Detenen una comptable i la seua parella per apropiar-se de 120.000 euros d’una ONG d’Elx

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut a Elx dos persones, una dona i un home, tots dos de nacionalitat espanyola, per la presumpta comissió dels delictes d’apropiació indeguda i usurpació d’estat civil per apropiar-se de prop de 120.000 euros d’una associació de suport a dones en situació de vulnerabilitat.

Primera denúncia informant dels fets

La investigació policial va tindre el seu inici després de la denúncia de la presidenta d’una associació sense ànim de lucre d’ajuda a dones per a la reinserció social, en què va manifestar els agents que havia detectat una sèrie d’irregularitats en la comptabilitat de l’associació.

En un primer moment la denunciant va detectar dos pagaments en concepte de lloguer del pis d’acollida de l’associació, l’import del qual no havia anat a parar al compte bancari del proveïdor que estava gestionant fins ara el pis, sinó un altre de diferent. Un altre proveïdor de serveis de l’associació també va comunicar a la presidenta que tenia tres factures pendents de cobrar per un import de 1.540 euros. Quan la presidenta va preguntar a la comptable de l’associació sobre estos pagaments, esta última va mostrar a la presidenta tres correus electrònics en què el destinatari suposadament confirmava haver rebut els diners.

A causa de les sospites que la presidenta de l’associació tenia sobri la comptable, i veient esta última que podia ser descoberta pels actes il·lícits comesos, es va donar de baixa laboral i va apagar el telèfon per no ser localitzada. Davant d’esta actitud, la presidenta de l’associació va fer una revisió dels comptes de les darreres setmanes descobrint que hi havia una sèrie d’irregularitats en múltiples pagaments per un import d’uns 23.000 euros.

Funció de l’associació

L’associació afectada per l’apropiació indeguda treballa per la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, a tota la província d’Alacant, oferint formació en confecció tèxtil industrial juntament amb un acompanyament social, fent així una intervenció integral i individualitzada de la persona gràcies al seu equip interdisciplinari.

La quantitat de diners defraudats augmenta enormement

Posteriorment, la presidenta de l’associació va continuar revisant la documentació de mesos anteriors, comunicant en una ampliació de la seua denúncia, que la comptable havia realitzat moltes més transaccions econòmiques no autoritzades, en què s’incloïen compres de telèfons mòbils d’alta gamma, d’un ordinador portàtil i fins i tot pagaments a agències de viatges, aconseguint totes les transaccions econòmiques realitzades fins aquell moment prop de 80.000 euros.

Davant estos fets els agents de la Policia Nacional adscrits al Grup de Delinqüència Econòmica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van iniciar una investigació en què després de diverses gestions van comprovar que efectivament la dona que actuava com a comptable de l’associació havia realitzat en representació de la mateixa. Totes estes transaccions econòmiques no autoritzades suplantant la identitat d’altres persones i empreses proveïdores sense la seua autorització, i que mitjançant 135 transferències bancàries al seu compte bancari s’havia apropiat de prop de 30.000 euros.

Un segon implicat en els fets

Els agents també van comprovar que la investigada havia realitzat 257 transferències a un altre compte bancari, esbrinant que este compte bancari pertanyia a un home que va resultar ser la parella sentimental de la comptable. Estes transferències bancàries sumaven un import total de més de 90.000 euros.

Els agents van sol·licitar immediatament el bloqueig de tots els actius financers i comptes bancaris dels dos investigats per evitar que continuaren disposant dels diners dels quals s’havien apropiat.

Finalment i davant estos fets, els agents van identificar plenament els dos autors dels fets, i van ser localitzats a la localitat d’Elx on resideixen tots dos i detinguts per la presumpta comissió dels delictes d’usurpació d’estat civil i apropiació indeguda la dona, i per un presumpte delicte d’apropiació indeguda l’home.

L’associació va quedar en una situació econòmica greu

A causa de la situació econòmica en què va quedar l’associació a causa de la falta de liquiditat ha hagut de cessar temporalment en el desenvolupament de la seua activitat i deixar de donar suport a desenes de dones.

Els detinguts, una dona i un home de 42 i 44 anys respectivament i tots dos de nacionalitat espanyola, van ser posats a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.