Detenen a un presumpte piròman per provocar diversos incendis a la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil juntament amb la Policia Local de la Vila Joiosa, en el marc de l’operació “onfires”, ha detingut a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’11 delictes de danys provocats per foc i un altre per incendi amb reg per a la vida de les persones. El detingut ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

El dia 13 de gener, la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa va tenir coneixement de quatre incendis en diferents punts de la localitat entre les 21.45 i les 22.30 hores, havent d’intervenir els serveis d’emergències i Bombers de la Diputació per a sufocar les flames.

Un dels incendis es va produir en les instal·lacions d’una terrassa d’un bar de la localitat, afectant els habitatges contigus. A causa de les seues grans dimensions, va posar en perill la vida dels habitants. Davant les sospites de la intencionalitat d’estos incendis, els agents de l’Àrea de recerca de la Vila Joiosa van iniciar l’operació “onfires” per a l’esclariment dels fets.

En una primera fase, els investigadors van realitzar diferents diligències per a l’obtenció de dades que pogueren portar a esbrinar la identitat de l’autor, localitzant i realitzant l’estudi de les imatges captades per les càmeres de seguretat instal·lades en la via pública i diferents establiments, obtenint la identificació de l’autor.

Gràcies a l’estreta col·laboració de la Guàrdia Civil amb l’Ajuntament de la Vila Joiosa, qui s’ha presentat com a acusació particular, es van establir una sèrie de dispositius conjunts amb Policia Local, aconseguint com a resultat la identificació de la persona relacionada amb imatges analitzades.

Finalment, el dia 5 de febrer, després d’identificar al suposat autor i analitzar totes les proves aconseguides, es va procedir a la seua detenció. A més, es va fer el registre de l’habitatge del detingut, en la qual es van localitzar gran quantitat d’evidències incriminatòries, destacant entre elles una sèrie d’acceleradors de la combustió que es trobaven amagats. Els investigadors també van poder esbrinar que el detingut estava relacionat amb els incendis provocats en vehicles al començament del mes d’abril de 2023.

El detingut, un home de 38 anys, al qual se li imputen 11 delictes de danys causats pels focs provocats, i un altre d’incendi amb risc per a les persones, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.