9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El Crist de les Penes recorre els carrers de Ciutat Vella

La imatge del Crist de les Penes ha recorregut este Dijous Sant els carrers de Ciutat Vella al costat de les talles processionals més antigues de la Setmana Santa valenciana, les de la Mare de Déu i Sant Joan Evangelista del segle XII, que es veneren a l’església de Sant Joan de l’Hospital de València.

El recorregut processional ha partit des del mateix temple i va discórrer pels carrers del Palau, Avellanes i de la Mar, passant al seu retorn per l’església de Sant Tomàs.

Després de la processó, que va finalitzar amb el “Acte de Recolliment”, amb la participació del Cor Barlovento, el temple va acollir l’Hora Santa i, a partir de mitjanit, l’adoració al Santíssim per torns durant tota la nit.

La processó del Crist de les Penes es caracteritza tradicionalment pel seu especial recolliment i devoció, ja que les imatges únicament van acompanyades pel so de les timbales.

L’església de Sant Joan de l’Hospital de València, on es veneren les tres talles, va reprendre en 1993 la tradició de les antigues processons, que es remunten al segle XIII, a través del Consell de la Litúrgia que actua sota l’advocació de la Capella del Santíssim Crist de les Penes. D’esta manera, continua la tradició de la Confraria del Crist de les Penes, desapareguda en el segle XVIII.

Eixe mateix dia, el Dijous Sant, també va tindre lloc en Sant Joan de l’Hospital la Missa del Sopar del Senyor.

Este Divendres Sant, l’església acollirà a les 17.30 hores els Oficis de la Passió del Senyor i, a les 19 hores, un Viacrucis pels carrers adjacents.

El Dissabte Sant, a les 21 hores se celebrarà la solemne Vigília Pasqual i, el Diumenge de Pasqua, a les 12.30 hores, la Processó de la Trobada, després de la missa amb xiquets de les dotze.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.