20.2 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

El Crist de les Penes recorre els carrers de Ciutat Vella

La imatge del Crist de les Penes ha recorregut este Dijous Sant els carrers de Ciutat Vella al costat de les talles processionals més antigues de la Setmana Santa valenciana, les de la Mare de Déu i Sant Joan Evangelista del segle XII, que es veneren a l’església de Sant Joan de l’Hospital de València.

El recorregut processional ha partit des del mateix temple i va discórrer pels carrers del Palau, Avellanes i de la Mar, passant al seu retorn per l’església de Sant Tomàs.

Després de la processó, que va finalitzar amb el “Acte de Recolliment”, amb la participació del Cor Barlovento, el temple va acollir l’Hora Santa i, a partir de mitjanit, l’adoració al Santíssim per torns durant tota la nit.

La processó del Crist de les Penes es caracteritza tradicionalment pel seu especial recolliment i devoció, ja que les imatges únicament van acompanyades pel so de les timbales.

L’església de Sant Joan de l’Hospital de València, on es veneren les tres talles, va reprendre en 1993 la tradició de les antigues processons, que es remunten al segle XIII, a través del Consell de la Litúrgia que actua sota l’advocació de la Capella del Santíssim Crist de les Penes. D’esta manera, continua la tradició de la Confraria del Crist de les Penes, desapareguda en el segle XVIII.

Eixe mateix dia, el Dijous Sant, també va tindre lloc en Sant Joan de l’Hospital la Missa del Sopar del Senyor.

Este Divendres Sant, l’església acollirà a les 17.30 hores els Oficis de la Passió del Senyor i, a les 19 hores, un Viacrucis pels carrers adjacents.

El Dissabte Sant, a les 21 hores se celebrarà la solemne Vigília Pasqual i, el Diumenge de Pasqua, a les 12.30 hores, la Processó de la Trobada, després de la missa amb xiquets de les dotze.

Últimes notícies

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.

Picabaralla entre Vox i Sumar pels aplaudiments a les víctimes de la DANA en el Congrés

Sumar i Vox han creuat retrets en la comissió d'investigació de la DANA pel gest d'aplaudir a les víctimes. El compareixent Josep Ignasi Carpio ha denunciat falta d'escolta a València i ha assenyalat a Vox, mentres el partit ha reivindicat el seu suport amb fets.

Vox exigix al PP a València un rebuig total a les polítiques migratòries i verdes

Vox condicionarà la negociació amb el PP per al Govern valencià a un rebuig total de les polítiques migratòries i verds de la UE. La formació avisa que no es conformarà amb cessions puntuals.

Vicente Lafuente, nou president de la CEV, apel·la a estabilitat política i pressupostos

Triat per aclamació per a un mandat de quatre anys, Lafuente ha reclamat estabilitat política i comptes aprovats per a donar certitud a empreses i societat.

La jutgessa de la DANA requerix el tiquet de l’aparcament de Maribel Vilaplana

La magistrada que instruïx la causa per la DANA del 29 d'octubre ha demanat a l'empresa del pàrquing de la plaça de Tetuan el tiquet o un informe d'entrada i eixida. La petició arriba després de la declaració de la periodista, que no conservava el justificant i va facilitar la seua matrícula.

El Consell replica al Govern i afirma que només 1.123 milions han arribat després de la DANA

El Consell ha qüestionat les xifres del Govern sobre la reconstrucció després de la DANA i ha xifrat en 1.123 milions les ajudes efectivament rebudes. També ha denunciat 565 milions pendents i 34.000 famílies sense cobrar.

Transports reobrirà 10 km més de la C-3 entre València i Cheste pel GP de MotoGP

Transports reobrirà 10 km de la C-3 entre Aldaia i el baixador del Circuit de Cheste els dies 14, 15 i 16 de novembre. Renfe operarà 118 trens llançadora per al GP de MotoGP i des del dia 17 es recuperarà el servici fins a Loriguilla.

Juan Carlos Valderrama apel·la a la solidaritat interterritorial per a afrontar els incendis forestals

El conseller d'Emergències i Interior ha defés la cooperació entre territoris i la formació especialitzada per a millorar la prevenció i l'extinció. Ha posat com a exemple el MásterFuego i la recent coordinació durant els grans incendis de l'estiu.