Dos detinguts per robar un patinet i agredir al propietari amb un arma blanca

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a dos homes que presumptament van sostraure un Vehicle de Mobilitat Personal –un patinet– i un d’ells va agredir amb una arma blanca al propietari, que es va resistir al robatori.

Un avís del Centre Intel·ligent de Coordinació Comandament i Control (CIMACC) va alertar a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant, ja que un taxista havia presenciat a dos homes perpetrant un robatori amb violència, per al que van usar una arma blanca i van fugir seguidament del lloc, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Este testimoni va seguir als autors diversos carrers mentre alertava del succeït a les forces de l’ordre, fins que finalment els va perdre de vista. Un indicatiu que vestia de paisà de Policia Nacional va acudir al lloc i es van entrevistar amb testimonis i víctima, podent així confirmar els fets.

La víctima, que presentava diverses ferides sagnants compatibles amb un ganivet o similar, va narrar als agents els fets que acabava de patir. Pel que sembla es trobava a l’interior d’un establiment i havia deixat el seu patinet estacionat en la part exterior, quan es va adonar que dos individus s’havien aproximat al patí per a sostraure-ho.

El perjudicat va relatar que va eixir ràpidament per a impedir-li-ho, la qual cosa va provocar un enfrontament contra els autors. Un d’ells va traure un ganivet i va arremetre contra ell en diverses ocasions. La víctima va explicar que, en un dels envits, va caure al sòl i l’autor va tornar a arremetre contra ell, que es va defensar amb les mans. L’agressió va deixar a l’amo del patí amb diversos talls en mans i cama.

Durant l’atac, una secció de la fulla tallant del ganivet s’havia partit i va ser localitzat pels agents en via pública. Els actuants van auxiliar a la víctima i van sol·licitar assistència sanitària.

Una vegada obtinguda la descripció física i després de visualitzar imatges dels fets captades per alguns dels testimonis amb les seues terminals mòbils, van iniciar la recerca dels presumptes autors.

Al cap de pocs minuts van localitzar a un d’ells, concretament al que presumptament va agredir amb arma blanca. Després d’extremar les precaucions a causa de la possibilitat de continuar armat i a la perillositat que havia demostrat, els agents van procedir a la seua detenció, en un carrer proper al lloc on havien ocorregut els fets.

Un altre indicatiu va acudir també poc després de la comissió dels fets i, després de recaptar totes les dades aportades pel CIMACC-SALA 091, així com els oferits pels primers agents actuants, va aconseguir localitzar i detenir al segon dels sospitosos.

Este home va tractar d’eludir l’acció policial manifestant, dades d’identitat falsa quan va ser interceptat. No obstant això, van obtenir identificar-li plenament i correctament gràcies a les bases de dades i sistemes informatitzats dels quals disposa la Policia Nacional.

Els detinguts són dos homes, un de nacionalitat marroquina i 34 anys i l’altre de nacionalitat afganesa, de 19 anys. Tots dos van passar a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Alacant i es va decretar l’ingrés a la presó dels dos.

La víctima va haver de ser atesa amb diversos punts de sutura després de l’agressió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.