11 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Cultura proposa nomenar a Álvaro López-Jamar com a nou director general de l’IVC

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport proposarà el nomenament de l’advocat Álvaro López-Jamar Caballero com a nou director general de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) després d’haver finalitzat els treballs per part de la Comissió de Valoració.

Aquesta proposta serà traslladada pel vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, al Ple del Consell, que és l’òrgan encarregat de la seua aprovació, ha anunciat l’administració autonòmica a travé sde un comunicat.

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport va publicar el passat 25 de març la resolució amb les bases del procediment obert per a la selecció de la persona titular de la Direcció general de l’IVC (que va finalitzar l’11 d’abril amb la presentació de deu candidatures) amb la finalitat de substituir al cessat Abel Guarinos.

Posteriorment, el dilluns 15 d’abril, la Comissió de Valoració va iniciar els treballs per a poder cobrir el més ràpidament possible aquest lloc i poder completar com més prompte millor l’organigrama directiu de l’IVC.

Ara, “només quatre dies després“, –recalca la Conselleria– i una vegada valorades les propostes i realitzades les entrevistes personals, la Comissió ha acordat proposar el nomenament de López-Jamar per a assumir aquesta responsabilitat, que se sumarà als nomenaments dels titulars de les tres adreces adjuntes, que van ser aprovades pel Ple del Consell el passat 5 de març.

La selecció per part de la Comissió de Valoració s’ha basat, segons arreplega aquesta convocatòria, en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística, en l’experiència en l’acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada així com en la capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible els objectius marcats per l’IVC, la capacitat de comunicació i negociació, entre altres.

Per a això, les persones que han participat en aquest procés han presentat un projecte per a la Direcció general amb les línies estratègiques bàsiques a desenvolupar al capdavant de l’IVC, incloent eixos prioritaris d’actuació i de gestió interna; necessitats en matèria de personal; o el disseny d’una proposta de posicionament institucional a nivell autonòmic, nacional i internacional.

TRAJECTÒRIA

Álvaro López-Jamar compta amb una dilatada experiència en l’administració pública autonòmica i el sector cultural. Fins al 2012, va exercir com a coordinador de la Fundació Ciutat de les Arts les Ciències de la Generalitat, participant durant 12 anys en la seua gestió jurídic-administrativa i en nombroses activitats de divulgació científica i cultural en col·laboració amb universitats, instituts tecnològics, empreses, entre altres, així com en la captació de patrocini i mecenatge.

Així mateix, des del 2010 és delegat a la Comunitat Valenciana de la Fundació Eutherpe, entitat d’àmbit nacional dedicada al foment de la cultura musical, especialment en suport a joves artistes, i que compta amb el reconeixement honorífic del Parlament Europeu.

En aquest sentit, ha realitzat més d’un centenar d’activitats i cicles musicals en nombrosos auditoris i sales com el Palau de la Música de València, Palau de les Arts Reina Sofia, Auditori de Torrent, Sala Alfons el Magnànim de la Diputació de València, Teatre Calderón d’Alcoi, Espai Rambleta i Centre Cultural Bancaixa, entre altres.

També ha sigut coorganizador dels Cursos internacionals de cant Teresa Berganza i del Curs per a pianistes, directors d’orquestra i Jove Orquestra Lleonesa, de la qual ha sigut també gerent; i ha col·laborat en l’organització del Concurs Internacional de Piano José Iturbi que organitza la Diputació de València. Des del 2015 fins al 2017, va formar part del Comissariat artístic del projecte MusaE – Música als Museus Estatals, com a membre del seu Comitè de selecció artística, actuant com a mediador entre el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, Acció Cultural Espanyola (AC/I) i la Fundació Daniel i Nina Carasso.

Des d’abril del 2021, és president d’Amics de l’Òpera i de les Arts de la Comunitat Valenciana (AOA), la principal associació d’afeccionats a la música clàssica i l’òpera de la Comunitat Valenciana.

La Comissió de Valoració encarregada d’aquest procés de selecció ha estat formada, en representació de la Generalitat, per la sotssecretària de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, Mª Eugenia Vives; la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Paula Añó; i el director general de Cultura, Sergio Arlandis.

Així mateix, ha explicat també amb la participació de José Luis Pinotti com a persona experta de reconegut prestigi, a proposta de la Diputació de València; i Ricardo Casolà, com a representant de la societat civil relacionat amb el món de la cultura, a proposta de l’Ateneu Mercantil de València.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.