12.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Detingut per tràfic de drogues el gerent d’un local de retirs espirituals

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Mecetes, ha desmantellat un local dedicat a la venda de drogues i realització de retirs espirituals en el qual suposadament feien ús de drogues. A més, s’ha procedit a la detenció del gerent del local, un home de 40 anys.

S’han intervingut nombroses plantes de les quals s’extreu mescalina, pots amb suposat extracte d’ayahuasca, càpsules que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

A principis del mes de desembre de 2023, la Guàrdia Civil del Campello, va tenir coneixement de l’existència en la localitat d’una associació autodenominada “psicodèlica” que promocionava l’ús de substàncies psicotròpiques en els seus retirs espirituals, motiu pel que els investigadors van iniciar l’operació “Mecetes”.

Una de les maneres de conéixer el que estava succeint va ser mitjançant la col·laboració ciutadana, rebent informació a través dels ciutadans del tràfec de persones en el lloc, informant que alguns entraven i sortien després d’haver romàs a l’interior escassos minuts i altres romanien durant més temps a l’interior, comunicant els informants que “sortien en males condicions”.

Realitzades nombrosos esbrinaments, els agents de l’àrea de recerca del Campello van aconseguir constatar que, efectivament en el lloc, s’estava duent a terme la realització d’una activitat comercial sense autorització, a més de la venda de substàncies psicotròpiques.

Finalitzada la fase de recerca i havent recaptat la informació suficient, els agents van fer el registre del local en el qual s’estava duent a terme el fet delictiu i el domicili del principal investigat. En l’operatiu va participar la Policia Local del Campello, els qui van participar en la vigilància, i van aixecar les actes per l’exercici de les activitats comercials no autoritzades.

Com a resultat dels registres es va detenir al gerent del local, un home italià de 40 anys, i es van intervenir nombroses plantes de la varietat Lophophora williamsii, més coneguda com peyote i Echinopsis pachanoi, anomenat comunament cactus de Sant Pere, de les quals s’extreu el principi actiu de la mescalina. També multitud de pots amb suposat extracte d’ayahuasca, capsulas que podien contenir pols de cactus, haixix, fongs al·lucinògens, més de mig quilogram de marihuana i diverses caixes amb daus de xocolata amb suposada marihuana.

El detingut, al qual se li imputa un delicte de tràfic de drogues i un altre contra la salut pública, ha estat posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 4 d’Alacant, que ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.