17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Intenten cremar viu a un home en situació de sense llar a la zona de Ciutat de la Justícia

Càritas València ha denunciat l’intent de cremar viu a una persona en situació de sense llar durant aquesta passada matinada a la ciutat de València, concretament als voltants de la Ciutat de la Justícia. Des de l’entitat diocesana han condemnat aquest incident, que asseguren que va “en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana”.

Els fets han ocorregut sobre les 05.30 hores de la matinada d’aquest divendres i fins al lloc, després de tenir coneixement del succeït, han acudit dotacions del cos municipal de Bombers i una patrulla de la Policia Nacional.

Pel que sembla, la persona sense llar es trobava dormint i, en un moment donat, s’ha adonat que totes les seues pertinences, que es trobaven junt amb ell en un carret, estaven cremant. A l’arribada dels agents policials, l’home es trobava “perfectament”.

La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de l’ocorregut, entre elles si el foc ha sigut provocat, segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació.

Mentre, des de l’Ajuntament de València s’ha activat el Servei d’Atenció a Urgències Socials (SAUS) que, malgrat que quan va arribar al lloc, l’home no es trobava allí, durant aquest divendres li han localitzat i proporcionat un allotjament, han detallat fonts municipals.

“EN CONTRA DEL RESPECTE PER LA VIDA HUMANA”

Des de Càritas València, via xarxes socials, han expressat la seua “ferma condemna” davant de “l’intent de cremar viu a un home en situació de sense llar” i han assegurat que aquest acte “va en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana“.

Cap persona mereix patir tal violència inhumana i és imperatiu que la societat s’una. És moment de solidaritzar-nos i treballar junts per a construir una societat on el respecte i la dignitat de cada persona siguen la prioritat“, han recalcat.

En aquest sentit, han aprofitat per a incidir que el treball de l’entitat a persones en situació de sense llar “demostra que el sensellarisme no és una elecció personal” i han advertit que aquestes persones “necessiten solucions i alternatives a viure en el carrer” perquè aquest tipus d’accions “no tornen a ocórrer“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.