Un home va ser detingut de matinada a Onda durant la Fira després de localitzar la Guàrdia Civil en el seu vehicle dotze dosis de cocaïna i tres pastilles de MDMA. Els agents ho investiguen per un presumpte delicte contra la salut pública en considerar que la substància i l’efectiu intervingut apunten a la seua possible venda durant les celebracions.
La intervenció es va produir en els voltants d’una discoteca mòbil instal·lada per les festes. Una patrulla que realitzava labors de prevenció va observar a un individu dins del seu cotxe, amb la porta oberta, manipulant un objecte que contenia una substància de color blanquinós. Esta conducta, en un entorn de gran afluència, va activar el protocol de comprovació.
En acostar-se, els agents van identificar a l’home, que va mostrar un notable nerviosisme. En el registre del vehicle i de les seues pertinences van trobar una renyonera amb les dosis de cocaïna i les pastilles d’èxtasis, a més de 80 euros en efectiu. La presència de diverses dosis ja preparades, al costat dels diners, és compatible amb una distribució a petita escala, per la qual cosa es va procedir a la seua detenció.
Control preventiu en la zona d’oci
L’actuació s’emmarca en el dispositiu especial de seguretat desplegat amb motiu de la Fira d’Onda, orientat a previndre delictes i garantir la seguretat ciutadana. En escenaris festius i amb alta concentració de públic, la vigilància es reforça en àrees d’oci nocturn i accessos a recintes per a detectar comportaments de risc i dissuadir el tràfic i consum de drogues.
El presumpte delicte contra la salut pública al·ludix a conductes relacionades amb la distribució de substàncies estupefaents. En este cas, l’aprehensió de la droga i de l’efectiu queda incorporada a les diligències com a indicis d’una possible venda, amb l’objectiu d’evitar que les substàncies arriben als assistents i de reduir els riscos associats en un context festiu.
La Guàrdia Civil manté actiu l’operatiu durant les festes, amb controls i presència dissuasiva en els punts de major afluència. La prioritat és preservar la convivència i la seguretat, amb especial atenció a la venda d’estupefaents i a altres conductes que puguen alterar el normal desenrotllament dels esdeveniments.