Detenen una comptable i la seua parella per apropiar-se de 120.000 euros d’una ONG d’Elx

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut a Elx dos persones, una dona i un home, tots dos de nacionalitat espanyola, per la presumpta comissió dels delictes d’apropiació indeguda i usurpació d’estat civil per apropiar-se de prop de 120.000 euros d’una associació de suport a dones en situació de vulnerabilitat.

Primera denúncia informant dels fets

La investigació policial va tindre el seu inici després de la denúncia de la presidenta d’una associació sense ànim de lucre d’ajuda a dones per a la reinserció social, en què va manifestar els agents que havia detectat una sèrie d’irregularitats en la comptabilitat de l’associació.

En un primer moment la denunciant va detectar dos pagaments en concepte de lloguer del pis d’acollida de l’associació, l’import del qual no havia anat a parar al compte bancari del proveïdor que estava gestionant fins ara el pis, sinó un altre de diferent. Un altre proveïdor de serveis de l’associació també va comunicar a la presidenta que tenia tres factures pendents de cobrar per un import de 1.540 euros. Quan la presidenta va preguntar a la comptable de l’associació sobre estos pagaments, esta última va mostrar a la presidenta tres correus electrònics en què el destinatari suposadament confirmava haver rebut els diners.

A causa de les sospites que la presidenta de l’associació tenia sobri la comptable, i veient esta última que podia ser descoberta pels actes il·lícits comesos, es va donar de baixa laboral i va apagar el telèfon per no ser localitzada. Davant d’esta actitud, la presidenta de l’associació va fer una revisió dels comptes de les darreres setmanes descobrint que hi havia una sèrie d’irregularitats en múltiples pagaments per un import d’uns 23.000 euros.

Funció de l’associació

L’associació afectada per l’apropiació indeguda treballa per la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, a tota la província d’Alacant, oferint formació en confecció tèxtil industrial juntament amb un acompanyament social, fent així una intervenció integral i individualitzada de la persona gràcies al seu equip interdisciplinari.

La quantitat de diners defraudats augmenta enormement

Posteriorment, la presidenta de l’associació va continuar revisant la documentació de mesos anteriors, comunicant en una ampliació de la seua denúncia, que la comptable havia realitzat moltes més transaccions econòmiques no autoritzades, en què s’incloïen compres de telèfons mòbils d’alta gamma, d’un ordinador portàtil i fins i tot pagaments a agències de viatges, aconseguint totes les transaccions econòmiques realitzades fins aquell moment prop de 80.000 euros.

Davant estos fets els agents de la Policia Nacional adscrits al Grup de Delinqüència Econòmica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van iniciar una investigació en què després de diverses gestions van comprovar que efectivament la dona que actuava com a comptable de l’associació havia realitzat en representació de la mateixa. Totes estes transaccions econòmiques no autoritzades suplantant la identitat d’altres persones i empreses proveïdores sense la seua autorització, i que mitjançant 135 transferències bancàries al seu compte bancari s’havia apropiat de prop de 30.000 euros.

Un segon implicat en els fets

Els agents també van comprovar que la investigada havia realitzat 257 transferències a un altre compte bancari, esbrinant que este compte bancari pertanyia a un home que va resultar ser la parella sentimental de la comptable. Estes transferències bancàries sumaven un import total de més de 90.000 euros.

Els agents van sol·licitar immediatament el bloqueig de tots els actius financers i comptes bancaris dels dos investigats per evitar que continuaren disposant dels diners dels quals s’havien apropiat.

Finalment i davant estos fets, els agents van identificar plenament els dos autors dels fets, i van ser localitzats a la localitat d’Elx on resideixen tots dos i detinguts per la presumpta comissió dels delictes d’usurpació d’estat civil i apropiació indeguda la dona, i per un presumpte delicte d’apropiació indeguda l’home.

L’associació va quedar en una situació econòmica greu

A causa de la situació econòmica en què va quedar l’associació a causa de la falta de liquiditat ha hagut de cessar temporalment en el desenvolupament de la seua activitat i deixar de donar suport a desenes de dones.

Els detinguts, una dona i un home de 42 i 44 anys respectivament i tots dos de nacionalitat espanyola, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.