L’AVL presenta la programació de l’Any Joan Fuster 2022

L’Acadèmia valenciana de la Llengua(AVL) ha presentat els esdeveniments que tindran lloc durant l’Any Joan Fuster 2022. Diverses activitats entre jornades, conferències o cicles, es repartiran per tot el territori de la llengua i comptarà amb un acte central al Teatre Principal de València el pròxim 23 de novembre.

“Volem situar la figura de Fuster com a intel·lectual compromès amb la llengua i també volem apropar a l’autor a aquells que no el coneixen i oferir noves mirades als que ja el coneixen.” ha explicat Vicenta Tasa organitzadora del cicle de conferències. Les 12´Converses amb Fuster estaràn repartides entre la Comunitat Valenciana, Catalunya i Mallorca.

Altres actes que es duran a terme seran exposicions itinerants, jornades formatives per a professors o la publicació d’una novel·la gràfica sobre l’autor de Sueca. D’altra banda, també es faran traduccions de llibres de l’escriptor valencià per tal expandir fora del nostre territori l’obra de Fuster.

 Presentación de la programació de les activitats previstes amb motiu de l’Any Joan Fuster, organitzades per la comissió acadèmica de l’Escriptor de l’Any 2022.

En la presentació, ha tingut lloc a la Sala d’actes del monestir de Sant Miquel dels Reis, han participat Ramon Ferrer, president en funcions de l’AVL i president de la Comissió Fuster, Verònica Cantó, presidenta electa de l’AVL, les acadèmiques Àngels Gregori i Vicenta Tasa, i Salvador Ortells, director de l’Espai Fuster.

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992)

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992) és un dels intel·lectuals valencians més destacats del segle XX. Advocat, poeta i assagista s’emmarca dins d’una tradició humanista adaptada a la modernitat que va cultivar sobretot l’aforisme i l’assaig i que va treballar durant tota la vida per la defensa de les llibertats democràtiques.


A més, l’escriptor de Sueca va ser Catedràtic de literatura de la Universitat de València, va dirigir l’Institut de Filologia Valenciana i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, el Consell Valencià de Cultura o la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, en 1993 va crear la ‘Càtedra Joan Fuster’ en honor seu. Va rebre els doctorats honoris causa en la Universitat de Barcelona i en l’Autònoma de Barcelona i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, del Consell Valencià de Cultura i de la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, així com director de l’Institut de Filologia Valenciana.


També, va formar part del Consistori dels Jocs Florals de Lo Rat Penat i va rebre nombrosos guardons literaris i cívics: Joaquim Folguera, Josep Ixart, Concepció Rabell, Per Comprendre, Premi d’Honor de les lletres Catalans, Premi de les Lletres del País Valencià, Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya, títol de fill predilecte de Sueca i, pòstumament, l’Alta Distinció de la Generalitat i les medalles de la Universitat Jaume I i la Universitat de València.

El 2017, es va inaugurar a Sueca l’Espai Joan Fuster, on està depositat el fons documental, bibliogràfic i artístic de l’escriptor valencià i des d’on es reivindica i difon el seu llegat intel·lectual. L’Espai comprén l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Joan Fuster, creada en 2016 per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a més del Centre de Documentació i el Museu Joan Fuster, dependents de l’Ajuntament de la capital de la Ribera Baixa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.