12.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Crònica de l’Uzbekistan-Espanya: 1-2

Espanya desperta a temps en el seu debut davant d’Uzbekistan

Els de Santi Denia milloren després del descans per a doblegar a la subcampiona asiàtica i al mal fario de l’estrena

PARÍS, 24 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Gaspar Díez)

La selecció espanyola de futbol va despertar a temps per a guanyar (1-2), amb un gol de Sergio Gómez, a Uzbekistan en la seua estrena d’este dimecres en el grup C dels Jocs Olímpics de Paris 2024, disputat al Parc dels Prínceps de la capital francesa, i al mal fario del debut, doncs no guanyava des de l’edició de 2000 a Sydney.

El camí per a aconseguir el segon or de la seua història en els Jocs se li va ennuegar. La intensa calor va ofegar el futbol espanyol en la primera part. Això i l’amenaça de la maledicció del debut -no guanyava des del 2000 després del 0-3 a Corea del Sud- van llastrar als de Santi Denia, espessos en la creació i zero verticals com la versió passada del ‘tiki taka’ que no portava a lloc algun i va obligar a canviar el model.

Amb la gran revelació del curs de LaLiga EA Sports, el blaugrana Pau Cubarsí, en la saga, i els recentment campions d’Europa Fermín López i Álex Baena a la recerca del doblet en l’onze titular, Espanya no va inquietar al seu desconegut rival amb un joc pla i sense profunditat pels flancs com el sol que queia a plom sobre el Parc dels Prínceps.

Amb apenes un parell de centres es van anticipar, no obstant això, a l’avantatge hispà, que va arribar en una assistència de Sergio Gómez que va pentinar Abel Ruiz perquè el futbolista de l’Almeria Marc Pubill anotara a boca de canó poc abans de la mitja hora (minut 29) sense que Espanya haguera merescut tant premi.

Lluny d’esfondrar el mur d’Uzbekistan, els subcampions d’Àsia Sub-23 van prosseguir amb el seu joc alegre que va caminar prop de l’empat en una falta a la vora de l’àrea llançada amb potència per un animós i omnipresent Jaloliddinov, però neutralitzada per un quasi inèdit Tena.

L’empat va arribar just després de penal revisat pel VAR comès per Pau Cubarsí, lent i no tan fiable com en el FC Barcelona, a Hamraliev. Shomurodov va aconseguir transformar-ho amb un tret a càmera lenta, encara que ajustat al pal en el temps suplementari previ al descans tan necessari per a la subcampiona olímpica.

DEL PENAL FRUSTRAT Al GOL

La xarrada de Denia en el descans va fer efecte. Sense el nerviós Cubarsí ja en la gespa, una retallada d’Oroz va provocar el penal que Sergio Gómez pretenia convertir en l’1-2 en el minut 59 després d’una arrencada d’un grup que s’havia transformat, i que pressionava amb èxit l’eixida de pilota.

Gómez va veure com Nematov buidava amb els peus el seu tret al centre, però es va rescabalar en una assistència posterior de Miranda per la banda esquerra que apenes tres minuts després (min. 62) va traduir en l’1-2 definitiu malgrat els intents postreros d’un rival digne i que mai es va rendir.

Va ser una victòria grisa, d’ofici, la típica d’un debut en el qual la ‘Rojita’ va eixir aletargada i va canviar a temps per a eixir del garbull. Dissabte que ve, a partir també de les 15:00 hores, haurà d’evitar la migdiada davant de la República Dominicana a Bordeus per a sumar un altre triomf que li fique en la següent fase.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.