Autoritzen desbloquejar els mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo

El jutge d’Instrucció número 4 ha autoritzat la sol·licitud d’accés als mòbils de Miguel Carcaño i Marta del Castillo que va fer el gener passat. No obstant això, no ha donat autorització per a la resta d’implicats.

Segons el ‘Diario de Sevilla’, es facilita els codis PUK perquè es puguen desbloquejar les targetes SIM dels telèfons. Tot això en el marc de la cerca del cos de la jove i amb l’autorització de Carcaño de “la pràctica de les diligències interessades respecte del telèfon o telèfons dels quals és titular”, manifestant-lo en una carta en la qual afirmava que “ja es va acabar el temps de mentir per a encobrir” al seu germà, concloent el jutge que és possible dur-lo a terme en el seu cas.

No obstant això, l’instructor exclou de la perícia “la resta de terminals telefònics, per referir-se a persones per als quals no existeix una causa que justifique aquest estudi, no constant que consenten a aquest”.

El magistrat recorda en l’acte que l’objecte del procediment és la “comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima Marta del Castillo Casanueva” i “sense que a través d’ella puga aconseguir-se a una revisió del ja jutjat, ni a l’ampliació de la instrucció”.

Al seu torn, recorda al perit que el procediment “no té per objecte l’esclariment de l’autoria dels fets, com sembla que el perit ve a entendre en la seua sol·licitud d’identificació de número PUK”.

Finalment, també li ha sol·licitat que amplie la sol·licitud que va fer “indicant la titularitat de les targetes SIM” de les quals sol·licita que es faciliten el número PUK. Ho justifica explicant que en ella es refereixen només el número IMEI “però no s’identifiquen els telèfons als quals estarien vinculats, ni la titularitat d’aqueixes targetes, per la qual cosa, previ a resoldre, procedeix requerir al perit perquè concrete aquests extrems”.

L’Audiència de Sevilla cancel·la la investigació contra Francisco Javier Delgado


L’Audiència de Sevilla ha decidit cancel·lar la investigació que incrimina a al germà de Miguel Carcaño en l’assassinat de la sevillana.

L’acte secunda la decisió que el jutge va prendre en 2021: paralitzar la recopilació de proves per a incriminar a Francisco Javier Delgado Moreno. El magistrat va entendre, i així també el fa l’Audiència, que l’única prova incriminatòria és el testimoniatge Miguel Carcaño, en la qual sostenia que era l’autor material de l’assassinat. Una versió “il·lògica, absurda i increïble” i que “manca de veracitat”, ja que Carcaño ha canviat de testimoniatge set vegades.


El jutge, Ángel Márquez, creu que les proves parcials propostes per l’acusació particular tampoc són suficients per a continuar amb aquesta línia d’investigació. Es refereix a l’hora en la qual es va utilitzar el tensiòmetre que es va posar a Marta després de morir per a confirmar la seua mort i l’examen dels mòbils que no van aportar dades rellevants.


La confessió de Miguel Carcaño


Miguel Carcaño va confirmar en una carta que el seu germà va matar a la jove colpejant-la amb una pistola en dos ocasions i que tots dos es van desfer del cos. A més, assegurava que el cadàver el van depositar en la Rinconada. La cerca va demostrar que el testimoniatge era fals, ja que mai es va trobar el cos.

Així, Márquez conclou que no hi ha indicis suficients per a continuar investigant a Javier Delgado.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022