16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Crònica de l’Uzbekistan-Espanya: 1-2

Espanya desperta a temps en el seu debut davant d’Uzbekistan

Els de Santi Denia milloren després del descans per a doblegar a la subcampiona asiàtica i al mal fario de l’estrena

PARÍS, 24 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Gaspar Díez)

La selecció espanyola de futbol va despertar a temps per a guanyar (1-2), amb un gol de Sergio Gómez, a Uzbekistan en la seua estrena d’este dimecres en el grup C dels Jocs Olímpics de Paris 2024, disputat al Parc dels Prínceps de la capital francesa, i al mal fario del debut, doncs no guanyava des de l’edició de 2000 a Sydney.

El camí per a aconseguir el segon or de la seua història en els Jocs se li va ennuegar. La intensa calor va ofegar el futbol espanyol en la primera part. Això i l’amenaça de la maledicció del debut -no guanyava des del 2000 després del 0-3 a Corea del Sud- van llastrar als de Santi Denia, espessos en la creació i zero verticals com la versió passada del ‘tiki taka’ que no portava a lloc algun i va obligar a canviar el model.

Amb la gran revelació del curs de LaLiga EA Sports, el blaugrana Pau Cubarsí, en la saga, i els recentment campions d’Europa Fermín López i Álex Baena a la recerca del doblet en l’onze titular, Espanya no va inquietar al seu desconegut rival amb un joc pla i sense profunditat pels flancs com el sol que queia a plom sobre el Parc dels Prínceps.

Amb apenes un parell de centres es van anticipar, no obstant això, a l’avantatge hispà, que va arribar en una assistència de Sergio Gómez que va pentinar Abel Ruiz perquè el futbolista de l’Almeria Marc Pubill anotara a boca de canó poc abans de la mitja hora (minut 29) sense que Espanya haguera merescut tant premi.

Lluny d’esfondrar el mur d’Uzbekistan, els subcampions d’Àsia Sub-23 van prosseguir amb el seu joc alegre que va caminar prop de l’empat en una falta a la vora de l’àrea llançada amb potència per un animós i omnipresent Jaloliddinov, però neutralitzada per un quasi inèdit Tena.

L’empat va arribar just després de penal revisat pel VAR comès per Pau Cubarsí, lent i no tan fiable com en el FC Barcelona, a Hamraliev. Shomurodov va aconseguir transformar-ho amb un tret a càmera lenta, encara que ajustat al pal en el temps suplementari previ al descans tan necessari per a la subcampiona olímpica.

DEL PENAL FRUSTRAT Al GOL

La xarrada de Denia en el descans va fer efecte. Sense el nerviós Cubarsí ja en la gespa, una retallada d’Oroz va provocar el penal que Sergio Gómez pretenia convertir en l’1-2 en el minut 59 després d’una arrencada d’un grup que s’havia transformat, i que pressionava amb èxit l’eixida de pilota.

Gómez va veure com Nematov buidava amb els peus el seu tret al centre, però es va rescabalar en una assistència posterior de Miranda per la banda esquerra que apenes tres minuts després (min. 62) va traduir en l’1-2 definitiu malgrat els intents postreros d’un rival digne i que mai es va rendir.

Va ser una victòria grisa, d’ofici, la típica d’un debut en el qual la ‘Rojita’ va eixir aletargada i va canviar a temps per a eixir del garbull. Dissabte que ve, a partir també de les 15:00 hores, haurà d’evitar la migdiada davant de la República Dominicana a Bordeus per a sumar un altre triomf que li fique en la següent fase.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.