16.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Crònica de l’Uzbekistan-Espanya: 1-2

Espanya desperta a temps en el seu debut davant d’Uzbekistan

Els de Santi Denia milloren després del descans per a doblegar a la subcampiona asiàtica i al mal fario de l’estrena

PARÍS, 24 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Gaspar Díez)

La selecció espanyola de futbol va despertar a temps per a guanyar (1-2), amb un gol de Sergio Gómez, a Uzbekistan en la seua estrena d’este dimecres en el grup C dels Jocs Olímpics de Paris 2024, disputat al Parc dels Prínceps de la capital francesa, i al mal fario del debut, doncs no guanyava des de l’edició de 2000 a Sydney.

El camí per a aconseguir el segon or de la seua història en els Jocs se li va ennuegar. La intensa calor va ofegar el futbol espanyol en la primera part. Això i l’amenaça de la maledicció del debut -no guanyava des del 2000 després del 0-3 a Corea del Sud- van llastrar als de Santi Denia, espessos en la creació i zero verticals com la versió passada del ‘tiki taka’ que no portava a lloc algun i va obligar a canviar el model.

Amb la gran revelació del curs de LaLiga EA Sports, el blaugrana Pau Cubarsí, en la saga, i els recentment campions d’Europa Fermín López i Álex Baena a la recerca del doblet en l’onze titular, Espanya no va inquietar al seu desconegut rival amb un joc pla i sense profunditat pels flancs com el sol que queia a plom sobre el Parc dels Prínceps.

Amb apenes un parell de centres es van anticipar, no obstant això, a l’avantatge hispà, que va arribar en una assistència de Sergio Gómez que va pentinar Abel Ruiz perquè el futbolista de l’Almeria Marc Pubill anotara a boca de canó poc abans de la mitja hora (minut 29) sense que Espanya haguera merescut tant premi.

Lluny d’esfondrar el mur d’Uzbekistan, els subcampions d’Àsia Sub-23 van prosseguir amb el seu joc alegre que va caminar prop de l’empat en una falta a la vora de l’àrea llançada amb potència per un animós i omnipresent Jaloliddinov, però neutralitzada per un quasi inèdit Tena.

L’empat va arribar just després de penal revisat pel VAR comès per Pau Cubarsí, lent i no tan fiable com en el FC Barcelona, a Hamraliev. Shomurodov va aconseguir transformar-ho amb un tret a càmera lenta, encara que ajustat al pal en el temps suplementari previ al descans tan necessari per a la subcampiona olímpica.

DEL PENAL FRUSTRAT Al GOL

La xarrada de Denia en el descans va fer efecte. Sense el nerviós Cubarsí ja en la gespa, una retallada d’Oroz va provocar el penal que Sergio Gómez pretenia convertir en l’1-2 en el minut 59 després d’una arrencada d’un grup que s’havia transformat, i que pressionava amb èxit l’eixida de pilota.

Gómez va veure com Nematov buidava amb els peus el seu tret al centre, però es va rescabalar en una assistència posterior de Miranda per la banda esquerra que apenes tres minuts després (min. 62) va traduir en l’1-2 definitiu malgrat els intents postreros d’un rival digne i que mai es va rendir.

Va ser una victòria grisa, d’ofici, la típica d’un debut en el qual la ‘Rojita’ va eixir aletargada i va canviar a temps per a eixir del garbull. Dissabte que ve, a partir també de les 15:00 hores, haurà d’evitar la migdiada davant de la República Dominicana a Bordeus per a sumar un altre triomf que li fique en la següent fase.

Últimes notícies

Rescatada una serval a Alacant després d’admetre la família que no podia cuidar-la

Una femella de gat serval de 5 anys ha sigut rescatada a la província d'Alacant i traslladada al centre AAP Primadomus a Villena. La família que la tenia va reconéixer que no podia assegurar la seua tinença responsable i segura.

Detinguts un jove de 21 anys i un menor per l’agressió a un policia a Vinalesa

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 21 anys i a un menor de 15 per l'agressió a un agent anara de servici a Vinalesa. El policia, de 41 anys, continua hospitalitzat en estat greu.

Cap de setmana amb pluges i termòmetres estables o a la baixa en la Comunitat Valenciana

Intervals nuvolosos i precipitacions febles marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb temperatures sense canvis o en lleuger descens. El divendres ja deixa cel més tancat, pols en suspensió i pluges amb fang.

Una simfonia sobre el Hubble celebra els 25 anys del Museu dels Ciències

Eric Whitacre ha dirigit l'espectacle 'Deep Field: The Impossible Magnitude of Our Universe' amb 50 músics i 80 veus per a commemorar els 25 anys del Museu dels Ciències, que també ha mostrat xifres d'impacte i activitat.

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.