Detinguts deu jugadors de futbol per falsejar partits

La Policia Nacional ha detingut a deu jugadors de futbol d’equips de Segona i Tercera RFEF a Badajoz, Sevilla, Almeria i Cadis, alguns d’ells del club d’Atlético Sanluqueño, de Sanlúcar de Barrameda (Cadis), per falsejar partits i obtindre després grans beneficis amb les apostes esportives.

Segons informa la Policia Nacional, l’operació que s’està desenvolupant aquest dimarts a les províncies esmentades es dirigeix contra una organització criminal dedicada presumptament al tripijoc de partits en àmbit RFEF i la Lliga Nacional de Gibraltar.

Efectius de la Policia Nacional treballen en la desarticulació d’aquesta organització dedicada al tripijoc de partits en l’àmbit de les competicions de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), obtenint grans beneficis mitjançant les apostes esportives a partits amb un resultat predeterminat.

Es tracta d’una operació iniciada aquest dimarts al matí, en el marc d’una investigació que es troba oberta i baix secret de sumari i que compta amb el suport d’EUROPOL i INTERPOL, segons han informat Europa Press fonts policials.


Als detinguts se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, corrupció entre particulars en l’àmbit esportiu i estafa als operadors del joc.

Es tracta d’una nova operació contra suposats tripijocs lligats al futbol, en aquest cas centrada en una organització que operava almenys des de maig de 2021, quan van ser detectats per la Direcció General d’Ordenació del Joc pel comportament irregular del mercat d’apostes en ocasió d’un partit de Tercera Divisió.

L’organització estava dividida en diversos escalons i estava conformada per jugadors de futbol que aprofitaven la seua condició per a organitzar tripijocs esportius en equips sota la seua influència.

Una vegada predeterminat l’esdeveniment esportiu, l’organització realitzava apostes als partits falsejats obtenint «grans beneficis«, segons les citades fonts.

Fonts pròximes a l’operatiu policial han indicat a Efe que entre els arrestats hi ha diversos jugadors de l’Atlético Sanluqueño, que en un comunicat assegura que com a club «en cap moment ha sigut investigat«, que és «alié a tots aquests fets» i que es troba «en el més absolut desconeixement«.

En cas de confirmar-se les detencions «i sempre respectant la presumpció d’innocència,  l’Atlético Sanluqueño prendrà les mesures oportunes que crega necessàries sobre els jugadors o qualsevol persona implicada que tinga relació amb el club«.


«L’Atlético Sanluqueño condemna rotundament aquesta o qualsevol pràctica il·lícita que vaja en contra dels valors fonamentals de l’esport i del propi club«, subratlla el comunicat.

Últimes notícies

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.

El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors i el primer ple absolut amb 15.600 aficionats en un partit d’Eurolliga davant el Panathinaikos.

Compromís planteja mil esmenes als pressuposts per a 2026: reclama canvis en sanitat, educació i vivenda

Compromís ha registrat més de mil esmenes als pressuposts de la Generalitat per a 2026 i assegura que les comptes no responen a les necessitats dels valencians, sinó als interessos polítics del president Juanfran Pérez Llorca.

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.