21.5 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Detingut a València un membre d’una xarxa d’explotació sexual després de l’alliberament de sis víctimes

Agents de la Policia Nacional han alliberat sis víctimes d’explotació sexual a Salamanca i han detingut a set integrants d’una organització criminalun d’ells a València— presumptament dedicada al tràfic d’éssers humans que operava a nivell europeu que s’aprofitava de la situació de pobresa de les víctimes.

Durant l’operació, s’han dut a terme cinc entrades i registres -quatre a Salamanca i un a Madrid- en els quals s’han intervingut diversos telèfons mòbils, substancies estupefaents, 38 cartutxos d’arma detonadora i documentació relacionada amb la investigació.

La xarxa criminal captava a dones en situació vulnerable i amb càrregues familiars, i empraven una àmplia xarxa de col·laboradors assentats a Colòmbia i Veneçuela, els qui rebien una contraprestació econòmica de 500 euros per cada víctima captada, explica el Ministeri de l’Interior a través d’un comunicat.

Els integrants de l’entramat criminal persuadien a la víctima per a viatjar a Europa simulant un viatge turístic per a accedir a l’espai Schengen, contractant una assegurança de viatge i la reserva d’hotel. A més, els implicats s’encarregaven d’enviar a les víctimes els diners en efectiu o ‘viàtic’ requerit en els controls fronterers per a acreditar mitjans suficients durant l’estada com a turista.

Una vegada que les víctimes arribaven al país de destinació, l’organització recuperava estos diners. Per tot això, l’organització generava per cada víctima un deute que oscil·lava entre els 6.000 i 8.000 euros.

A vegades, la seua explotació començava ja en ser traslladades primer a la ciutat de Bogotà, on es quedaven temporalment fins que se’ls tramitava la documentació per a viatjar a Europa. Altres vegades, les víctimes viatjaven directament des del seu país d’origen fins a les ciutats europees de Madrid, Lisboa, París o Amsterdam.

Perpetuaven el deute

Els integrants de la xarxa enganyaven les seues víctimes dient que podrien saldar el deute de viatge en unes tres setmanes. Una vegada a Espanya, els implicats obligaven les seues víctimes a exercir la prostitució en pisos de lloguer de diferents ciutats d’Europa per a pagar este deute. Amb freqüència, solien canviar-les d’ubicació segons els reportara més beneficis i a fi de dificultar la detecció de la seua activitat criminal.

L’entramat exigia condicions abusives per a l’exercici de la prostitució, com fer-se càrrec de l’import del lloguer dels pisos on li les explotava. Les dones desconeixien la quantitat a la qual ascendia este deute, així com dels cobraments addicionals que se’ls imposaven en concepte de despeses de manutenció, compra de preservatius, fins i tot de comissió per publicar els anuncis dels servicis sexuals o atendre els clients, la qual cosa implicava una servitud que es perpetuava al mateix temps que el seu deute. La xarxa exercia un control absolut sobre les seues víctimes, detalla la informació.

L’operatiu, que ha comptat amb la cooperació policial internacional, ha aconseguit posar al descobert una trama criminal l’activitat delictiva de la qual consistia principalment a explotar sexualment a dones vulnerables, que eren enganyades a partir de la promesa de poder entrar a Europa.

La investigació policial ha culminat amb l’alliberament de sis víctimes d’explotació sexual a la ciutat de Salamanca. S’han detingut a set persones a Madrid (2), València (1), Salamanca (2), Amsterdam (1) i Bogotà (1), pels delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers i relatius a la prostitució.

A més, s’han realitzat cinc entrades i registres, quatre a Salamanca i un a Madrid en els quals s’han intervingut diversos telèfons mòbils, substancies estupefaents (cocaïna), 38 cartutxos d’arma detonadora i documentació relacionada amb la investigació.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.