Detenen una comptable i la seua parella per apropiar-se de 120.000 euros d’una ONG d’Elx

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut a Elx dos persones, una dona i un home, tots dos de nacionalitat espanyola, per la presumpta comissió dels delictes d’apropiació indeguda i usurpació d’estat civil per apropiar-se de prop de 120.000 euros d’una associació de suport a dones en situació de vulnerabilitat.

Primera denúncia informant dels fets

La investigació policial va tindre el seu inici després de la denúncia de la presidenta d’una associació sense ànim de lucre d’ajuda a dones per a la reinserció social, en què va manifestar els agents que havia detectat una sèrie d’irregularitats en la comptabilitat de l’associació.

En un primer moment la denunciant va detectar dos pagaments en concepte de lloguer del pis d’acollida de l’associació, l’import del qual no havia anat a parar al compte bancari del proveïdor que estava gestionant fins ara el pis, sinó un altre de diferent. Un altre proveïdor de serveis de l’associació també va comunicar a la presidenta que tenia tres factures pendents de cobrar per un import de 1.540 euros. Quan la presidenta va preguntar a la comptable de l’associació sobre estos pagaments, esta última va mostrar a la presidenta tres correus electrònics en què el destinatari suposadament confirmava haver rebut els diners.

A causa de les sospites que la presidenta de l’associació tenia sobri la comptable, i veient esta última que podia ser descoberta pels actes il·lícits comesos, es va donar de baixa laboral i va apagar el telèfon per no ser localitzada. Davant d’esta actitud, la presidenta de l’associació va fer una revisió dels comptes de les darreres setmanes descobrint que hi havia una sèrie d’irregularitats en múltiples pagaments per un import d’uns 23.000 euros.

Funció de l’associació

L’associació afectada per l’apropiació indeguda treballa per la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, a tota la província d’Alacant, oferint formació en confecció tèxtil industrial juntament amb un acompanyament social, fent així una intervenció integral i individualitzada de la persona gràcies al seu equip interdisciplinari.

La quantitat de diners defraudats augmenta enormement

Posteriorment, la presidenta de l’associació va continuar revisant la documentació de mesos anteriors, comunicant en una ampliació de la seua denúncia, que la comptable havia realitzat moltes més transaccions econòmiques no autoritzades, en què s’incloïen compres de telèfons mòbils d’alta gamma, d’un ordinador portàtil i fins i tot pagaments a agències de viatges, aconseguint totes les transaccions econòmiques realitzades fins aquell moment prop de 80.000 euros.

Davant estos fets els agents de la Policia Nacional adscrits al Grup de Delinqüència Econòmica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van iniciar una investigació en què després de diverses gestions van comprovar que efectivament la dona que actuava com a comptable de l’associació havia realitzat en representació de la mateixa. Totes estes transaccions econòmiques no autoritzades suplantant la identitat d’altres persones i empreses proveïdores sense la seua autorització, i que mitjançant 135 transferències bancàries al seu compte bancari s’havia apropiat de prop de 30.000 euros.

Un segon implicat en els fets

Els agents també van comprovar que la investigada havia realitzat 257 transferències a un altre compte bancari, esbrinant que este compte bancari pertanyia a un home que va resultar ser la parella sentimental de la comptable. Estes transferències bancàries sumaven un import total de més de 90.000 euros.

Els agents van sol·licitar immediatament el bloqueig de tots els actius financers i comptes bancaris dels dos investigats per evitar que continuaren disposant dels diners dels quals s’havien apropiat.

Finalment i davant estos fets, els agents van identificar plenament els dos autors dels fets, i van ser localitzats a la localitat d’Elx on resideixen tots dos i detinguts per la presumpta comissió dels delictes d’usurpació d’estat civil i apropiació indeguda la dona, i per un presumpte delicte d’apropiació indeguda l’home.

L’associació va quedar en una situació econòmica greu

A causa de la situació econòmica en què va quedar l’associació a causa de la falta de liquiditat ha hagut de cessar temporalment en el desenvolupament de la seua activitat i deixar de donar suport a desenes de dones.

Els detinguts, una dona i un home de 42 i 44 anys respectivament i tots dos de nacionalitat espanyola, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.