Crònica de l’Uzbekistan-Espanya: 1-2

Ejemplo de shortcode con estilo
La selecció espanyola de futbol supera Uzbekistan 1-2 en el debut dels Jocs Olímpics Paris 2024, gràcies a un gol de Sergio Gómez. Tot i un inici lent, Espanya es recupera i mira cap a la següent partida contra la República Dominicana.

Espanya desperta a temps en el seu debut davant d’Uzbekistan

Els de Santi Denia milloren després del descans per a doblegar a la subcampiona asiàtica i al mal fario de l’estrena

PARÍS, 24 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Gaspar Díez)

La selecció espanyola de futbol va despertar a temps per a guanyar (1-2), amb un gol de Sergio Gómez, a Uzbekistan en la seua estrena d’este dimecres en el grup C dels Jocs Olímpics de Paris 2024, disputat al Parc dels Prínceps de la capital francesa, i al mal fario del debut, doncs no guanyava des de l’edició de 2000 a Sydney.

El camí per a aconseguir el segon or de la seua història en els Jocs se li va ennuegar. La intensa calor va ofegar el futbol espanyol en la primera part. Això i l’amenaça de la maledicció del debut -no guanyava des del 2000 després del 0-3 a Corea del Sud- van llastrar als de Santi Denia, espessos en la creació i zero verticals com la versió passada del ‘tiki taka’ que no portava a lloc algun i va obligar a canviar el model.

Amb la gran revelació del curs de LaLiga EA Sports, el blaugrana Pau Cubarsí, en la saga, i els recentment campions d’Europa Fermín López i Álex Baena a la recerca del doblet en l’onze titular, Espanya no va inquietar al seu desconegut rival amb un joc pla i sense profunditat pels flancs com el sol que queia a plom sobre el Parc dels Prínceps.

Amb apenes un parell de centres es van anticipar, no obstant això, a l’avantatge hispà, que va arribar en una assistència de Sergio Gómez que va pentinar Abel Ruiz perquè el futbolista de l’Almeria Marc Pubill anotara a boca de canó poc abans de la mitja hora (minut 29) sense que Espanya haguera merescut tant premi.

Lluny d’esfondrar el mur d’Uzbekistan, els subcampions d’Àsia Sub-23 van prosseguir amb el seu joc alegre que va caminar prop de l’empat en una falta a la vora de l’àrea llançada amb potència per un animós i omnipresent Jaloliddinov, però neutralitzada per un quasi inèdit Tena.

L’empat va arribar just després de penal revisat pel VAR comès per Pau Cubarsí, lent i no tan fiable com en el FC Barcelona, a Hamraliev. Shomurodov va aconseguir transformar-ho amb un tret a càmera lenta, encara que ajustat al pal en el temps suplementari previ al descans tan necessari per a la subcampiona olímpica.

DEL PENAL FRUSTRAT Al GOL

La xarrada de Denia en el descans va fer efecte. Sense el nerviós Cubarsí ja en la gespa, una retallada d’Oroz va provocar el penal que Sergio Gómez pretenia convertir en l’1-2 en el minut 59 després d’una arrencada d’un grup que s’havia transformat, i que pressionava amb èxit l’eixida de pilota.

Gómez va veure com Nematov buidava amb els peus el seu tret al centre, però es va rescabalar en una assistència posterior de Miranda per la banda esquerra que apenes tres minuts després (min. 62) va traduir en l’1-2 definitiu malgrat els intents postreros d’un rival digne i que mai es va rendir.

Va ser una victòria grisa, d’ofici, la típica d’un debut en el qual la ‘Rojita’ va eixir aletargada i va canviar a temps per a eixir del garbull. Dissabte que ve, a partir també de les 15:00 hores, haurà d’evitar la migdiada davant de la República Dominicana a Bordeus per a sumar un altre triomf que li fique en la següent fase.

Últimes notícies

La TDT canvia i açò és el que has de fer amb el televisor

La reorganització del 5 de novembre incorpora noves emissions i requerix una cerca de canals a partir de les huit del matí

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.