21.5 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Autoritzen desbloquejar els mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo

El jutge d’Instrucció número 4 ha autoritzat la sol·licitud d’accés als mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo que va fer el gener passat. No obstant això, no ha donat autorització per a la resta d’implicats.

Segons el ‘Diario de Sevilla’, es facilita els codis PUK perquè es puguen desbloquejar les targetes SIM dels telèfons. Tot això en el marc de la cerca del cos de la jove i amb l’autorització de Carcaño de “la pràctica de les diligències interessades respecte del telèfon o telèfons dels quals és titular”, manifestant-lo en una carta en la qual afirmava que “ja es va acabar el temps de mentir per a encobrir” al seu germà, concloent el jutge que és possible dur-lo a terme en el seu cas.

No obstant això, l’instructor exclou de la perícia “la resta de terminals telefònics, per referir-se a persones per als quals no existeix una causa que justifique aquest estudi, no constant que consenten a aquest”.

El magistrat recorda en l’acte que l’objecte del procediment és la “comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima Marta del Castillo Casanueva” i “sense que a través d’ella puga aconseguir-se a una revisió del ja jutjat, ni a l’ampliació de la instrucció”.

Al seu torn, recorda al perit que el procediment “no té per objecte l’esclariment de l’autoria dels fets, com sembla que el perit ve a entendre en la seua sol·licitud d’identificació de número PUK”.

Finalment, també li ha sol·licitat que amplie la sol·licitud que va fer “indicant la titularitat de les targetes SIM” de les quals sol·licita que es faciliten el número PUK. Ho justifica explicant que en ella es refereixen només el número IMEI “però no s’identifiquen els telèfons als quals estarien vinculats, ni la titularitat d’aqueixes targetes, per la qual cosa, previ a resoldre, procedeix requerir al perit perquè concrete aquests extrems”.

L’Audiència de Sevilla cancel·la la investigació contra Francisco Javier Delgado


L’Audiència de Sevilla ha decidit cancel·lar la investigació que incrimina a al germà de Miguel Carcaño en l’assassinat de la sevillana.

L’acte secunda la decisió que el jutge va prendre en 2021: paralitzar la recopilació de proves per a incriminar a Francisco Javier Delgado Moreno. El magistrat va entendre, i així també el fa l’Audiència, que l’única prova incriminatòria és el testimoniatge Miguel Carcaño, en la qual sostenia que era l’autor material de l’assassinat. Una versió “il·lògica, absurda i increïble” i que “manca de veracitat”, ja que Carcaño ha canviat de testimoniatge set vegades.


El jutge, Ángel Márquez, creu que les proves parcials propostes per l’acusació particular tampoc són suficients per a continuar amb aquesta línia d’investigació. Es refereix a l’hora en la qual es va utilitzar el tensiòmetre que es va posar a Marta després de morir per a confirmar la seua mort i l’examen dels mòbils que no van aportar dades rellevants.


La confessió de Miguel Carcaño


Miguel Carcaño va confirmar en una carta que el seu germà va matar a la jove colpejant-la amb una pistola en dos ocasions i que tots dos es van desfer del cos. A més, assegurava que el cadàver el van depositar en la Rinconada. La cerca va demostrar que el testimoniatge era fals, ja que mai es va trobar el cos.

Així, Márquez conclou que no hi ha indicis suficients per a continuar investigant a Javier Delgado.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.