Intenten cremar viu a un home en situació de sense llar a la zona de Ciutat de la Justícia

Càritas València ha denunciat l’intent de cremar viu a una persona en situació de sense llar durant aquesta passada matinada a la ciutat de València, concretament als voltants de la Ciutat de la Justícia. Des de l’entitat diocesana han condemnat aquest incident, que asseguren que va “en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana”.

Els fets han ocorregut sobre les 05.30 hores de la matinada d’aquest divendres i fins al lloc, després de tenir coneixement del succeït, han acudit dotacions del cos municipal de Bombers i una patrulla de la Policia Nacional.

Pel que sembla, la persona sense llar es trobava dormint i, en un moment donat, s’ha adonat que totes les seues pertinences, que es trobaven junt amb ell en un carret, estaven cremant. A l’arribada dels agents policials, l’home es trobava “perfectament”.

La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de l’ocorregut, entre elles si el foc ha sigut provocat, segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació.

Mentre, des de l’Ajuntament de València s’ha activat el Servei d’Atenció a Urgències Socials (SAUS) que, malgrat que quan va arribar al lloc, l’home no es trobava allí, durant aquest divendres li han localitzat i proporcionat un allotjament, han detallat fonts municipals.

“EN CONTRA DEL RESPECTE PER LA VIDA HUMANA”

Des de Càritas València, via xarxes socials, han expressat la seua “ferma condemna” davant de “l’intent de cremar viu a un home en situació de sense llar” i han assegurat que aquest acte “va en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana“.

Cap persona mereix patir tal violència inhumana i és imperatiu que la societat s’una. És moment de solidaritzar-nos i treballar junts per a construir una societat on el respecte i la dignitat de cada persona siguen la prioritat“, han recalcat.

En aquest sentit, han aprofitat per a incidir que el treball de l’entitat a persones en situació de sense llar “demostra que el sensellarisme no és una elecció personal” i han advertit que aquestes persones “necessiten solucions i alternatives a viure en el carrer” perquè aquest tipus d’accions “no tornen a ocórrer“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.

Detingut a Alacant un fugitiu condemnat a Alemanya a 10 anys per robatoris de cotxes de luxe

Un home de 57 anys buscat per Alemanya ha sigut arrestat a Alacant. Estava condemnat a 10 anys de presó per dirigir una xarxa que robava cotxes d'alta gamma i simulava accidents per a estafar a asseguradores.