Detinguda a Bigastro per presumptament matar al seu fill de 2 anys

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona de 32 anys per presumptament matar al seu fill de dos anys en la localitat alacantina de Bigastro.

La dona de 32 anys, mare de dos bessons de 27 mesos, se li atribueixen el delicte d’homicidi d’un d’ells, i un delicte de lesions a l’altre germà, per un presumpte maltractament continuat comés sobre els dos menors.

Cap a les 21.15 hores del passat dissabte 11 de juny, una trucada al telèfon d’emergències 112 va alertar d’un suposat accident domèstic ocorregut en un cèntric carrer de la localitat de Bigastro.

La persona que telefonava era la mare de dos bessons de 27 mesos, que es trobava sola amb ells en el moment en el qual van ocórrer els fets. Segons va explicar a l’arribada dels serveis sanitaris i dels agents de la Guàrdia Civil de San Miguel de Salinas i de la Policia Local de Bigastro, un dels xiquets s’havia colpejat al cap amb la taula, perdent el coneixement. El personal sanitari va tractar de reanimar al xicotet sense èxit, certificant la seua mort a penes 20 minuts després.

A les 22.00 hores, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar va acudir a realitzar la Inspecció Tècnic Ocular en el domicili. Es trobaven contradiccions entre la manifestació de la mare i els primers indicis observats.

Ja de matinada, després d’un primer estudi realitzat pel Mèdic Forense, a les 1.15 hores es va realitzar l’alçament del cos del xicotet i el seu trasllat a l’Hospital General d’Alacant per a un examen mèdic, i posteriorment, a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a la realització de l’autòpsia.

Després d’obtindre diversos indicis que apuntaven al fet que el desgraciat succés fora el resultat d’un episodi de maltractaments continuats en l’àmbit familiar, el dilluns 13 de juny a les 19.30 hores, l’Equip de Policia Judicial de Guardamar del Segura va detindre a la mare dels menors.

Una vegada realitzades diverses proves s’ha constatat que el cos del menor mort presentava seqüeles de nombroses lesions patides en diferents dates, moltes d’elles anteriors, algunes el dia previ a la seua mort, i altres fins i tot del dissabte. Serà traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, per a un estudi més exhaustiu amb la finalitat d’esclarir els detalls de l’ocorregut.

L’altre germà, que ja des de la matinada del dissabte havia quedat sota la custòdia de l’únic familiar amb el qual tenien contacte, va ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant el dia 13 per a un estudi detallat de les lesions que també presenta.

Hui, dimecres 15 de juny, la detinguda serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. Es tracta d’una dona de 32 anys, de nacionalitat albanesa. No li consten antecedents, si bé en el passat, havia tingut retirada la custòdia dels dos menors per problemes de drogodependència.

Se li imputa un delicte d’homicidi del menor mort, i un altre de lesions al germà bessó. Les víctimes són dos xiquets de 27 mesos, de nacionalitat espanyola que vivien solos amb l’ara detinguda, en el domicili en el qual van ocórrer els fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.