Així pots demanar el vot per correu per a les eleccions generals del 23 de juliol

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat aquest dimarts, 30 de maig, la convocatòria de les eleccions generals per al pròxim diumenge 23 de juliol. Els ciutadans i ciutadanes d’Espanya tornen a tenir una cita amb les urnes, després de la celebració de les eleccions municipals a més de 8.000 ajuntaments i les autonòmiques a gran part de les regions.

Lúltima vegada que van votar per a les generals va ser el 10 novembre 2019. El PSOE va ser el partit amb més vots i Pedro Sánchez va ser investit president del Govern al Congrés amb 167 vots a favor davant de 165 en contra.

En aquesta ocasió, les eleccions generals tindran lloc a ple estiu, molts ciutadans ja tenien preparades les vacances, per la qual cosa el dia marcat —el 23 de juliol del 2023— no podran acudir a la cita amb les urnes. Així i tot, podran exercir el seu dret al vot sol·licitant-ho per correu amb antelació.

En aquestes eleccions del 28 de maigmés de 984.000 ciutadans han enviat el seu vot per correu, un 6,4% més respecte al nombre de vots per correu en els anteriors comicis de 2019, encara que aquesta vegada embolicats en nombroses polèmiques i sospites per la compra de vots.

Aquests són els terminis i els passos a seguir

Fins al 13 de juliol està obert el termini de sol·licitud, que s’haurà de formular personalment i amb el document nacional d’identitat per sol·licitar el vot per correu dins d’Espanya, que s’ha de remetre per via certificada no més tard del 19 de juliol.

L’imprès de sol·licitud es pot descarregar a la web del Ministeri de l’Interior i presentar-se per via telemàtica a la pàgina de Correus o de manera presencial a una oficina.

El procés perquè els residents a Espanya ho puguen demanar ha començat aquest dimarts, 30 de maig, després de la convocatòria de les eleccions al BOE. El termini finalitza el pròxim 13 de juliol, deu dies abans que tinguen lloc els comicis. Un cop se sol·licite el vot per correu i s’accepte la sol·licitud, ja no serà possible votar de manera presencial a la mesa electoral el dia de les eleccions.

Com sol·licitar el vot per correu, pas a pas

Per sol·licitar el vot per correu cal acudir a una oficina de Correus amb el DNI. Allà cal cobrir un imprés de sol·licitud on la persona interessada haurà d’indicar l’adreça postal a la qual s’enviarà tota la documentació electoral corresponent.

El pas següent és que l’Oficina del Cens Electoral envie al domicili indicat la documentació necessària per a procedir al vot. Correus remetrà la documentació corresponent “a partir del trenta-quatre dies posterior a la convocatòria i abans del sisé dia anterior al de la votació”, és a dir, a partir del dia 2 de juny de 2023 i abans del dilluns 17 de juliol.

El sol·licitant ha de recollir aquests documents de manera personal. Si en el moment no és a casa, es deixarà un avís a la bústia perquè passi a buscar-lo a l’oficina corresponen .

Què conté el sobre?

• Una papereta de cadascuna de les formacions polítiques.
• Un sobre de votació per a cada procés.
• El certificat d’inscripció al cens.
• Un sobre en què estarà escrita la informació de la teua mesa electoral.
• Un full explicatiu.

Una vegada recollida tota la documentació, l’interessat haurà d’escollir la papereta de la votació i introduir-la dins el sobre corresponent. Després, aquest sobre i el certificat d’inscripció en el cens es ficaran dins del sobre en què està escrita la informació de la mesa electoral.

És important recordar que no s’ha d’introduir cap document que acredite la teua identitat al sobre de votació, ja que en aquest cas el vot seria nul.
L’última cosa és acudir a una oficina de Correus de nou per enviar-lo per correu certificat sense cap cost.

el termini per remetre’l al col·legi electoral és fins a quatre dies abans dels comicis .

Què passa amb els espanyols que viuen a l’estranger?

L’Oficina del Cens Electoral els remet d’ofici tota la documentació i primera vegada les paperetes també les podran descarregar telemàticament.

Si es vota per correu certificat, el resident a l’estranger ha d’introduir la papereta corresponent dins del sobre de votació i incloure’l a l’altre sobre dirigit a la Junta Electoral Provincial on també ficarà un dels certificats d’inscripció al cens, una fotocòpia del passaport o del DNI o una certificació de nacionalitat, entre una altra documentació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.