23.3 C
València
Diumenge, 8 juny, 2025

Autoritzen desbloquejar els mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo

El jutge d’Instrucció número 4 ha autoritzat la sol·licitud d’accés als mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo que va fer el gener passat. No obstant això, no ha donat autorització per a la resta d’implicats.

Segons el ‘Diario de Sevilla’, es facilita els codis PUK perquè es puguen desbloquejar les targetes SIM dels telèfons. Tot això en el marc de la cerca del cos de la jove i amb l’autorització de Carcaño de “la pràctica de les diligències interessades respecte del telèfon o telèfons dels quals és titular”, manifestant-lo en una carta en la qual afirmava que “ja es va acabar el temps de mentir per a encobrir” al seu germà, concloent el jutge que és possible dur-lo a terme en el seu cas.

- Advertisement -Telegram València Diari

No obstant això, l’instructor exclou de la perícia “la resta de terminals telefònics, per referir-se a persones per als quals no existeix una causa que justifique aquest estudi, no constant que consenten a aquest”.

El magistrat recorda en l’acte que l’objecte del procediment és la “comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima Marta del Castillo Casanueva” i “sense que a través d’ella puga aconseguir-se a una revisió del ja jutjat, ni a l’ampliació de la instrucció”.

Al seu torn, recorda al perit que el procediment “no té per objecte l’esclariment de l’autoria dels fets, com sembla que el perit ve a entendre en la seua sol·licitud d’identificació de número PUK”.

Finalment, també li ha sol·licitat que amplie la sol·licitud que va fer “indicant la titularitat de les targetes SIM” de les quals sol·licita que es faciliten el número PUK. Ho justifica explicant que en ella es refereixen només el número IMEI “però no s’identifiquen els telèfons als quals estarien vinculats, ni la titularitat d’aqueixes targetes, per la qual cosa, previ a resoldre, procedeix requerir al perit perquè concrete aquests extrems”.

L’Audiència de Sevilla cancel·la la investigació contra Francisco Javier Delgado


L’Audiència de Sevilla ha decidit cancel·lar la investigació que incrimina a al germà de Miguel Carcaño en l’assassinat de la sevillana.

L’acte secunda la decisió que el jutge va prendre en 2021: paralitzar la recopilació de proves per a incriminar a Francisco Javier Delgado Moreno. El magistrat va entendre, i així també el fa l’Audiència, que l’única prova incriminatòria és el testimoniatge Miguel Carcaño, en la qual sostenia que era l’autor material de l’assassinat. Una versió “il·lògica, absurda i increïble” i que “manca de veracitat”, ja que Carcaño ha canviat de testimoniatge set vegades.


El jutge, Ángel Márquez, creu que les proves parcials propostes per l’acusació particular tampoc són suficients per a continuar amb aquesta línia d’investigació. Es refereix a l’hora en la qual es va utilitzar el tensiòmetre que es va posar a Marta després de morir per a confirmar la seua mort i l’examen dels mòbils que no van aportar dades rellevants.


La confessió de Miguel Carcaño


Miguel Carcaño va confirmar en una carta que el seu germà va matar a la jove colpejant-la amb una pistola en dos ocasions i que tots dos es van desfer del cos. A més, assegurava que el cadàver el van depositar en la Rinconada. La cerca va demostrar que el testimoniatge era fals, ja que mai es va trobar el cos.

Així, Márquez conclou que no hi ha indicis suficients per a continuar investigant a Javier Delgado.

Últimes notícies

Tràgic accident en la Ronda Nord de València: un home mor després de xocar contra un arbre

Un home de 63 anys mor després de perdre el control del seu cotxe i xocar contra un arbre en la Ronda Nord de València. Un altre passatger va resultar ferit.

Club de lectura impulsa la recuperació d’Azorín, l’escriptor del 98 poc reconegut

Un club de lectura a Alacant busca recuperar la figura i obra de l'escriptor Azorín, amb tertúlies bimensuals que analitzen els seus llibres i llegat.

Detinguda una mare per bufetejar a la professora de la seua filla en un col·legi de Torrent

Una dona de 26 anys va ser detinguda després de propinar una galtada a la professora de la seua filla en un col·legi de Torrent (València), acusant-la falsament davant d'alumnes.

Nets i avis cuinen junts en el concurs Sènior Xef a Castelló

L'Ajuntament de Castelló organitza Sènior Xef, un concurs on nets i avis cuinen plats tradicionals a quatre mans, fomentant l'envelliment actiu i l'ús de productes locals.

Alcoi i Ontinyent registren 36,5 graus en una jornada de temperatures estiuenques en la Comunitat Valenciana

Alcoi i Ontinyent aconseguixen temperatures màximes de 36,5 graus en una jornada amb calor estiuenca avançada en la Comunitat Valenciana, segons l'Agència Estatal de Meteorologia.

Bombers estabilitzen incendi a camp ras de desballestament a Muro d’Alcoi

L'incendi declarat en un descampat d'un desballestament a Muro d'Alcoi ha sigut controlat per bombers sense afectar les naus industrials pròximes.

El ximpanzé Ekon avança amb èxit en la seua criança assistida en Bioparc València

El ximpanzé Ekon, nascut fa 15 setmanes en Bioparc València, supera amb èxit la fase final de criança amb contacte humà a causa de dificultats de la seua mare, mantenint el vincle amb el seu grup familiar.

Bebé de quatre mesos patix cremades després d’explosió de patinet elèctric a Paterna

Un bebé de quatre mesos ha patit cremades de primer i segon grau després de l'explosió d'un patinet elèctric en un domicili de Paterna, València. Va ser atés i traslladat a l'Hospital La Fe.