11.2 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Dos detinguts per intentar superar l’examen teòric de conduir de forma fraudulenta

 

Els agents de la Policia Nacional han detingut en El Saler (València) i Requena, en la comarca de la Plana d’Utiel (València), a dos hòmens de 42 i 56 anys, d’origen pakistanés, com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental, després de presentar-se a l’examen teòric d’obtenció del permís de conduir amb dispositius electrònics ocults baix de la roba, per a rebre ajuda externa i marcar les respostes correctes.

 

La investigació es va iniciar quan funcionaris de la Prefectura provincial de trànsit van alertar a la Policia que estes dos persones havien intentat en altres ocasions obtindre de manera il·lícita superar l’examen teòric de conducció. Els agents van comprovar que els hòmens, amb escassos
coneixements del castellà, van acudir a l’examen teòric amb dispositius electrònics de vídeo- escolta adossats al cos. A través d’este mig es comunicaven amb l’exterior per a rebre les respostes correctes de la prova.

 

Els examinats, abans de fer el test, es van col·locar un telèfon mòbil apegat dins de la samarreta, a la que prèviament li van fer un orifici coincident amb la càmera del mòbil. Les imatges captades eren enviades a un dispositiu emissor adherit al braç que les transmetia a una
persona que es trobava fora per a a continuació comunicar-los les respostes a través d’una orellera que portava el sospitós dins de l’orella.

 

Fins a 2.000 euros de pagament

L’orellera usada era tan diminut que no s’apreciava des de fora pel que van haver d’acudir a un centre mèdic, que una volta examinat li van extraure un cos estrany en el conducte auditiu extern.

 

Els investigadors advertixen que a voltes les persones que han ajudat els alumnes a superar la prova teòrica de manera fraudulenta, a pesar de la corresponent falta de coneixement en la llengua castellana, han arribat a percebre fins a 2.000 euros.

 

Els dos detinguts, un amb antecedents policials per conduir sense permís, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental. Un dels arrestats, ha passat a disposició judicial, mentres que l’altre ha quedat en llibertat no sense abans ser advertit de l’obligació legal de comparéixer quan fora requerit per a això.

Últimes notícies

Vox rebutja el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Vox ha assegurat que evitarà el 'circ mediàtic' i que negociarà 'amb discreció' amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón. Demana al PP un candidat per a obrir una negociació ordenada i centrada en l'estabilitat.

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.