12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Detingudes set persones per vendre cocaïna a drogodependents

Agents de la Policia Nacional han detingut a set persones, quatre homes i tres dones, d’origen espanyol i uruguaià i edats compreses entre els 22 i els 60 anys, en una operació policial desenvolupada en les localitats valencianes de Paterna i Bétera contra la venda de cocaïna base a persones drogodependents. En el transcurs de l’operació, en la qual es van registrar quatre domicilis, els policies, en col·laboració amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, també van localitzar més d’un centenar de galls destinats a baralles.

Les investigacions per part de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna es van iniciar després de tindre coneixement que una família podria estar dedicant-se a la venda de substància estupefaent, concretament cocaïna, a drogodependents, des de tres domicilis, situats dos d’ells a Paterna i un altre a Bétera. Un quart habitatge estaria destinada a guardar els diners en efectiu o l’or com ben blanquejat.

Els agents van registrar aquests quatre domicilis, en una operació policial en la qual també va intervindre el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), el Grup i Reacció (UPR) i Guies Canins. En ells van localitzar i van intervindre 71 dosi de cocaïna amb un pes total de 35 grams, més de 5.500 euros, 25 jocs de joies, una arma llarga d’aire comprimit, 119 grams d’or, 12 telèfons mòbils, una espècie protegida de guacamai, un vehicle d’alta gamma, així com oli i gran quantitat de productes de neteja, presumiblement sostrets per un dels arrestats. Per tot això, van detindre als set implicats com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. A dos d’ells se’ls imputa també un delicte de blanqueig de capitals i a un altre, el de receptació.

Galls maltractats

En l’habitatge situat a Bétera, en una actuació conjunta amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, els agents van localitzar 107 galls, 70 d’ells amb clars signes d’haver sigut maltractats. Així mateix, els investigadors van intervindre una màquina destinada a entrenar galls per a barallar, consistent en una gàbia dividida en quatre compartiments separats, amb sòl rodant, a fi d’obligar els animals a córrer. També van observar a diverses d’aquestes aus molt malparades de combats anteriors, que eren usades com a esquer a mode d’entrenament, perquè uns altres aprengueren a atacar.

Els investigadors van comprovar, a més, que eixe mateix habitatge havia sigut construïda fora de la legalitat i que la llum estava il·legalment enganxada al fluid elèctric. Per tot això, els policies també imputen a un dels detinguts els delictes de maltractament animal, contra l’ordenació del territori i defraudació de fluid elèctric.

Els arrestats tenen antecedents policials i tres d’ells han passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.