Detingudes set persones per vendre cocaïna a drogodependents

Agents de la Policia Nacional han detingut a set persones, quatre homes i tres dones, d’origen espanyol i uruguaià i edats compreses entre els 22 i els 60 anys, en una operació policial desenvolupada en les localitats valencianes de Paterna i Bétera contra la venda de cocaïna base a persones drogodependents. En el transcurs de l’operació, en la qual es van registrar quatre domicilis, els policies, en col·laboració amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, també van localitzar més d’un centenar de galls destinats a baralles.

Les investigacions per part de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna es van iniciar després de tindre coneixement que una família podria estar dedicant-se a la venda de substància estupefaent, concretament cocaïna, a drogodependents, des de tres domicilis, situats dos d’ells a Paterna i un altre a Bétera. Un quart habitatge estaria destinada a guardar els diners en efectiu o l’or com ben blanquejat.

Els agents van registrar aquests quatre domicilis, en una operació policial en la qual també va intervindre el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), el Grup i Reacció (UPR) i Guies Canins. En ells van localitzar i van intervindre 71 dosi de cocaïna amb un pes total de 35 grams, més de 5.500 euros, 25 jocs de joies, una arma llarga d’aire comprimit, 119 grams d’or, 12 telèfons mòbils, una espècie protegida de guacamai, un vehicle d’alta gamma, així com oli i gran quantitat de productes de neteja, presumiblement sostrets per un dels arrestats. Per tot això, van detindre als set implicats com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. A dos d’ells se’ls imputa també un delicte de blanqueig de capitals i a un altre, el de receptació.

Galls maltractats

En l’habitatge situat a Bétera, en una actuació conjunta amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, els agents van localitzar 107 galls, 70 d’ells amb clars signes d’haver sigut maltractats. Així mateix, els investigadors van intervindre una màquina destinada a entrenar galls per a barallar, consistent en una gàbia dividida en quatre compartiments separats, amb sòl rodant, a fi d’obligar els animals a córrer. També van observar a diverses d’aquestes aus molt malparades de combats anteriors, que eren usades com a esquer a mode d’entrenament, perquè uns altres aprengueren a atacar.

Els investigadors van comprovar, a més, que eixe mateix habitatge havia sigut construïda fora de la legalitat i que la llum estava il·legalment enganxada al fluid elèctric. Per tot això, els policies també imputen a un dels detinguts els delictes de maltractament animal, contra l’ordenació del territori i defraudació de fluid elèctric.

Els arrestats tenen antecedents policials i tres d’ells han passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.