Autoritzen desbloquejar els mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo

El jutge d’Instrucció número 4 ha autoritzat la sol·licitud d’accés als mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo que va fer el gener passat. No obstant això, no ha donat autorització per a la resta d’implicats.

Segons el ‘Diario de Sevilla’, es facilita els codis PUK perquè es puguen desbloquejar les targetes SIM dels telèfons. Tot això en el marc de la cerca del cos de la jove i amb l’autorització de Carcaño de “la pràctica de les diligències interessades respecte del telèfon o telèfons dels quals és titular”, manifestant-lo en una carta en la qual afirmava que “ja es va acabar el temps de mentir per a encobrir” al seu germà, concloent el jutge que és possible dur-lo a terme en el seu cas.

No obstant això, l’instructor exclou de la perícia «la resta de terminals telefònics, per referir-se a persones per als quals no existeix una causa que justifique aquest estudi, no constant que consenten a aquest».

El magistrat recorda en l’acte que l’objecte del procediment és la “comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima Marta del Castillo Casanueva” i «sense que a través d’ella puga aconseguir-se a una revisió del ja jutjat, ni a l’ampliació de la instrucció».

Al seu torn, recorda al perit que el procediment “no té per objecte l’esclariment de l’autoria dels fets, com sembla que el perit ve a entendre en la seua sol·licitud d’identificació de número PUK».

Finalment, també li ha sol·licitat que amplie la sol·licitud que va fer “indicant la titularitat de les targetes SIM” de les quals sol·licita que es faciliten el número PUK. Ho justifica explicant que en ella es refereixen només el número IMEI “però no s’identifiquen els telèfons als quals estarien vinculats, ni la titularitat d’aqueixes targetes, per la qual cosa, previ a resoldre, procedeix requerir al perit perquè concrete aquests extrems”.

L’Audiència de Sevilla cancel·la la investigació contra Francisco Javier Delgado


L’Audiència de Sevilla ha decidit cancel·lar la investigació que incrimina a al germà de Miguel Carcaño en l’assassinat de la sevillana.

L’acte secunda la decisió que el jutge va prendre en 2021: paralitzar la recopilació de proves per a incriminar a Francisco Javier Delgado Moreno. El magistrat va entendre, i així també el fa l’Audiència, que l’única prova incriminatòria és el testimoniatge Miguel Carcaño, en la qual sostenia que era l’autor material de l’assassinat. Una versió «il·lògica, absurda i increïble» i que «manca de veracitat», ja que Carcaño ha canviat de testimoniatge set vegades.


El jutge, Ángel Márquez, creu que les proves parcials propostes per l’acusació particular tampoc són suficients per a continuar amb aquesta línia d’investigació. Es refereix a l’hora en la qual es va utilitzar el tensiòmetre que es va posar a Marta després de morir per a confirmar la seua mort i l’examen dels mòbils que no van aportar dades rellevants.


La confessió de Miguel Carcaño


Miguel Carcaño va confirmar en una carta que el seu germà va matar a la jove colpejant-la amb una pistola en dos ocasions i que tots dos es van desfer del cos. A més, assegurava que el cadàver el van depositar en la Rinconada. La cerca va demostrar que el testimoniatge era fals, ja que mai es va trobar el cos.

Així, Márquez conclou que no hi ha indicis suficients per a continuar investigant a Javier Delgado.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.