Detenen a un presumpte piròman per provocar diversos incendis a la Vila Joiosa

Ejemplo de shortcode con estilo
Al detingut se li imputen 11 delictes de danys pels focs provocats i un altre d'incendi amb risc per a la vida de les persones

La Guàrdia Civil juntament amb la Policia Local de la Vila Joiosa, en el marc de l’operació «onfires», ha detingut a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’11 delictes de danys provocats per foc i un altre per incendi amb reg per a la vida de les persones. El detingut ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

El dia 13 de gener, la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa va tenir coneixement de quatre incendis en diferents punts de la localitat entre les 21.45 i les 22.30 hores, havent d’intervenir els serveis d’emergències i Bombers de la Diputació per a sufocar les flames.

Un dels incendis es va produir en les instal·lacions d’una terrassa d’un bar de la localitat, afectant els habitatges contigus. A causa de les seues grans dimensions, va posar en perill la vida dels habitants. Davant les sospites de la intencionalitat d’estos incendis, els agents de l’Àrea de recerca de la Vila Joiosa van iniciar l’operació «onfires» per a l’esclariment dels fets.

En una primera fase, els investigadors van realitzar diferents diligències per a l’obtenció de dades que pogueren portar a esbrinar la identitat de l’autor, localitzant i realitzant l’estudi de les imatges captades per les càmeres de seguretat instal·lades en la via pública i diferents establiments, obtenint la identificació de l’autor.

Gràcies a l’estreta col·laboració de la Guàrdia Civil amb l’Ajuntament de la Vila Joiosa, qui s’ha presentat com a acusació particular, es van establir una sèrie de dispositius conjunts amb Policia Local, aconseguint com a resultat la identificació de la persona relacionada amb imatges analitzades.

Finalment, el dia 5 de febrer, després d’identificar al suposat autor i analitzar totes les proves aconseguides, es va procedir a la seua detenció. A més, es va fer el registre de l’habitatge del detingut, en la qual es van localitzar gran quantitat d’evidències incriminatòries, destacant entre elles una sèrie d’acceleradors de la combustió que es trobaven amagats. Els investigadors també van poder esbrinar que el detingut estava relacionat amb els incendis provocats en vehicles al començament del mes d’abril de 2023.

El detingut, un home de 38 anys, al qual se li imputen 11 delictes de danys causats pels focs provocats, i un altre d’incendi amb risc per a les persones, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.