12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Detenen a un presumpte piròman per provocar diversos incendis a la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil juntament amb la Policia Local de la Vila Joiosa, en el marc de l’operació “onfires”, ha detingut a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’11 delictes de danys provocats per foc i un altre per incendi amb reg per a la vida de les persones. El detingut ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

El dia 13 de gener, la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa va tenir coneixement de quatre incendis en diferents punts de la localitat entre les 21.45 i les 22.30 hores, havent d’intervenir els serveis d’emergències i Bombers de la Diputació per a sufocar les flames.

Un dels incendis es va produir en les instal·lacions d’una terrassa d’un bar de la localitat, afectant els habitatges contigus. A causa de les seues grans dimensions, va posar en perill la vida dels habitants. Davant les sospites de la intencionalitat d’estos incendis, els agents de l’Àrea de recerca de la Vila Joiosa van iniciar l’operació “onfires” per a l’esclariment dels fets.

En una primera fase, els investigadors van realitzar diferents diligències per a l’obtenció de dades que pogueren portar a esbrinar la identitat de l’autor, localitzant i realitzant l’estudi de les imatges captades per les càmeres de seguretat instal·lades en la via pública i diferents establiments, obtenint la identificació de l’autor.

Gràcies a l’estreta col·laboració de la Guàrdia Civil amb l’Ajuntament de la Vila Joiosa, qui s’ha presentat com a acusació particular, es van establir una sèrie de dispositius conjunts amb Policia Local, aconseguint com a resultat la identificació de la persona relacionada amb imatges analitzades.

Finalment, el dia 5 de febrer, després d’identificar al suposat autor i analitzar totes les proves aconseguides, es va procedir a la seua detenció. A més, es va fer el registre de l’habitatge del detingut, en la qual es van localitzar gran quantitat d’evidències incriminatòries, destacant entre elles una sèrie d’acceleradors de la combustió que es trobaven amagats. Els investigadors també van poder esbrinar que el detingut estava relacionat amb els incendis provocats en vehicles al començament del mes d’abril de 2023.

El detingut, un home de 38 anys, al qual se li imputen 11 delictes de danys causats pels focs provocats, i un altre d’incendi amb risc per a les persones, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.