Detingut a València un membre d’una xarxa d’explotació sexual després de l’alliberament de sis víctimes

Agents de la Policia Nacional han alliberat sis víctimes d’explotació sexual a Salamanca i han detingut a set integrants d’una organització criminalun d’ells a València— presumptament dedicada al tràfic d’éssers humans que operava a nivell europeu que s’aprofitava de la situació de pobresa de les víctimes.

Durant l’operació, s’han dut a terme cinc entrades i registres -quatre a Salamanca i un a Madrid- en els quals s’han intervingut diversos telèfons mòbils, substancies estupefaents, 38 cartutxos d’arma detonadora i documentació relacionada amb la investigació.

La xarxa criminal captava a dones en situació vulnerable i amb càrregues familiars, i empraven una àmplia xarxa de col·laboradors assentats a Colòmbia i Veneçuela, els qui rebien una contraprestació econòmica de 500 euros per cada víctima captada, explica el Ministeri de l’Interior a través d’un comunicat.

Els integrants de l’entramat criminal persuadien a la víctima per a viatjar a Europa simulant un viatge turístic per a accedir a l’espai Schengen, contractant una assegurança de viatge i la reserva d’hotel. A més, els implicats s’encarregaven d’enviar a les víctimes els diners en efectiu o ‘viàtic’ requerit en els controls fronterers per a acreditar mitjans suficients durant l’estada com a turista.

Una vegada que les víctimes arribaven al país de destinació, l’organització recuperava estos diners. Per tot això, l’organització generava per cada víctima un deute que oscil·lava entre els 6.000 i 8.000 euros.

A vegades, la seua explotació començava ja en ser traslladades primer a la ciutat de Bogotà, on es quedaven temporalment fins que se’ls tramitava la documentació per a viatjar a Europa. Altres vegades, les víctimes viatjaven directament des del seu país d’origen fins a les ciutats europees de Madrid, Lisboa, París o Amsterdam.

Perpetuaven el deute

Els integrants de la xarxa enganyaven les seues víctimes dient que podrien saldar el deute de viatge en unes tres setmanes. Una vegada a Espanya, els implicats obligaven les seues víctimes a exercir la prostitució en pisos de lloguer de diferents ciutats d’Europa per a pagar este deute. Amb freqüència, solien canviar-les d’ubicació segons els reportara més beneficis i a fi de dificultar la detecció de la seua activitat criminal.

L’entramat exigia condicions abusives per a l’exercici de la prostitució, com fer-se càrrec de l’import del lloguer dels pisos on li les explotava. Les dones desconeixien la quantitat a la qual ascendia este deute, així com dels cobraments addicionals que se’ls imposaven en concepte de despeses de manutenció, compra de preservatius, fins i tot de comissió per publicar els anuncis dels servicis sexuals o atendre els clients, la qual cosa implicava una servitud que es perpetuava al mateix temps que el seu deute. La xarxa exercia un control absolut sobre les seues víctimes, detalla la informació.

L’operatiu, que ha comptat amb la cooperació policial internacional, ha aconseguit posar al descobert una trama criminal l’activitat delictiva de la qual consistia principalment a explotar sexualment a dones vulnerables, que eren enganyades a partir de la promesa de poder entrar a Europa.

La investigació policial ha culminat amb l’alliberament de sis víctimes d’explotació sexual a la ciutat de Salamanca. S’han detingut a set persones a Madrid (2), València (1), Salamanca (2), Amsterdam (1) i Bogotà (1), pels delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, pertinença a organització criminal, contra els drets dels ciutadans estrangers i relatius a la prostitució.

A més, s’han realitzat cinc entrades i registres, quatre a Salamanca i un a Madrid en els quals s’han intervingut diversos telèfons mòbils, substancies estupefaents (cocaïna), 38 cartutxos d’arma detonadora i documentació relacionada amb la investigació.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.