Anuncios

Detingudes set persones per vendre cocaïna a drogodependents

Agents de la Policia Nacional han detingut a set persones, quatre homes i tres dones, d’origen espanyol i uruguaià i edats compreses entre els 22 i els 60 anys, en una operació policial desenvolupada en les localitats valencianes de Paterna i Bétera contra la venda de cocaïna base a persones drogodependents. En el transcurs de l’operació, en la qual es van registrar quatre domicilis, els policies, en col·laboració amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, també van localitzar més d’un centenar de galls destinats a baralles.

Les investigacions per part de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna es van iniciar després de tindre coneixement que una família podria estar dedicant-se a la venda de substància estupefaent, concretament cocaïna, a drogodependents, des de tres domicilis, situats dos d’ells a Paterna i un altre a Bétera. Un quart habitatge estaria destinada a guardar els diners en efectiu o l’or com ben blanquejat.

Els agents van registrar aquests quatre domicilis, en una operació policial en la qual també va intervindre el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), el Grup i Reacció (UPR) i Guies Canins. En ells van localitzar i van intervindre 71 dosi de cocaïna amb un pes total de 35 grams, més de 5.500 euros, 25 jocs de joies, una arma llarga d’aire comprimit, 119 grams d’or, 12 telèfons mòbils, una espècie protegida de guacamai, un vehicle d’alta gamma, així com oli i gran quantitat de productes de neteja, presumiblement sostrets per un dels arrestats. Per tot això, van detindre als set implicats com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. A dos d’ells se’ls imputa també un delicte de blanqueig de capitals i a un altre, el de receptació.

Galls maltractats

En l’habitatge situat a Bétera, en una actuació conjunta amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, els agents van localitzar 107 galls, 70 d’ells amb clars signes d’haver sigut maltractats. Així mateix, els investigadors van intervindre una màquina destinada a entrenar galls per a barallar, consistent en una gàbia dividida en quatre compartiments separats, amb sòl rodant, a fi d’obligar els animals a córrer. També van observar a diverses d’aquestes aus molt malparades de combats anteriors, que eren usades com a esquer a mode d’entrenament, perquè uns altres aprengueren a atacar.

Els investigadors van comprovar, a més, que eixe mateix habitatge havia sigut construïda fora de la legalitat i que la llum estava il·legalment enganxada al fluid elèctric. Per tot això, els policies també imputen a un dels detinguts els delictes de maltractament animal, contra l’ordenació del territori i defraudació de fluid elèctric.

Els arrestats tenen antecedents policials i tres d’ells han passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés a la presó.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.