Autoritzen desbloquejar els mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo

El jutge d’Instrucció número 4 ha autoritzat la sol·licitud d’accés als mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo que va fer el gener passat. No obstant això, no ha donat autorització per a la resta d’implicats.

Segons el ‘Diario de Sevilla’, es facilita els codis PUK perquè es puguen desbloquejar les targetes SIM dels telèfons. Tot això en el marc de la cerca del cos de la jove i amb l’autorització de Carcaño de “la pràctica de les diligències interessades respecte del telèfon o telèfons dels quals és titular”, manifestant-lo en una carta en la qual afirmava que “ja es va acabar el temps de mentir per a encobrir” al seu germà, concloent el jutge que és possible dur-lo a terme en el seu cas.

No obstant això, l’instructor exclou de la perícia «la resta de terminals telefònics, per referir-se a persones per als quals no existeix una causa que justifique aquest estudi, no constant que consenten a aquest».

El magistrat recorda en l’acte que l’objecte del procediment és la “comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima Marta del Castillo Casanueva” i «sense que a través d’ella puga aconseguir-se a una revisió del ja jutjat, ni a l’ampliació de la instrucció».

Al seu torn, recorda al perit que el procediment “no té per objecte l’esclariment de l’autoria dels fets, com sembla que el perit ve a entendre en la seua sol·licitud d’identificació de número PUK».

Finalment, també li ha sol·licitat que amplie la sol·licitud que va fer “indicant la titularitat de les targetes SIM” de les quals sol·licita que es faciliten el número PUK. Ho justifica explicant que en ella es refereixen només el número IMEI “però no s’identifiquen els telèfons als quals estarien vinculats, ni la titularitat d’aqueixes targetes, per la qual cosa, previ a resoldre, procedeix requerir al perit perquè concrete aquests extrems”.

L’Audiència de Sevilla cancel·la la investigació contra Francisco Javier Delgado


L’Audiència de Sevilla ha decidit cancel·lar la investigació que incrimina a al germà de Miguel Carcaño en l’assassinat de la sevillana.

L’acte secunda la decisió que el jutge va prendre en 2021: paralitzar la recopilació de proves per a incriminar a Francisco Javier Delgado Moreno. El magistrat va entendre, i així també el fa l’Audiència, que l’única prova incriminatòria és el testimoniatge Miguel Carcaño, en la qual sostenia que era l’autor material de l’assassinat. Una versió «il·lògica, absurda i increïble» i que «manca de veracitat», ja que Carcaño ha canviat de testimoniatge set vegades.


El jutge, Ángel Márquez, creu que les proves parcials propostes per l’acusació particular tampoc són suficients per a continuar amb aquesta línia d’investigació. Es refereix a l’hora en la qual es va utilitzar el tensiòmetre que es va posar a Marta després de morir per a confirmar la seua mort i l’examen dels mòbils que no van aportar dades rellevants.


La confessió de Miguel Carcaño


Miguel Carcaño va confirmar en una carta que el seu germà va matar a la jove colpejant-la amb una pistola en dos ocasions i que tots dos es van desfer del cos. A més, assegurava que el cadàver el van depositar en la Rinconada. La cerca va demostrar que el testimoniatge era fals, ja que mai es va trobar el cos.

Així, Márquez conclou que no hi ha indicis suficients per a continuar investigant a Javier Delgado.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.