El Crist de les Penes recorre els carrers de Ciutat Vella

La imatge del Crist de les Penes ha recorregut este Dijous Sant els carrers de Ciutat Vella al costat de les talles processionals més antigues de la Setmana Santa valenciana, les de la Mare de Déu i Sant Joan Evangelista del segle XII, que es veneren a l’església de Sant Joan de l’Hospital de València.

El recorregut processional ha partit des del mateix temple i va discórrer pels carrers del Palau, Avellanes i de la Mar, passant al seu retorn per l’església de Sant Tomàs.

Després de la processó, que va finalitzar amb el “Acte de Recolliment”, amb la participació del Cor Barlovento, el temple va acollir l’Hora Santa i, a partir de mitjanit, l’adoració al Santíssim per torns durant tota la nit.

La processó del Crist de les Penes es caracteritza tradicionalment pel seu especial recolliment i devoció, ja que les imatges únicament van acompanyades pel so de les timbales.

L’església de Sant Joan de l’Hospital de València, on es veneren les tres talles, va reprendre en 1993 la tradició de les antigues processons, que es remunten al segle XIII, a través del Consell de la Litúrgia que actua sota l’advocació de la Capella del Santíssim Crist de les Penes. D’esta manera, continua la tradició de la Confraria del Crist de les Penes, desapareguda en el segle XVIII.

Eixe mateix dia, el Dijous Sant, també va tindre lloc en Sant Joan de l’Hospital la Missa del Sopar del Senyor.

Este Divendres Sant, l’església acollirà a les 17.30 hores els Oficis de la Passió del Senyor i, a les 19 hores, un Viacrucis pels carrers adjacents.

El Dissabte Sant, a les 21 hores se celebrarà la solemne Vigília Pasqual i, el Diumenge de Pasqua, a les 12.30 hores, la Processó de la Trobada, després de la missa amb xiquets de les dotze.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.