Una dècada d’envelliment: La nova seqüela en pacients de coronavirus

 

Les seqüeles neurològiques del coronavirus és una de les coses que més preocupa als metges. Tot i que al principi hi havia poques certeses sobre això, durant tots els mesos s’han descobert noves evidències sobre els efectes a llarg termini del coronavirus en el cervell. Un dels últims estudis afegix informació preocupant. 

 

Una amplia investigació en més de 84.000 pacients Covid-19 conclou que la SARS-CoV-2 causa danys neurològics a llarg termini arribant a causar un deteriorament mental equivalent a envellir deu anys. Es tracta d’una investigació liderada pel doctor Adam Hampshire, de l’Imperial College de Londres, que confirma les dades preocupants sobre el dany cerebral derivat del coronavirus: «Les persones que s’havien recuperat del Covid-19, incloses aquelles que ja no tenien símptomes, van mostrar dèficits cognitius crònics», afirmen els investigadors».

 

Els experts ho coneixen com «Covid llarg», una sèrie de conseqüències persistents de la malaltia que s’ha trobat en persones que havien estat hospitalitzades però també en pacients que ho havien patit de manera lleu. En els casos més greus, el dany cerebral equival a un envelliment mental de 10 anys.

 

Danys rellevants

Els investigadors també confirmen que «els efectes varien segons la gravetat del Covid-19 patit, però els pacients ja recuperats de la infecció i sense símptomes, també van presentar deficiències cognitives». Es tracta, en tot cas, d’una nova aportació a les investigacions que registren una gran varietat de danys cerebrals i neurològics derivats del Covid-19.

 

Els resultats de la investigació mostren que els danys cognitius en pacients Covid-19 són rellevants, i una mostra d’això és que alguns pacients que necessitaven ventilació en l’hospital van patir una reducció de les funcions cognitives equivalent a un retrocès d’una mitjana de 10 anys.

 

Els resultats s’han extret de l’estudi anomenat «Great British Intelligence Test», a on 84.285 adults, la majoria d’ells britànics, van ser sotmesos a un qüestionari per resoldre problemes de significat, proves d’agudesa visual o exercicis d’avaluació de la capacitat de memòria».

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.