Declarat culpable l’acusat de matar la seua nóvia al carrer Comte Altea de València

El judici pel crim de Comte Altea s’acosta al final a falta de la lectura de la sentència. El jurat popular ha declarat Alberto LH culpable de l’assassinat de Cristina BM el 3 de desembre del 2021. L’advocat i professor s’enfronta a 25 anys de presó, la mateixa que havien demanat des del Ministeri Fiscal i l’acusació.

El jurat popular no havia de decidir sobre la culpabilitat de l’implicat doncs ja ho havia declarat ell mateix, tanmateix, sí que havia de marcar si es tractava d’un crim planificat o d’un trastorn mental transitori, com sostenia Alberto amb el seu advocat.

Demana 25 anys de presó per assassinat amb “acarnissament de llibre“. I és que, amb “una total sang freda” va agafar de la terrassa una pedra de grans dimensions i el va colpejar primer amb força al cap i a la cara diverses vegades.

Més de 60 ferides a l’assassinat

Cristina estava adormida, no es va poder defensar i va quedar inconscient a conseqüència d’estos cops. Després, l’agressor va anar a la cuina i va agafar un ganivet i unes tisores. Va començar a apunyalar-la, produint-li més de 60 ferides.

A més, per assegurar la seua mort va agafar un cinturó d’un batí al voltant del coll i va prémer. La víctima va morir per l’hemorràgia que li van provocar les ferides anteriors i per asfíxia. Fiscalia reclama també una indemnització de 90.000 euros per a la mare i la germana.

Per part seua, l’acusació particular demana la mateixa pena de presó, però amb agreujant de gènere. L’advocat de l’acusat va admetre al judici que va matar la seua nóvia per “un trastorn mental transitori«.

Ja que tenia “la paranoia” que el deixaria, però va negar premeditació: “Estava fora de si, va ser tot espontani, un brot”. Per això, demana 10 anys de presó per assassinat amb les atenuants d’obcecació i confessió.

Després del crim, l’home es va dutxar i es va posar uns pantalons de pijama. Es va dirigir a la terrassa interior des d’on va caure pel celobert ‘aterrant‘ en una teulada d’uralita del magatzem d’un restaurant que hi havia a baix.

Així va fer creure als agents que havia entrat per robar. La germana de Cristina, en no tenir-ne notícies, va denunciar la seua desaparició a Madrid i es va geolocalitzar el mòbil a casa de l’acusat.

Finalment, el tribunal ha conclòs que sí que hi va haver una planificació per part d’Alberto i es descarta un trastorn momentani. Segons han informat, l’assassinat de Cristina es va cometre de “forma cruel, despietada i sotmetent-la a un dolor innecessari” on la víctima va ser conscient de totes les agressions sofertes.

El portaveu del jurat ha assenyalat que hi ha hagut unanimitat en la decisió i que el culpable va matar la jove “estimant”. Tal com han relatat, Alberto va aprofitar que Cristina estava “adormida i atordida” per a “aconseguir el seu propòsit” havent-hi per tant traïdoria en el crim.

Amb tot plegat, s’ha sol·licitat una pena de 25 anys de presó sumada a huit anys més de llibertat vigilada. A més, s’ha demanat el pagament d’una indemnització de 90.000 euros a la família de la víctima. Ara, el judici queda vist per a sentència.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.