Intenten cremar viu a un home en situació de sense llar a la zona de Ciutat de la Justícia

Càritas València ha denunciat l’intent de cremar viu a una persona en situació de sense llar durant aquesta passada matinada a la ciutat de València, concretament als voltants de la Ciutat de la Justícia. Des de l’entitat diocesana han condemnat aquest incident, que asseguren que va “en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana”.

Els fets han ocorregut sobre les 05.30 hores de la matinada d’aquest divendres i fins al lloc, després de tenir coneixement del succeït, han acudit dotacions del cos municipal de Bombers i una patrulla de la Policia Nacional.

Pel que sembla, la persona sense llar es trobava dormint i, en un moment donat, s’ha adonat que totes les seues pertinences, que es trobaven junt amb ell en un carret, estaven cremant. A l’arribada dels agents policials, l’home es trobava “perfectament”.

La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de l’ocorregut, entre elles si el foc ha sigut provocat, segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació.

Mentre, des de l’Ajuntament de València s’ha activat el Servei d’Atenció a Urgències Socials (SAUS) que, malgrat que quan va arribar al lloc, l’home no es trobava allí, durant aquest divendres li han localitzat i proporcionat un allotjament, han detallat fonts municipals.

“EN CONTRA DEL RESPECTE PER LA VIDA HUMANA”

Des de Càritas València, via xarxes socials, han expressat la seua “ferma condemna” davant de “l’intent de cremar viu a un home en situació de sense llar” i han assegurat que aquest acte “va en contra dels valors fonamentals de compassió i respecte per la vida humana“.

Cap persona mereix patir tal violència inhumana i és imperatiu que la societat s’una. És moment de solidaritzar-nos i treballar junts per a construir una societat on el respecte i la dignitat de cada persona siguen la prioritat“, han recalcat.

En aquest sentit, han aprofitat per a incidir que el treball de l’entitat a persones en situació de sense llar “demostra que el sensellarisme no és una elecció personal” i han advertit que aquestes persones “necessiten solucions i alternatives a viure en el carrer” perquè aquest tipus d’accions “no tornen a ocórrer“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.