16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El Crist de les Penes recorre els carrers de Ciutat Vella

La imatge del Crist de les Penes ha recorregut este Dijous Sant els carrers de Ciutat Vella al costat de les talles processionals més antigues de la Setmana Santa valenciana, les de la Mare de Déu i Sant Joan Evangelista del segle XII, que es veneren a l’església de Sant Joan de l’Hospital de València.

El recorregut processional ha partit des del mateix temple i va discórrer pels carrers del Palau, Avellanes i de la Mar, passant al seu retorn per l’església de Sant Tomàs.

Després de la processó, que va finalitzar amb el “Acte de Recolliment”, amb la participació del Cor Barlovento, el temple va acollir l’Hora Santa i, a partir de mitjanit, l’adoració al Santíssim per torns durant tota la nit.

La processó del Crist de les Penes es caracteritza tradicionalment pel seu especial recolliment i devoció, ja que les imatges únicament van acompanyades pel so de les timbales.

L’església de Sant Joan de l’Hospital de València, on es veneren les tres talles, va reprendre en 1993 la tradició de les antigues processons, que es remunten al segle XIII, a través del Consell de la Litúrgia que actua sota l’advocació de la Capella del Santíssim Crist de les Penes. D’esta manera, continua la tradició de la Confraria del Crist de les Penes, desapareguda en el segle XVIII.

Eixe mateix dia, el Dijous Sant, també va tindre lloc en Sant Joan de l’Hospital la Missa del Sopar del Senyor.

Este Divendres Sant, l’església acollirà a les 17.30 hores els Oficis de la Passió del Senyor i, a les 19 hores, un Viacrucis pels carrers adjacents.

El Dissabte Sant, a les 21 hores se celebrarà la solemne Vigília Pasqual i, el Diumenge de Pasqua, a les 12.30 hores, la Processó de la Trobada, després de la missa amb xiquets de les dotze.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.