Les cremes es permetran ‘excepcionalment’ a parcel·les ubicades a més de 500 metres de distància de terrenys forestals

La Conselleria de Justícia i Interior ha publicat una nota aclaridora, després de la resolució per la qual es modifica el període de crema de marges de cultiu o d’eliminació de residus agrícoles o forestals mitjançant l’ús del foc, que estableix que a les parcel·les ubicades a més de 500 metres de distància de terrenys forestals podrà continuar l’activitat de crema “en les mateixes condicions que existien prèviament“, encara que “sempre de caràcter extraordinari«.

Únicament es permetran en parcel·les en què es troben residus agrícoles que hagen de ser eliminats per raons fitosanitàries mitjançant el foc o en aquelles en què s’hagen arrencat cultius llenyosos prèviament a la publicació de la resolució i estiguen “pendent de crema per a la replantació o transformació«.

A la resolució, emesa a última hora d’este dimarts, s’explica la prohibició de forma “excepcional” de les cremes de marges de cultiu o de residus vegetals en aquelles parcel·les ubicades en terrenys forestals, confrontants o situats a la zona d’influència forestal, ateses les “especials condicions de risc d’incendis forestals que estan afectant la Comunitat Valenciana” i en vista que “no hi ha previsió de canvi en els pròxims dies«.

No obstant això, i en vista que “sembla que hi havia actors afectats que potser no havien entés les disposicions. Segons havien assenyalat la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñéz, durant la roda de premsa posterior al ple del Consell d’este dimarts, la Generalitat ha emés una “nota informativa” per precisar aspectes sobre esta resolució.

S’hi explica que es podrà continuar amb l’activitat de crema a “les mateixes condicions que existien prèviament” a la publicació de la resolució a les parcel·les ubicades a més de 500 metres de distància de terrenys forestals.

Esta Zona d’Influència Forestal (ZIF) 500 metres, que indica les àrees que es troben a menys de 500 metres de terrenys forestals, sobre les quals s’ha prohibit la crema, es pot consultar al visor cartogràfic de l’Institut Cartogràfic Valencià.

A la nota es detalla que el punt cinqué de la resolució del Consell s’estableixen “excepcions puntuals” a l’aplicació, encara que “sempre de caràcter extraordinari«.

La primera són les parcel·les on es troben residus agrícoles que hagen de ser eliminats” per raons fitosanitàries mitjançant l’ús de foc«.

En este cas, els titulars dels terrenys dirigiran sol·licitud al Servei de Sanitat Vegetal de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, acompanyada d’un informe tècnic elaborat per un professional col·legiat amb competències en sanitat vegetal i que justifique “la necessitat de crema i la impossibilitat de fer servir mètodes alternatius«.

Una vegada validat l’informe per part de Sanitat Vegetal, si escau, el director general de Prevenció d’Incendis Forestals emetrà una resolució favorable a la crema, detalla la Conselleria de Justícia i Interior.

La segona excepció són les parcel·les en què s’hagen arrencat cultius llenyosos prèviament a la publicació de la resolució i estiguen “pendent de crema per a la replantació o transformació”.

En este cas, els titulars dirigiran sol·licitud al Servei de Sanitat Vegetal de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca. Una vegada comprovada la necessitat per part de personal de la Conselleria esmentada, el director general de Prevenció d’Incendis Forestals emetrà resolució favorable a la crema.

En ambdós casos, les sol·licituds podran presentar-se a qualsevol registre oficial, encara que “preferentment” a l’Oficina Comarcal Agrària a què pertanya l’explotació, o bé a través del tràmit telemàtic genèric.

De qualsevol forma, des de la Conselleria de Justícia i Interior han remarcat que totes estes mesures tenen un “caràcter excepcional” i, com indica el punt sisé de la resolució, si “les circumstàncies que han motivat la seua publicació canviaren, es podria publicar una altra resolució que autoritzés de nou les cremes«.

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.