Una dècada d’envelliment: La nova seqüela en pacients de coronavirus

 

Les seqüeles neurològiques del coronavirus és una de les coses que més preocupa als metges. Tot i que al principi hi havia poques certeses sobre això, durant tots els mesos s’han descobert noves evidències sobre els efectes a llarg termini del coronavirus en el cervell. Un dels últims estudis afegix informació preocupant. 

 

Una amplia investigació en més de 84.000 pacients Covid-19 conclou que la SARS-CoV-2 causa danys neurològics a llarg termini arribant a causar un deteriorament mental equivalent a envellir deu anys. Es tracta d’una investigació liderada pel doctor Adam Hampshire, de l’Imperial College de Londres, que confirma les dades preocupants sobre el dany cerebral derivat del coronavirus: «Les persones que s’havien recuperat del Covid-19, incloses aquelles que ja no tenien símptomes, van mostrar dèficits cognitius crònics», afirmen els investigadors».

 

Els experts ho coneixen com «Covid llarg», una sèrie de conseqüències persistents de la malaltia que s’ha trobat en persones que havien estat hospitalitzades però també en pacients que ho havien patit de manera lleu. En els casos més greus, el dany cerebral equival a un envelliment mental de 10 anys.

 

Danys rellevants

Els investigadors també confirmen que «els efectes varien segons la gravetat del Covid-19 patit, però els pacients ja recuperats de la infecció i sense símptomes, també van presentar deficiències cognitives». Es tracta, en tot cas, d’una nova aportació a les investigacions que registren una gran varietat de danys cerebrals i neurològics derivats del Covid-19.

 

Els resultats de la investigació mostren que els danys cognitius en pacients Covid-19 són rellevants, i una mostra d’això és que alguns pacients que necessitaven ventilació en l’hospital van patir una reducció de les funcions cognitives equivalent a un retrocès d’una mitjana de 10 anys.

 

Els resultats s’han extret de l’estudi anomenat «Great British Intelligence Test», a on 84.285 adults, la majoria d’ells britànics, van ser sotmesos a un qüestionari per resoldre problemes de significat, proves d’agudesa visual o exercicis d’avaluació de la capacitat de memòria».

Últimes notícies

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.

El Consell reforça a Torrevieja la continuïtat del Certamen Internacional d’Havaneres

Juanfran Pérez Llorca ha garantit a Torrevieja el suport del Consell al Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia i al futur museu i auditori de les habaneres.

El BCE busca una nova identitat visual per als bitllets d’euro

Més de 1.200 dissenyadors han participat en el procés que culminarà amb l’elecció d’una de les deu propostes finalistes

El Fertiberia tanca la plantilla amb el fitxatge de Jorge Romanillos

El Fertiberia Balonmano Puerto Sagunto ha completat la plantilla per al seu retorn a la Lliga ASOBAL amb el pivote Jorge Romanillos, que firma per una temporada.

L’esquerra d’Alacant exigix reprovar Barcala pel cas de les vivendes de Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem demanaran en el pròxim ple la reprovació i dimissió de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, per no comparéixer en la comissió del cas Les Naus.