10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingudes set persones per vendre cocaïna a drogodependents

Agents de la Policia Nacional han detingut a set persones, quatre homes i tres dones, d’origen espanyol i uruguaià i edats compreses entre els 22 i els 60 anys, en una operació policial desenvolupada en les localitats valencianes de Paterna i Bétera contra la venda de cocaïna base a persones drogodependents. En el transcurs de l’operació, en la qual es van registrar quatre domicilis, els policies, en col·laboració amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, també van localitzar més d’un centenar de galls destinats a baralles.

Les investigacions per part de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna es van iniciar després de tindre coneixement que una família podria estar dedicant-se a la venda de substància estupefaent, concretament cocaïna, a drogodependents, des de tres domicilis, situats dos d’ells a Paterna i un altre a Bétera. Un quart habitatge estaria destinada a guardar els diners en efectiu o l’or com ben blanquejat.

Els agents van registrar aquests quatre domicilis, en una operació policial en la qual també va intervindre el Grup Operatiu Especial de Seguretat (GOES), el Grup i Reacció (UPR) i Guies Canins. En ells van localitzar i van intervindre 71 dosi de cocaïna amb un pes total de 35 grams, més de 5.500 euros, 25 jocs de joies, una arma llarga d’aire comprimit, 119 grams d’or, 12 telèfons mòbils, una espècie protegida de guacamai, un vehicle d’alta gamma, així com oli i gran quantitat de productes de neteja, presumiblement sostrets per un dels arrestats. Per tot això, van detindre als set implicats com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. A dos d’ells se’ls imputa també un delicte de blanqueig de capitals i a un altre, el de receptació.

Galls maltractats

En l’habitatge situat a Bétera, en una actuació conjunta amb el Seprona de la Guàrdia Civil i l’ajuda de facultatius veterinaris, els agents van localitzar 107 galls, 70 d’ells amb clars signes d’haver sigut maltractats. Així mateix, els investigadors van intervindre una màquina destinada a entrenar galls per a barallar, consistent en una gàbia dividida en quatre compartiments separats, amb sòl rodant, a fi d’obligar els animals a córrer. També van observar a diverses d’aquestes aus molt malparades de combats anteriors, que eren usades com a esquer a mode d’entrenament, perquè uns altres aprengueren a atacar.

Els investigadors van comprovar, a més, que eixe mateix habitatge havia sigut construïda fora de la legalitat i que la llum estava il·legalment enganxada al fluid elèctric. Per tot això, els policies també imputen a un dels detinguts els delictes de maltractament animal, contra l’ordenació del territori i defraudació de fluid elèctric.

Els arrestats tenen antecedents policials i tres d’ells han passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés a la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.