19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

De Guindos defén que l’acord amb Mercosur és positiu per a Europa i demana minimitzar el seu impacte

Luis de Guindos, vicepresident del Banc Central Europeu, ha defés este dijous que l’acord entre la Unió Europea i Mercosur és positiu per a Europa i ha assenyalat que serà necessari buscar alternatives que minimitzen el seu impacte en els sectors més exposats, en particular l’agricultura.

El missatge s’ha produït en el col·loqui posterior a la seua conferència ‘Present i futur de l’economia europea’, celebrada en Cambra València, on ha respost a preguntes sobre l’abast del pacte. Ha argumentat que, en un moment en què el proteccionisme va a l’alça, tancar acords de lliure comercie resulta clau per a un bloc com l’europeu, molt obert a l’exterior, i que el balanç de beneficis seria clar. En les seues paraules: ‘Mercosur és positiu per a Europa’.

Preocupació agrària i salvaguardes

De Guindos ha reconegut que existix preocupació en el camp per la possible competència addicional, però ha subratllat que s’han introduït mecanismes de salvaguarda que, al seu juí, garantixen que l’impacte siga reduït. La seua crida a ‘buscar alternatives per a minimitzar el seu impacte’ apunta a acompanyar l’acord amb mesures que esmorteïsquen l’ajust en els sectors més sensibles i faciliten una adaptació ordenada.

En termes nets, ha insistit que els beneficis superen els costos i que els guanyadors de l’intercanvi comercial superen clarament als potencials perdedors. Per això, ha defés que l’obertura, combinada amb salvaguardes i accions de mitigació, permetria aprofitar noves oportunitats sense desatendre als qui poden veure’s afectats de forma més directa.

Ha emmarcat estes consideracions al costat d’altres negociacions, com l’acord comercial amb l’Índia, que, segons ha assenyalat, també resultaria molt positiu per al conjunt d’Europa. Al seu juí, avançar en estos pactes reforça la capacitat del continent per a competir en un entorn global més incert i diversifica relacions, al mateix temps que exigix seguiment i suport específic als sectors amb major exposició.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia confia a aconseguir la primera victòria fora en San Mamés

El tècnic de l'Elx va afirmar que l'equip està preparat per a assaltar San Mamés i va demanar equilibri, fortalesa mental i focus en el dia a dia.

Athletic i Elx es creuen en San Mamés amb ratxes oposades

L'Athletic arriba amb 7 de 9 punts i marge sobre el descens; l'Elx encadena set jornades sense guanyar i no ha vençut fora. Baixes i dubtes marquen el xoc.

Llevant identifica a l’aficionat que va llançar una botella a Cömert després del derbi

El Llevant ha identificat a l'aficionat que va llançar una botella que va impactar en Eray Cömert després del derbi davant el València. LaLiga ja va denunciar els incidents i el club decidirà mesures en les pròximes hores.

Treballadora de la guarderia d’Algemesí declara com investigada després del tancament per maltractament

Una empleada del centre, segona investigada en la causa, ha declarat en els jutjats d'Alzira. La guarderia va ser tancada després de la detenció de la directora.

Copete: L’equip està capacitat per a guanyar en La Ceràmica

José Copete, central del València, va assegurar que van pels tres punts en La Ceràmica malgrat la dificultat del rival. Torna després de sanció i subratlla la millora defensiva de l'equip.

Thierry i Danjuma completen l’entrenament amb el València i miren a la Ceràmica

Thierry Rendall i Arnaut Danjuma es van entrenar amb normalitat per primera vegada en la setmana després de les seues molèsties i després de perdre's el dol davant el Llevant. Diego López va seguir al marge per un esquinç del lligament lateral intern i es va unir a les baixes de Diakhaby, Julen Agirrezabala, Dimitri Foulquier i Rubo Iranzo.

Les Corts han acordat crear una comissió d’investigació sobre les VPP d’Alacant

El ple de Les Corts ha aprovat la creació d'una comissió per a investigar l'adjudicació de VPP en el residencial Els Naus d'Alacant. La iniciativa, plantejada per Vox i secundada pel PP, fixa 12 mesos per a conclusions.

PP i Vox rebutgen demanar a Mazón que deixe el seu escó per a salvaguardar la dignitat de Les Corts

El ple de Les Corts ha rebutjat, amb els vots de PP i Vox, una proposta de Compromís per a instar a Carlos Mazón a renunciar a l'acta després de la DANA de 2024.