14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Intenten cremar viu a un home en situació de sense llar a la zona de Ciutat de la Justícia

Càritas València ha denunciat l’intent de cremar viu a una persona en situació de sense llar durant aquesta passada matinada a la ciutat de València, concretament als voltants de la Ciutat de la Justícia. Des de l’entitat diocesana han condemnat aquest incident, que asseguren que va “en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana”.

Els fets han ocorregut sobre les 05.30 hores de la matinada d’aquest divendres i fins al lloc, després de tenir coneixement del succeït, han acudit dotacions del cos municipal de Bombers i una patrulla de la Policia Nacional.

Pel que sembla, la persona sense llar es trobava dormint i, en un moment donat, s’ha adonat que totes les seues pertinences, que es trobaven junt amb ell en un carret, estaven cremant. A l’arribada dels agents policials, l’home es trobava “perfectament”.

La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de l’ocorregut, entre elles si el foc ha sigut provocat, segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació.

Mentre, des de l’Ajuntament de València s’ha activat el Servei d’Atenció a Urgències Socials (SAUS) que, malgrat que quan va arribar al lloc, l’home no es trobava allí, durant aquest divendres li han localitzat i proporcionat un allotjament, han detallat fonts municipals.

“EN CONTRA DEL RESPECTE PER LA VIDA HUMANA”

Des de Càritas València, via xarxes socials, han expressat la seua “ferma condemna” davant de “l’intent de cremar viu a un home en situació de sense llar” i han assegurat que aquest acte “va en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana“.

Cap persona mereix patir tal violència inhumana i és imperatiu que la societat s’una. És moment de solidaritzar-nos i treballar junts per a construir una societat on el respecte i la dignitat de cada persona siguen la prioritat“, han recalcat.

En aquest sentit, han aprofitat per a incidir que el treball de l’entitat a persones en situació de sense llar “demostra que el sensellarisme no és una elecció personal” i han advertit que aquestes persones “necessiten solucions i alternatives a viure en el carrer” perquè aquest tipus d’accions “no tornen a ocórrer“.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.