Detenen una comptable i la seua parella per apropiar-se de 120.000 euros d’una ONG d’Elx

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut a Elx dos persones, una dona i un home, tots dos de nacionalitat espanyola, per la presumpta comissió dels delictes d’apropiació indeguda i usurpació d’estat civil per apropiar-se de prop de 120.000 euros d’una associació de suport a dones en situació de vulnerabilitat.

Primera denúncia informant dels fets

La investigació policial va tindre el seu inici després de la denúncia de la presidenta d’una associació sense ànim de lucre d’ajuda a dones per a la reinserció social, en què va manifestar els agents que havia detectat una sèrie d’irregularitats en la comptabilitat de l’associació.

En un primer moment la denunciant va detectar dos pagaments en concepte de lloguer del pis d’acollida de l’associació, l’import del qual no havia anat a parar al compte bancari del proveïdor que estava gestionant fins ara el pis, sinó un altre de diferent. Un altre proveïdor de serveis de l’associació també va comunicar a la presidenta que tenia tres factures pendents de cobrar per un import de 1.540 euros. Quan la presidenta va preguntar a la comptable de l’associació sobre estos pagaments, esta última va mostrar a la presidenta tres correus electrònics en què el destinatari suposadament confirmava haver rebut els diners.

A causa de les sospites que la presidenta de l’associació tenia sobri la comptable, i veient esta última que podia ser descoberta pels actes il·lícits comesos, es va donar de baixa laboral i va apagar el telèfon per no ser localitzada. Davant d’esta actitud, la presidenta de l’associació va fer una revisió dels comptes de les darreres setmanes descobrint que hi havia una sèrie d’irregularitats en múltiples pagaments per un import d’uns 23.000 euros.

Funció de l’associació

L’associació afectada per l’apropiació indeguda treballa per la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, a tota la província d’Alacant, oferint formació en confecció tèxtil industrial juntament amb un acompanyament social, fent així una intervenció integral i individualitzada de la persona gràcies al seu equip interdisciplinari.

La quantitat de diners defraudats augmenta enormement

Posteriorment, la presidenta de l’associació va continuar revisant la documentació de mesos anteriors, comunicant en una ampliació de la seua denúncia, que la comptable havia realitzat moltes més transaccions econòmiques no autoritzades, en què s’incloïen compres de telèfons mòbils d’alta gamma, d’un ordinador portàtil i fins i tot pagaments a agències de viatges, aconseguint totes les transaccions econòmiques realitzades fins aquell moment prop de 80.000 euros.

Davant estos fets els agents de la Policia Nacional adscrits al Grup de Delinqüència Econòmica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van iniciar una investigació en què després de diverses gestions van comprovar que efectivament la dona que actuava com a comptable de l’associació havia realitzat en representació de la mateixa. Totes estes transaccions econòmiques no autoritzades suplantant la identitat d’altres persones i empreses proveïdores sense la seua autorització, i que mitjançant 135 transferències bancàries al seu compte bancari s’havia apropiat de prop de 30.000 euros.

Un segon implicat en els fets

Els agents també van comprovar que la investigada havia realitzat 257 transferències a un altre compte bancari, esbrinant que este compte bancari pertanyia a un home que va resultar ser la parella sentimental de la comptable. Estes transferències bancàries sumaven un import total de més de 90.000 euros.

Els agents van sol·licitar immediatament el bloqueig de tots els actius financers i comptes bancaris dels dos investigats per evitar que continuaren disposant dels diners dels quals s’havien apropiat.

Finalment i davant estos fets, els agents van identificar plenament els dos autors dels fets, i van ser localitzats a la localitat d’Elx on resideixen tots dos i detinguts per la presumpta comissió dels delictes d’usurpació d’estat civil i apropiació indeguda la dona, i per un presumpte delicte d’apropiació indeguda l’home.

L’associació va quedar en una situació econòmica greu

A causa de la situació econòmica en què va quedar l’associació a causa de la falta de liquiditat ha hagut de cessar temporalment en el desenvolupament de la seua activitat i deixar de donar suport a desenes de dones.

Els detinguts, una dona i un home de 42 i 44 anys respectivament i tots dos de nacionalitat espanyola, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.

Pugen les temperatures i el cel es manté poc nuvolós en la Comunitat Valenciana

Este diumenge l’ambient serà assolellat i més càlid en la Comunitat Valenciana, amb vent fluix i cel poc nuvolós. Dilluns, festiu, continuarà la calma, amb mínimes en ascens i temperatures diürnes sense canvis importants.

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.