Detenen a un presumpte piròman per provocar diversos incendis a la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil juntament amb la Policia Local de la Vila Joiosa, en el marc de l’operació “onfires”, ha detingut a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’11 delictes de danys provocats per foc i un altre per incendi amb reg per a la vida de les persones. El detingut ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

El dia 13 de gener, la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa va tenir coneixement de quatre incendis en diferents punts de la localitat entre les 21.45 i les 22.30 hores, havent d’intervenir els serveis d’emergències i Bombers de la Diputació per a sufocar les flames.

Un dels incendis es va produir en les instal·lacions d’una terrassa d’un bar de la localitat, afectant els habitatges contigus. A causa de les seues grans dimensions, va posar en perill la vida dels habitants. Davant les sospites de la intencionalitat d’estos incendis, els agents de l’Àrea de recerca de la Vila Joiosa van iniciar l’operació “onfires” per a l’esclariment dels fets.

En una primera fase, els investigadors van realitzar diferents diligències per a l’obtenció de dades que pogueren portar a esbrinar la identitat de l’autor, localitzant i realitzant l’estudi de les imatges captades per les càmeres de seguretat instal·lades en la via pública i diferents establiments, obtenint la identificació de l’autor.

Gràcies a l’estreta col·laboració de la Guàrdia Civil amb l’Ajuntament de la Vila Joiosa, qui s’ha presentat com a acusació particular, es van establir una sèrie de dispositius conjunts amb Policia Local, aconseguint com a resultat la identificació de la persona relacionada amb imatges analitzades.

Finalment, el dia 5 de febrer, després d’identificar al suposat autor i analitzar totes les proves aconseguides, es va procedir a la seua detenció. A més, es va fer el registre de l’habitatge del detingut, en la qual es van localitzar gran quantitat d’evidències incriminatòries, destacant entre elles una sèrie d’acceleradors de la combustió que es trobaven amagats. Els investigadors també van poder esbrinar que el detingut estava relacionat amb els incendis provocats en vehicles al començament del mes d’abril de 2023.

El detingut, un home de 38 anys, al qual se li imputen 11 delictes de danys causats pels focs provocats, i un altre d’incendi amb risc per a les persones, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.