21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detingut per tràfic de drogues el gerent d’un local de retirs espirituals

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Mecetes, ha desmantellat un local dedicat a la venda de drogues i realització de retirs espirituals en el qual suposadament feien ús de drogues. A més, s’ha procedit a la detenció del gerent del local, un home de 40 anys.

S’han intervingut nombroses plantes de les quals s’extreu mescalina, pots amb suposat extracte d’ayahuasca, càpsules que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

A principis del mes de desembre de 2023, la Guàrdia Civil del Campello, va tenir coneixement de l’existència en la localitat d’una associació autodenominada “psicodèlica” que promocionava l’ús de substàncies psicotròpiques en els seus retirs espirituals, motiu pel que els investigadors van iniciar l’operació “Mecetes”.

Una de les maneres de conéixer el que estava succeint va ser mitjançant la col·laboració ciutadana, rebent informació a través dels ciutadans del tràfec de persones en el lloc, informant que alguns entraven i sortien després d’haver romàs a l’interior escassos minuts i altres romanien durant més temps a l’interior, comunicant els informants que “sortien en males condicions”.

Realitzades nombrosos esbrinaments, els agents de l’àrea de recerca del Campello van aconseguir constatar que, efectivament en el lloc, s’estava duent a terme la realització d’una activitat comercial sense autorització, a més de la venda de substàncies psicotròpiques.

Finalitzada la fase de recerca i havent recaptat la informació suficient, els agents van fer el registre del local en el qual s’estava duent a terme el fet delictiu i el domicili del principal investigat. En l’operatiu va participar la Policia Local del Campello, els qui van participar en la vigilància, i van aixecar les actes per l’exercici de les activitats comercials no autoritzades.

Com a resultat dels registres es va detenir al gerent del local, un home italià de 40 anys, i es van intervenir nombroses plantes de la varietat Lophophora williamsii, més coneguda com peyote i Echinopsis pachanoi, anomenat comunament cactus de Sant Pere, de les quals s’extreu el principi actiu de la mescalina. També multitud de pots amb suposat extracte d’ayahuasca, capsulas que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

El detingut, al qual se li imputa un delicte de tràfic de drogues i un altre contra la salut pública, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 d’Alacant, que ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.