9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Detingut per tràfic de drogues el gerent d’un local de retirs espirituals

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Mecetes, ha desmantellat un local dedicat a la venda de drogues i realització de retirs espirituals en el qual suposadament feien ús de drogues. A més, s’ha procedit a la detenció del gerent del local, un home de 40 anys.

S’han intervingut nombroses plantes de les quals s’extreu mescalina, pots amb suposat extracte d’ayahuasca, càpsules que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

A principis del mes de desembre de 2023, la Guàrdia Civil del Campello, va tenir coneixement de l’existència en la localitat d’una associació autodenominada “psicodèlica” que promocionava l’ús de substàncies psicotròpiques en els seus retirs espirituals, motiu pel que els investigadors van iniciar l’operació “Mecetes”.

Una de les maneres de conéixer el que estava succeint va ser mitjançant la col·laboració ciutadana, rebent informació a través dels ciutadans del tràfec de persones en el lloc, informant que alguns entraven i sortien després d’haver romàs a l’interior escassos minuts i altres romanien durant més temps a l’interior, comunicant els informants que “sortien en males condicions”.

Realitzades nombrosos esbrinaments, els agents de l’àrea de recerca del Campello van aconseguir constatar que, efectivament en el lloc, s’estava duent a terme la realització d’una activitat comercial sense autorització, a més de la venda de substàncies psicotròpiques.

Finalitzada la fase de recerca i havent recaptat la informació suficient, els agents van fer el registre del local en el qual s’estava duent a terme el fet delictiu i el domicili del principal investigat. En l’operatiu va participar la Policia Local del Campello, els qui van participar en la vigilància, i van aixecar les actes per l’exercici de les activitats comercials no autoritzades.

Com a resultat dels registres es va detenir al gerent del local, un home italià de 40 anys, i es van intervenir nombroses plantes de la varietat Lophophora williamsii, més coneguda com peyote i Echinopsis pachanoi, anomenat comunament cactus de Sant Pere, de les quals s’extreu el principi actiu de la mescalina. També multitud de pots amb suposat extracte d’ayahuasca, capsulas que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

El detingut, al qual se li imputa un delicte de tràfic de drogues i un altre contra la salut pública, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 d’Alacant, que ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.