10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Detenen a un presumpte piròman per provocar diversos incendis a la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil juntament amb la Policia Local de la Vila Joiosa, en el marc de l’operació “onfires”, ha detingut a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’11 delictes de danys provocats per foc i un altre per incendi amb reg per a la vida de les persones. El detingut ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

El dia 13 de gener, la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa va tenir coneixement de quatre incendis en diferents punts de la localitat entre les 21.45 i les 22.30 hores, havent d’intervenir els serveis d’emergències i Bombers de la Diputació per a sufocar les flames.

Un dels incendis es va produir en les instal·lacions d’una terrassa d’un bar de la localitat, afectant els habitatges contigus. A causa de les seues grans dimensions, va posar en perill la vida dels habitants. Davant les sospites de la intencionalitat d’estos incendis, els agents de l’Àrea de recerca de la Vila Joiosa van iniciar l’operació “onfires” per a l’esclariment dels fets.

En una primera fase, els investigadors van realitzar diferents diligències per a l’obtenció de dades que pogueren portar a esbrinar la identitat de l’autor, localitzant i realitzant l’estudi de les imatges captades per les càmeres de seguretat instal·lades en la via pública i diferents establiments, obtenint la identificació de l’autor.

Gràcies a l’estreta col·laboració de la Guàrdia Civil amb l’Ajuntament de la Vila Joiosa, qui s’ha presentat com a acusació particular, es van establir una sèrie de dispositius conjunts amb Policia Local, aconseguint com a resultat la identificació de la persona relacionada amb imatges analitzades.

Finalment, el dia 5 de febrer, després d’identificar al suposat autor i analitzar totes les proves aconseguides, es va procedir a la seua detenció. A més, es va fer el registre de l’habitatge del detingut, en la qual es van localitzar gran quantitat d’evidències incriminatòries, destacant entre elles una sèrie d’acceleradors de la combustió que es trobaven amagats. Els investigadors també van poder esbrinar que el detingut estava relacionat amb els incendis provocats en vehicles al començament del mes d’abril de 2023.

El detingut, un home de 38 anys, al qual se li imputen 11 delictes de danys causats pels focs provocats, i un altre d’incendi amb risc per a les persones, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de la Vila Joiosa, qui ha decretat el seu ingrés a la presó sense fiança.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.