Detingudes set persones per vendre cocaïna a drogodependents

Agents de la Policia Nacional han detingut a set persones, quatre homes i tres dones, d’origen espanyol i uruguaià i edats compreses entre els 22 i els 60 anys, en una operació policial desenvolupada en les localitats valencianes de Paterna i Bétera contra la venda de cocaïna base a persones drogodependents. En el transcurs de l’operació, en la qual es van registrar quatre domicilis, els policies, en col·laboració amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, també van localitzar més d’un centenar de galls destinats a baralles.

Les investigacions per part de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna es van iniciar després de tindre coneixement que una família podria estar dedicant-se a la venda de substància estupefaent, concretament cocaïna, a drogodependents, des de tres domicilis, situats dos d’ells a Paterna i un altre a Bétera. Un quart habitatge estaria destinada a guardar els diners en efectiu o l’or com ben blanquejat.

Els agents van registrar aquests quatre domicilis, en una operació policial en la qual també va intervindre el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), el Grup i Reacció (UPR) i Guies Canins. En ells van localitzar i van intervindre 71 dosi de cocaïna amb un pes total de 35 grams, més de 5.500 euros, 25 jocs de joies, una arma llarga d’aire comprimit, 119 grams d’or, 12 telèfons mòbils, una espècie protegida de guacamai, un vehicle d’alta gamma, així com oli i gran quantitat de productes de neteja, presumiblement sostrets per un dels arrestats. Per tot això, van detindre als set implicats com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. A dos d’ells se’ls imputa també un delicte de blanqueig de capitals i a un altre, el de receptació.

Galls maltractats

En l’habitatge situat a Bétera, en una actuació conjunta amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, els agents van localitzar 107 galls, 70 d’ells amb clars signes d’haver sigut maltractats. Així mateix, els investigadors van intervindre una màquina destinada a entrenar galls per a barallar, consistent en una gàbia dividida en quatre compartiments separats, amb sòl rodant, a fi d’obligar els animals a córrer. També van observar a diverses d’aquestes aus molt malparades de combats anteriors, que eren usades com a esquer a mode d’entrenament, perquè uns altres aprengueren a atacar.

Els investigadors van comprovar, a més, que eixe mateix habitatge havia sigut construïda fora de la legalitat i que la llum estava il·legalment enganxada al fluid elèctric. Per tot això, els policies també imputen a un dels detinguts els delictes de maltractament animal, contra l’ordenació del territori i defraudació de fluid elèctric.

Els arrestats tenen antecedents policials i tres d’ells han passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.