18.4 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Demanen presó per quedar-se amb 133.500 euros de la pensió de sa tia morta en Alacant

 

Una dona de 78 anys s’enfronta a una petició de 4 anys de presó per, presumptament, no informar intencionadament de la defunció de sa tia i quedarse durant anys amb més de 133.500 euros de la pensió que la Seguretat Social continuava abonant mensualment.

 

Segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la fiscalia aprecia un suposat delicte de frau de prestacions per part de l’acusada en un juí previst per a este dijous a les 10.00 hores en la Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant, a on a demés de la presó demanarà que retorne els diners cobrats indegudament.

 

El ministeri públic assenyala en la seua qualificació que la tia va morir l’any 1997 i que la neboda no ho va comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social, pel que la institució va continuar abonant l’import de la seua pensió, d’uns 2.000 euros mensuals, en un compte corrent bancari.

 

Entre agost de 2012 i novembre de 2016, període que s’enjudicia possiblement per la prescripció dels anys anteriors, l’import va ascendir a 133.556,86 euros, quantitat que l’acusada extreia periòdicament amb una llibreta en caixer automàtic tot i ser «coneixedora de la defunció» i que no havia informat del decés a les autoritats.

Últimes notícies

Mazón dirigix a Alacant el primer ple del Consell després de la seua dimissió

El president en funcions ha acudit a Ciutat de la Llum per a encapçalar el primer ple després de la seua renúncia. El Consell preveu formalitzar l'eixida de Gan Pampols i Camarero informarà a les 13.00.

La grip cau un 75% i la covid quasi un 38% en la Comunitat Valenciana, però la incidència total d’IRA puja

La grip ha baixat a 4,4 casos per 100.000 i la covid a 21,8 en la Comunitat Valenciana, però el total d'IRA ha pujat a 622 per 100.000. El VRS inicia circulació i els menors de 4 anys concentren el major increment.

Aagesen tatxa d’insuficient la dimissió de Mazón i reclama eleccions

Sara Aagesen va qualificar de tardana i insuficient la dimissió de Carlos Mazón i va reclamar un avançament electoral. També va criticar que s'assenyale a organismes públics.

Els taxis inicien una marxa lenta de quatre hores a València rumb a la Conselleria

Més de 2.000 taxis han arrancat a les 8.30 una marxa lenta en dos columnes que està tallant vies a València. La protesta pel 'intrusisme' de les VTC preveu acabar davant la Conselleria.

Sergio García substituirà al lesionat Darryn Binder en Gresini per al GP de Portugal de Moto2

Binder, operat del cúbit esquerre, és baixa i obri un debut avançat per a Sergio García amb Gresini. El valencià compartirà box amb Albert Arenas.

Les Corts suspenen els plens fins a la investidura del substitut de Mazón

Les Corts Valencianes no celebraran plens fins al debat d'investidura del nou president. Arranca un termini de 12 dies per a candidatures i seguix la comissió de la DANA.

Óscar López demana eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Mazón

Óscar López va reclamar eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón, a qui va criticar per un muntatge esperpèntic. L'eixida del líder del PP valencià va arribar al cap d'un any de protestes per la gestió de les inundacions de 2024.

Detinguts dos hòmens per robar caixers automàtics itinerants en la Regió muntanyenca de València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens, de 20 i 52 anys, per assalts a caixers mòbils en diversos municipis de la Regió muntanyenca de València. Els robatoris van deixar sense servici d'efectiu a pobles sense sucursal bancària.