16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 49 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors i usurpació d’estat civil, en ocupar persones estrangeres en situació irregular utilitzant la identitat d’un tercer.

La Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres va iniciar la investigació al setembre del passat any després de la denúncia d’un treballador estranger. Segons el seu relat, havia estat set mesos en una fàbrica de mobles sense contracte, i va descobrir després que les nòmines figuraven a nom d’una altra persona.

L’afectat hauria pactat un salari de 1.100 euros mensuals, però només cobrava 50 euros en efectiu al final de cada mes. La resta del sou era ingressat en el compte bancari d’un segon individu, a la qual l’empresari tenia accés. Per a sostindre la suplantació, l’ocupador li va entregar una targeta de residència aliena i li va demanar firmar les nòmines imitant la rúbrica del titular.

D’esta manera, l’investigat eludia l’alta en la Seguretat Social i els controls laborals, traslladava les obligacions a una identitat prestada i deixava al treballador sense cobertura ni drets bàsics. La víctima, amb escàs domini de l’espanyol, quedava en una posició d’especial vulnerabilitat i dependència econòmica.

Modus operandi i amenaces

Quan el treballador va qüestionar la situació, el responsable li va amenaçar amb expulsar-li de la fàbrica, avisar a la policia de la seua situació administrativa o fins i tot matar-li. Estes coaccions, unides a la necessitat d’ingressos, explicaven que la víctima continuara en el lloc malgrat no tindre contracte ni percebre el salari acordat.

Per a comprovar els fets, els agents van realitzar consultes a la Tresoreria General de la Seguretat Social. Van determinar que el sospitós havia emprat la víctima durant mesos amb la identitat d’un tercer, mitjançant el lliurament de nòmines i documentació d’eixa persona. També es va comprovar que en 2024 va aplicar el mateix mètode amb un altre treballador durant diversos dies en un magatzem, esta vegada a través d’una empresa de treball temporal, la qual cosa afegia una aparença de formalitat a l’engany.

L’ús d’una identitat aliena permetia que les cotitzacions i pagaments quedaren associats a un tercer, dificultant que les víctimes pogueren acreditar la seua relació laboral real i reclamar salaris ou drets. Al mateix temps, el pagament en mà de quantitats mínimes reduïa el rastre econòmic i reforçava el control de l’ocupador sobre els treballadors.

A la fi de gener, la Policia Nacional va procedir a la detenció de l’empresari com a presumpte autor dels delictes investigats. Després de passar a disposició policial, va ser posat en llibertat amb l’obligació de comparéixer quan siga requerit per l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts després d’una persecució policial amb cotxe per València

Agents de la Policia Local de València van detindre anit a dos hòmens després de sorprendre'ls consumint drogues en un cotxe. Van fugir, van envestir als agents i van acabar xocant amb una furgoneta policial abans de ser arrestats.

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.

El director general d’Innovació en Emergències demana el seu cessament i la Generalitat estudia relleus

Raúl Quílez ha demanat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia renovar la cúpula. El Consell preveu un relleu ordenat sense buits de gestió mentres avança la causa sobre la DANA.

El Consell defén que Barcala ha actuat amb rapidesa i descarta demanar la seua dimissió

El Consell ha recolzat a Luis Barcala per la polèmica de les VPO i no contempla demanar la seua dimissió. Veu legal la VPO adquirida per la seua esposa i trasllada el cas a Policia i Fiscalia mentres reforça els controls.

Investiguen a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per un presumpte delicte d'agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat en un institut de Vinaròs. El centre va denunciar els fets, ocorreguts el dimarts, i les diligències continuen obertes.

Barcala denuncia una cacera i afirma que continuarà investigant les vivendes públiques

Luis Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' contra ell i la seua família i ha reiterat que continuarà la investigació sobre l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Enith Saló i Fiamma Benítez, convocades per Espanya per a l’arrancada de la classificació al Mundial 2027

Sonia Bermúdez ha citat a Enith Saló i Fiamma Benítez per a l'inici de la classificació al Mundial 2027. Espanya es mesura a Islàndia i Ucraïna al març.

Pedro Martínez trasllada la pressió al Reial Madrid i apel·la a la il·lusió del València Basket

Pedro Martínez va situar al Reial Madrid com a favorit i va afirmar que el València Basket arriba amb il·lusió per competir. Va destacar l''exhibició' blanca en quarts.