Una dècada d’envelliment: La nova seqüela en pacients de coronavirus

 

Les seqüeles neurològiques del coronavirus és una de les coses que més preocupa als metges. Tot i que al principi hi havia poques certeses sobre això, durant tots els mesos s’han descobert noves evidències sobre els efectes a llarg termini del coronavirus en el cervell. Un dels últims estudis afegix informació preocupant. 

 

Una amplia investigació en més de 84.000 pacients Covid-19 conclou que la SARS-CoV-2 causa danys neurològics a llarg termini arribant a causar un deteriorament mental equivalent a envellir deu anys. Es tracta d’una investigació liderada pel doctor Adam Hampshire, de l’Imperial College de Londres, que confirma les dades preocupants sobre el dany cerebral derivat del coronavirus: «Les persones que s’havien recuperat del Covid-19, incloses aquelles que ja no tenien símptomes, van mostrar dèficits cognitius crònics», afirmen els investigadors».

 

Els experts ho coneixen com «Covid llarg», una sèrie de conseqüències persistents de la malaltia que s’ha trobat en persones que havien estat hospitalitzades però també en pacients que ho havien patit de manera lleu. En els casos més greus, el dany cerebral equival a un envelliment mental de 10 anys.

 

Danys rellevants

Els investigadors també confirmen que «els efectes varien segons la gravetat del Covid-19 patit, però els pacients ja recuperats de la infecció i sense símptomes, també van presentar deficiències cognitives». Es tracta, en tot cas, d’una nova aportació a les investigacions que registren una gran varietat de danys cerebrals i neurològics derivats del Covid-19.

 

Els resultats de la investigació mostren que els danys cognitius en pacients Covid-19 són rellevants, i una mostra d’això és que alguns pacients que necessitaven ventilació en l’hospital van patir una reducció de les funcions cognitives equivalent a un retrocès d’una mitjana de 10 anys.

 

Els resultats s’han extret de l’estudi anomenat «Great British Intelligence Test», a on 84.285 adults, la majoria d’ells britànics, van ser sotmesos a un qüestionari per resoldre problemes de significat, proves d’agudesa visual o exercicis d’avaluació de la capacitat de memòria».

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.