Així pots demanar el vot per correu per a les eleccions generals del 23 de juliol

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat aquest dimarts, 30 de maig, la convocatòria de les eleccions generals per al pròxim diumenge 23 de juliol. Els ciutadans i ciutadanes d’Espanya tornen a tenir una cita amb les urnes, després de la celebració de les eleccions municipals a més de 8.000 ajuntaments i les autonòmiques a gran part de les regions.

Lúltima vegada que van votar per a les generals va ser el 10 novembre 2019. El PSOE va ser el partit amb més vots i Pedro Sánchez va ser investit president del Govern al Congrés amb 167 vots a favor davant de 165 en contra.

En aquesta ocasió, les eleccions generals tindran lloc a ple estiu, molts ciutadans ja tenien preparades les vacances, per la qual cosa el dia marcat —el 23 de juliol del 2023— no podran acudir a la cita amb les urnes. Així i tot, podran exercir el seu dret al vot sol·licitant-ho per correu amb antelació.

En aquestes eleccions del 28 de maigmés de 984.000 ciutadans han enviat el seu vot per correu, un 6,4% més respecte al nombre de vots per correu en els anteriors comicis de 2019, encara que aquesta vegada embolicats en nombroses polèmiques i sospites per la compra de vots.

Aquests són els terminis i els passos a seguir

Fins al 13 de juliol està obert el termini de sol·licitud, que s’haurà de formular personalment i amb el document nacional d’identitat per sol·licitar el vot per correu dins d’Espanya, que s’ha de remetre per via certificada no més tard del 19 de juliol.

L’imprès de sol·licitud es pot descarregar a la web del Ministeri de l’Interior i presentar-se per via telemàtica a la pàgina de Correus o de manera presencial a una oficina.

El procés perquè els residents a Espanya ho puguen demanar ha començat aquest dimarts, 30 de maig, després de la convocatòria de les eleccions al BOE. El termini finalitza el pròxim 13 de juliol, deu dies abans que tinguen lloc els comicis. Un cop se sol·licite el vot per correu i s’accepte la sol·licitud, ja no serà possible votar de manera presencial a la mesa electoral el dia de les eleccions.

Com sol·licitar el vot per correu, pas a pas

Per sol·licitar el vot per correu cal acudir a una oficina de Correus amb el DNI. Allà cal cobrir un imprés de sol·licitud on la persona interessada haurà d’indicar l’adreça postal a la qual s’enviarà tota la documentació electoral corresponent.

El pas següent és que l’Oficina del Cens Electoral envie al domicili indicat la documentació necessària per a procedir al vot. Correus remetrà la documentació corresponent “a partir del trenta-quatre dies posterior a la convocatòria i abans del sisé dia anterior al de la votació”, és a dir, a partir del dia 2 de juny de 2023 i abans del dilluns 17 de juliol.

El sol·licitant ha de recollir aquests documents de manera personal. Si en el moment no és a casa, es deixarà un avís a la bústia perquè passi a buscar-lo a l’oficina corresponen .

Què conté el sobre?

• Una papereta de cadascuna de les formacions polítiques.
• Un sobre de votació per a cada procés.
• El certificat d’inscripció al cens.
• Un sobre en què estarà escrita la informació de la teua mesa electoral.
• Un full explicatiu.

Una vegada recollida tota la documentació, l’interessat haurà d’escollir la papereta de la votació i introduir-la dins el sobre corresponent. Després, aquest sobre i el certificat d’inscripció en el cens es ficaran dins del sobre en què està escrita la informació de la mesa electoral.

És important recordar que no s’ha d’introduir cap document que acredite la teua identitat al sobre de votació, ja que en aquest cas el vot seria nul.
L’última cosa és acudir a una oficina de Correus de nou per enviar-lo per correu certificat sense cap cost.

el termini per remetre’l al col·legi electoral és fins a quatre dies abans dels comicis .

Què passa amb els espanyols que viuen a l’estranger?

L’Oficina del Cens Electoral els remet d’ofici tota la documentació i primera vegada les paperetes també les podran descarregar telemàticament.

Si es vota per correu certificat, el resident a l’estranger ha d’introduir la papereta corresponent dins del sobre de votació i incloure’l a l’altre sobre dirigit a la Junta Electoral Provincial on també ficarà un dels certificats d’inscripció al cens, una fotocòpia del passaport o del DNI o una certificació de nacionalitat, entre una altra documentació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.