com es fa des de les Falles de 2021 que van ser traslladades de març a setembre per la pandèmia de la COVID-19, en el nou horari. Així, les falles xicotetes començaran a cremar a les 20.00 hores i no a les 22.00 hores com es feia abans, mentres que el foc arribarà a les grans a les 22.00 hores i no a les 24.00 hores com sempre s’havia fet.

Els monuments que han aconseguit els primers premis en la capital valenciana i els de l’ajuntament de la ciutat, fora de concurs, seran els últims a cremar-se, després de la resta.

D’esta manera, la falla infantil que ha obtingut enguany el primer guardó de la Secció Especial a la ciutat de València, la de la comissió Convent Jerusalem-Matemàtico Marzal, cremarà a les 20.30 hores. Després d’això, a les 21.00 hores, es durà a terme la ‘cremà’ de la falla infantil de l’Ajuntament de València.

Després de cremar a les 22.00 hores les falles grans, en esta ciutat arribarà el foc, a les 22.30 hores, al monument que en 2024 ha aconseguit el primer premi de la Secció Especial, el de la comissió l’Antiga de Campanar. Com a colofó a les Falles d’enguany, a les 23.00 hores d’este dimarts se celebrarà la ‘cremà’ de la falla gran del consistori, de la qual s’encarregarà la Pirotècnia del Mediterrani.

El dia gran de les festes arrancarà amb una ofrena floral a Sant Josep

El dia gran i últim de les festes falleres de 2024 s’iniciarà este dimarts, 19 de març, a la ciutat de València amb una ofrena de flors a Sant Josep, al qual estan dedicades estes celebracions, segons s’arreplega en el programa oficial d’actes de la Junta Central Fallera (JCF) consultat per Europa Press.

L’ofrena al patró tindrà lloc a les 11.00 hores, com a marca la tradició, davant la imatge de Sant Josep situada en el pont que porta el seu nom sobre el vell llit del riu Túria.

Les encarregades de dur-la a terme seran la Fallera Major de València d’enguany, María Estela Arlandis, i la Fallera Major Infantil d’este exercici, Marina García, al costat de les seues respectives corts d’honor. Este acte comptarà amb la col·laboració de la falla Doctor Olóriz-Arquebisbe Fabián y Fuero.

Posteriorment, al migdia se celebrarà en la Catedral de València una missa en honor a este sant oferida per la Junta Central Fallera (*JCF) i el Gremi de Fusters. La celebració serà oficiada per l’arquebisbe de València, Enrique Benavent, i a ella assistiran diverses autoritats, les Falleres Majors de la capital valenciana i les seues corts d’honor.

Després de la missa, a les 14.00 hores es dispararà l’última ‘mascletà’ d’estes Falles en la Plaça de l’Ajuntament de València, en esta ocasió, a càrrec de Pirotècnia del Mediterrani.

Així mateix, a les 19.00 hores se celebrarà la Cavalcada del Foc, que discorrerà pel centre de la ciutat. La comitiva eixirà del carrer de la Pau i arribarà fins la Porta de la Mar.

Fi del programa faller 2024

La ‘cremà’ tancarà tot el programa faller d’este exercici 2024. Durant la celebració d’estes festes, els valencians i els turistes han gaudit de ‘despertaes’, ‘mascletaes’, castells de focs artificials, cavalcades, de l’ofrena a la Verge dels Desemparats, del lliurament de premis i de les típiques cercaviles falleres, entre altres actes.

El programa faller a la ciutat de València ha tingut com a principals protagonistes a les falleres majors de 2024, la jove María Estela Arlandis, la xiqueta Marina García, i les seues respectives corts d’honor.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.