17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Detinguts per fer carreres il·legals dins del municipi de Chelva sense carnet

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona i una altra està sent investigada per delictes de conduir un vehicle sense haver obtingut mai autorització, atemptat contra agent de l’autoritat, conducció temerària i detenció il·legal en grau de temptativa.

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, van tindre coneixement que s’estaven produint una sèrie de carreres de cotxes il·legals pel nucli de població de la localitat de Chelva. Els autors dels fets circulaven a tota velocitat realitzant virolles i derrapatges pels carrers del municipi, sense dubtar a posar en perill a la població. 

 

El dia 15 de juliol un dels vehicles que realitzava aquestes pràctiques temeràries va tindre un accident en el pont del riu Tuéjar, única entrada a la població. Els dos conductors van aconseguir posar en marxa el cotxe
danyat i ocultar-lo als afores del municipi. Després de l’accident, tots dos van veure a una jove de 14 anys que passejava amb bicicleta. Van decidir seguir-la i increpar-la amb la intenció d’atrapar-la. La jove, intuint les intencions dels subjectes, va poder aconseguir escapar.

 

Un agent ferit

El passat dia 26 de juliol a les 20.00 hores, la Guàrdia Civil va preparar un dispositiu per a donar-li l’alt a un dels vehicles ressenyats. Quan l’agent va realitzar els senyals pertinents per a la detenció del cotxe, es va veure obligat a llançar-se a un costat de la calçada per a evitar ser atropellat. A conseqüència d’aquest fet l’agent va patir lesions lleus.

 

El conductor es va centrar en fer maniobres evasives amb la finalitat de fugir. Va manejar el cotxe a una alta velocitat pel nucli de població de Chelva, posant en risc tant a xiquets com a persones majors que transitaven pel municipi i que van haver d’apartar-se per a no provocar cap accident. Finalment, el vehicle va ser abandonat pròxim a una massa forestal i l’autor dels fets es va entregar més tard voluntàriament a la guàrdia civil.

Aquesta intervenció s’ha saldat amb la detenció, per part de la Guàrdia Civil de Chelva, d’un jove de 22 anys de nacionalitat espanyola i un altre investigat de 25 anys de la mateixa nacionalitat per delictes de conduir vehicle sense haver obtingut mai autorització, atemptat contra agent de l’autoritat, conducció temerària i detenció il·legal en grau de temptativa. A més, s’ha intervingut un vehicle d’alta gamma. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Llíria.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.