Intenten cremar viu a un home en situació de sense llar a la zona de Ciutat de la Justícia

Càritas València ha denunciat l’intent de cremar viu a una persona en situació de sense llar durant aquesta passada matinada a la ciutat de València, concretament als voltants de la Ciutat de la Justícia. Des de l’entitat diocesana han condemnat aquest incident, que asseguren que va “en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana”.

Els fets han ocorregut sobre les 05.30 hores de la matinada d’aquest divendres i fins al lloc, després de tenir coneixement del succeït, han acudit dotacions del cos municipal de Bombers i una patrulla de la Policia Nacional.

Pel que sembla, la persona sense llar es trobava dormint i, en un moment donat, s’ha adonat que totes les seues pertinences, que es trobaven junt amb ell en un carret, estaven cremant. A l’arribada dels agents policials, l’home es trobava “perfectament”.

La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de l’ocorregut, entre elles si el foc ha sigut provocat, segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació.

Mentre, des de l’Ajuntament de València s’ha activat el Servei d’Atenció a Urgències Socials (SAUS) que, malgrat que quan va arribar al lloc, l’home no es trobava allí, durant aquest divendres li han localitzat i proporcionat un allotjament, han detallat fonts municipals.

“EN CONTRA DEL RESPECTE PER LA VIDA HUMANA”

Des de Càritas València, via xarxes socials, han expressat la seua “ferma condemna” davant de “l’intent de cremar viu a un home en situació de sense llar” i han assegurat que aquest acte “va en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana“.

Cap persona mereix patir tal violència inhumana i és imperatiu que la societat s’una. És moment de solidaritzar-nos i treballar junts per a construir una societat on el respecte i la dignitat de cada persona siguen la prioritat“, han recalcat.

En aquest sentit, han aprofitat per a incidir que el treball de l’entitat a persones en situació de sense llar “demostra que el sensellarisme no és una elecció personal” i han advertit que aquestes persones “necessiten solucions i alternatives a viure en el carrer” perquè aquest tipus d’accions “no tornen a ocórrer“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.