Detenen a Toledo al considerat com a ‘Pablo Escobar espanyol’ de l’heroïna

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia Nacional ha detingut a Toledo al cap de la presumpta principal organització dedicada al tràfic d’heroïna a Espanya i a nou dels seus col·laboradors. L’arrestat operava en la província de Toledo, on feia grans importacions d’aquesta droga des de Països Baixos per a després distribuir-la a Madrid, Castella i Lleó, Castella-la Manxa i […]

La Policia Nacional ha detingut a Toledo al cap de la presumpta principal organització dedicada al tràfic d’heroïna a Espanya i a nou dels seus col·laboradors.

L’arrestat operava en la província de Toledo, on feia grans importacions d’aquesta droga des de Països Baixos per a després distribuir-la a Madrid, Castella i Lleó, Castella-la Manxa i Extremadura.

En l’operació s’ha detingut a sis homes i tres dones, a banda del capitost, i s’han enregistrat huit domicilis a Madrid, Toledo i Càceres, junt amb un concessionari de cotxes i un taller mecànic. Dels deu arrestats, huit han entrat en presó.

La investigació començà el passat mes de març quan els agents enxamparen el líder que havia contactat amb membres d’una banda dedicada a la distribució d’aquesta droga a la Cañada Real Galiana, a Madrid.

Després d’uns mesos d’indagacions, els policies descobriren que l’organització posseïa diverses finques i domicilis en la província de Toledo on amagaven la droga i l’adulteraven, per a posteriorment repartir-la.

Els agents esbrinaren que el detingut havia efectuat dos viatges a Estambul per a negociar amb altres organitzacions la importació de la droga. El passat desembre els policies donaren l’alt a un camioner, que havia transportat 51 kg d’heroïna des de Països Baixos, i un integrant de l’organització quan es disposaven a traslladar-la fins a un habitatge de Toledo.

En l’escorcoll d’eixe i altres immobles de la trama, els agents trobaren una premsa i motles per a confeccionar els paquets de droga, més de 70.000 € en efectiu, armes i diversos dispositius telefònics.

Últimes notícies

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.

El Museu Sorolla estrena ampliació i inicia la rehabilitació de la casa original

El Museu Sorolla ha obert al públic el nou edifici d’ampliació, amb més de 2.000 metres quadrats, i ha iniciat la rehabilitació integral de la casa i els jardins originals del pintor a Madrid.

L’alcalde de Cullera assegura que Mazón no li va parlar de la DANA en la telefonada

Jordi Mayor ha declarat que Carlos Mazón li va telefonar el 29 d’octubre però, segons ell, sense informar-lo de la DANA. L’alcalde defensa que Cullera va activar mesures preventives pròpies i que no va rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències.

Canvi brusc d’oratge: dana amb pluges fortes i desplom tèrmic el cap de setmana

Després de dies de calor anòmala, una dana arribarà a partir de dissabte amb pluges intenses sobretot a l’àrea mediterrània i Balears i amb una baixada generalitzada de les temperatures.

La presidència valenciana de l’Aliança de l’Automoció europea posarà el focus en la competitivitat

La Comunitat Valenciana assumirà en 2027 la presidència de l’Aliança de Regions amb Indústria d’Automoció i defensa a Brussel·les una transició verda que no comprometa la seua capacitat industrial. Ruth Merino ha remarcat la importància de la competitivitat, la formació i l’accés a finançament per a reforçar el paper de les empreses i pimes valencianes.

La Generalitat completa 32 de les 41 obres urgents en barrancs estatals

La Conselleria d Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha conclòs 32 de les 41 actuacions d emergència en barrancs de competència estatal per a reduir el risc d inundacions com les de la dana de 2024, mentres critica la inacció del Govern central.

Els embassaments del Xúquer pugen lleugerament i el Segura retrocedix mentre la mitjana espanyola baixa

Les reserves dels embassaments del Xúquer han pujat fins al 52 % de la seua capacitat, mentre que el Segura baixa al 48,9 % i el conjunt d Espanya se situa en el 57,8 %.

Compromís acusa l’Ajuntament de València de no tindre encara xifrats els danys de la dana

Compromís critica que l’Ajuntament de València admeta, dos anys després de la dana de 2024, que no disposa d’un inventari complet dels danys. El govern municipal ho nega i defensa que ha reparat nombroses infraestructures i servicis afectats.