Una dècada d’envelliment: La nova seqüela en pacients de coronavirus

 

Les seqüeles neurològiques del coronavirus és una de les coses que més preocupa als metges. Tot i que al principi hi havia poques certeses sobre això, durant tots els mesos s’han descobert noves evidències sobre els efectes a llarg termini del coronavirus en el cervell. Un dels últims estudis afegix informació preocupant. 

 

Una amplia investigació en més de 84.000 pacients Covid-19 conclou que la SARS-CoV-2 causa danys neurològics a llarg termini arribant a causar un deteriorament mental equivalent a envellir deu anys. Es tracta d’una investigació liderada pel doctor Adam Hampshire, de l’Imperial College de Londres, que confirma les dades preocupants sobre el dany cerebral derivat del coronavirus: «Les persones que s’havien recuperat del Covid-19, incloses aquelles que ja no tenien símptomes, van mostrar dèficits cognitius crònics», afirmen els investigadors».

 

Els experts ho coneixen com «Covid llarg», una sèrie de conseqüències persistents de la malaltia que s’ha trobat en persones que havien estat hospitalitzades però també en pacients que ho havien patit de manera lleu. En els casos més greus, el dany cerebral equival a un envelliment mental de 10 anys.

 

Danys rellevants

Els investigadors també confirmen que «els efectes varien segons la gravetat del Covid-19 patit, però els pacients ja recuperats de la infecció i sense símptomes, també van presentar deficiències cognitives». Es tracta, en tot cas, d’una nova aportació a les investigacions que registren una gran varietat de danys cerebrals i neurològics derivats del Covid-19.

 

Els resultats de la investigació mostren que els danys cognitius en pacients Covid-19 són rellevants, i una mostra d’això és que alguns pacients que necessitaven ventilació en l’hospital van patir una reducció de les funcions cognitives equivalent a un retrocès d’una mitjana de 10 anys.

 

Els resultats s’han extret de l’estudi anomenat «Great British Intelligence Test», a on 84.285 adults, la majoria d’ells britànics, van ser sotmesos a un qüestionari per resoldre problemes de significat, proves d’agudesa visual o exercicis d’avaluació de la capacitat de memòria».

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.