Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

Ejemplo de shortcode con estilo
L'acusat va circular a més de 100 km/h amb la víctima penjada d'un espill

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.