13.2 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Detingut per tràfic de drogues el gerent d’un local de retirs espirituals

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Mecetes, ha desmantellat un local dedicat a la venda de drogues i realització de retirs espirituals en el qual suposadament feien ús de drogues. A més, s’ha procedit a la detenció del gerent del local, un home de 40 anys.

S’han intervingut nombroses plantes de les quals s’extreu mescalina, pots amb suposat extracte d’ayahuasca, càpsules que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

A principis del mes de desembre de 2023, la Guàrdia Civil del Campello, va tenir coneixement de l’existència en la localitat d’una associació autodenominada “psicodèlica” que promocionava l’ús de substàncies psicotròpiques en els seus retirs espirituals, motiu pel que els investigadors van iniciar l’operació “Mecetes”.

Una de les maneres de conéixer el que estava succeint va ser mitjançant la col·laboració ciutadana, rebent informació a través dels ciutadans del tràfec de persones en el lloc, informant que alguns entraven i sortien després d’haver romàs a l’interior escassos minuts i altres romanien durant més temps a l’interior, comunicant els informants que “sortien en males condicions”.

Realitzades nombrosos esbrinaments, els agents de l’àrea de recerca del Campello van aconseguir constatar que, efectivament en el lloc, s’estava duent a terme la realització d’una activitat comercial sense autorització, a més de la venda de substàncies psicotròpiques.

Finalitzada la fase de recerca i havent recaptat la informació suficient, els agents van fer el registre del local en el qual s’estava duent a terme el fet delictiu i el domicili del principal investigat. En l’operatiu va participar la Policia Local del Campello, els qui van participar en la vigilància, i van aixecar les actes per l’exercici de les activitats comercials no autoritzades.

Com a resultat dels registres es va detenir al gerent del local, un home italià de 40 anys, i es van intervenir nombroses plantes de la varietat Lophophora williamsii, més coneguda com peyote i Echinopsis pachanoi, anomenat comunament cactus de Sant Pere, de les quals s’extreu el principi actiu de la mescalina. També multitud de pots amb suposat extracte d’ayahuasca, capsulas que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

El detingut, al qual se li imputa un delicte de tràfic de drogues i un altre contra la salut pública, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 d’Alacant, que ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.