20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Cultura proposa nomenar a Álvaro López-Jamar com a nou director general de l’IVC

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport proposarà el nomenament de l’advocat Álvaro López-Jamar Caballero com a nou director general de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) després d’haver finalitzat els treballs per part de la Comissió de Valoració.

Aquesta proposta serà traslladada pel vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, al Ple del Consell, que és l’òrgan encarregat de la seua aprovació, ha anunciat l’administració autonòmica a travé sde un comunicat.

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport va publicar el passat 25 de març la resolució amb les bases del procediment obert per a la selecció de la persona titular de la Direcció general de l’IVC (que va finalitzar l’11 d’abril amb la presentació de deu candidatures) amb la finalitat de substituir al cessat Abel Guarinos.

Posteriorment, el dilluns 15 d’abril, la Comissió de Valoració va iniciar els treballs per a poder cobrir el més ràpidament possible aquest lloc i poder completar com més prompte millor l’organigrama directiu de l’IVC.

Ara, “només quatre dies després“, –recalca la Conselleria– i una vegada valorades les propostes i realitzades les entrevistes personals, la Comissió ha acordat proposar el nomenament de López-Jamar per a assumir aquesta responsabilitat, que se sumarà als nomenaments dels titulars de les tres adreces adjuntes, que van ser aprovades pel Ple del Consell el passat 5 de març.

La selecció per part de la Comissió de Valoració s’ha basat, segons arreplega aquesta convocatòria, en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística, en l’experiència en l’acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada així com en la capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible els objectius marcats per l’IVC, la capacitat de comunicació i negociació, entre altres.

Per a això, les persones que han participat en aquest procés han presentat un projecte per a la Direcció general amb les línies estratègiques bàsiques a desenvolupar al capdavant de l’IVC, incloent eixos prioritaris d’actuació i de gestió interna; necessitats en matèria de personal; o el disseny d’una proposta de posicionament institucional a nivell autonòmic, nacional i internacional.

TRAJECTÒRIA

Álvaro López-Jamar compta amb una dilatada experiència en l’administració pública autonòmica i el sector cultural. Fins al 2012, va exercir com a coordinador de la Fundació Ciutat de les Arts les Ciències de la Generalitat, participant durant 12 anys en la seua gestió jurídic-administrativa i en nombroses activitats de divulgació científica i cultural en col·laboració amb universitats, instituts tecnològics, empreses, entre altres, així com en la captació de patrocini i mecenatge.

Així mateix, des del 2010 és delegat a la Comunitat Valenciana de la Fundació Eutherpe, entitat d’àmbit nacional dedicada al foment de la cultura musical, especialment en suport a joves artistes, i que compta amb el reconeixement honorífic del Parlament Europeu.

En aquest sentit, ha realitzat més d’un centenar d’activitats i cicles musicals en nombrosos auditoris i sales com el Palau de la Música de València, Palau de les Arts Reina Sofia, Auditori de Torrent, Sala Alfons el Magnànim de la Diputació de València, Teatre Calderón d’Alcoi, Espai Rambleta i Centre Cultural Bancaixa, entre altres.

També ha sigut coorganizador dels Cursos internacionals de cant Teresa Berganza i del Curs per a pianistes, directors d’orquestra i Jove Orquestra Lleonesa, de la qual ha sigut també gerent; i ha col·laborat en l’organització del Concurs Internacional de Piano José Iturbi que organitza la Diputació de València. Des del 2015 fins al 2017, va formar part del Comissariat artístic del projecte MusaE – Música als Museus Estatals, com a membre del seu Comitè de selecció artística, actuant com a mediador entre el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, Acció Cultural Espanyola (AC/I) i la Fundació Daniel i Nina Carasso.

Des d’abril del 2021, és president d’Amics de l’Òpera i de les Arts de la Comunitat Valenciana (AOA), la principal associació d’afeccionats a la música clàssica i l’òpera de la Comunitat Valenciana.

La Comissió de Valoració encarregada d’aquest procés de selecció ha estat formada, en representació de la Generalitat, per la sotssecretària de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, Mª Eugenia Vives; la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Paula Añó; i el director general de Cultura, Sergio Arlandis.

Així mateix, ha explicat també amb la participació de José Luis Pinotti com a persona experta de reconegut prestigi, a proposta de la Diputació de València; i Ricardo Casolà, com a representant de la societat civil relacionat amb el món de la cultura, a proposta de l’Ateneu Mercantil de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.