Una dècada d’envelliment: La nova seqüela en pacients de coronavirus

 

Les seqüeles neurològiques del coronavirus és una de les coses que més preocupa als metges. Tot i que al principi hi havia poques certeses sobre això, durant tots els mesos s’han descobert noves evidències sobre els efectes a llarg termini del coronavirus en el cervell. Un dels últims estudis afegix informació preocupant. 

 

Una amplia investigació en més de 84.000 pacients Covid-19 conclou que la SARS-CoV-2 causa danys neurològics a llarg termini arribant a causar un deteriorament mental equivalent a envellir deu anys. Es tracta d’una investigació liderada pel doctor Adam Hampshire, de l’Imperial College de Londres, que confirma les dades preocupants sobre el dany cerebral derivat del coronavirus: «Les persones que s’havien recuperat del Covid-19, incloses aquelles que ja no tenien símptomes, van mostrar dèficits cognitius crònics», afirmen els investigadors».

 

Els experts ho coneixen com «Covid llarg», una sèrie de conseqüències persistents de la malaltia que s’ha trobat en persones que havien estat hospitalitzades però també en pacients que ho havien patit de manera lleu. En els casos més greus, el dany cerebral equival a un envelliment mental de 10 anys.

 

Danys rellevants

Els investigadors també confirmen que «els efectes varien segons la gravetat del Covid-19 patit, però els pacients ja recuperats de la infecció i sense símptomes, també van presentar deficiències cognitives». Es tracta, en tot cas, d’una nova aportació a les investigacions que registren una gran varietat de danys cerebrals i neurològics derivats del Covid-19.

 

Els resultats de la investigació mostren que els danys cognitius en pacients Covid-19 són rellevants, i una mostra d’això és que alguns pacients que necessitaven ventilació en l’hospital van patir una reducció de les funcions cognitives equivalent a un retrocès d’una mitjana de 10 anys.

 

Els resultats s’han extret de l’estudi anomenat «Great British Intelligence Test», a on 84.285 adults, la majoria d’ells britànics, van ser sotmesos a un qüestionari per resoldre problemes de significat, proves d’agudesa visual o exercicis d’avaluació de la capacitat de memòria».

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.