16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Dos detinguts per robar un patinet i agredir al propietari amb un arma blanca

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a dos homes que presumptament van sostraure un Vehicle de Mobilitat Personal –un patinet– i un d’ells va agredir amb una arma blanca al propietari, que es va resistir al robatori.

Un avís del Centre Intel·ligent de Coordinació Comandament i Control (CIMACC) va alertar a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant, ja que un taxista havia presenciat a dos homes perpetrant un robatori amb violència, per al que van usar una arma blanca i van fugir seguidament del lloc, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Este testimoni va seguir als autors diversos carrers mentre alertava del succeït a les forces de l’ordre, fins que finalment els va perdre de vista. Un indicatiu que vestia de paisà de Policia Nacional va acudir al lloc i es van entrevistar amb testimonis i víctima, podent així confirmar els fets.

La víctima, que presentava diverses ferides sagnants compatibles amb un ganivet o similar, va narrar als agents els fets que acabava de patir. Pel que sembla es trobava a l’interior d’un establiment i havia deixat el seu patinet estacionat en la part exterior, quan es va adonar que dos individus s’havien aproximat al patí per a sostraure-ho.

El perjudicat va relatar que va eixir ràpidament per a impedir-li-ho, la qual cosa va provocar un enfrontament contra els autors. Un d’ells va traure un ganivet i va arremetre contra ell en diverses ocasions. La víctima va explicar que, en un dels envits, va caure al sòl i l’autor va tornar a arremetre contra ell, que es va defensar amb les mans. L’agressió va deixar a l’amo del patí amb diversos talls en mans i cama.

Durant l’atac, una secció de la fulla tallant del ganivet s’havia partit i va ser localitzat pels agents en via pública. Els actuants van auxiliar a la víctima i van sol·licitar assistència sanitària.

Una vegada obtinguda la descripció física i després de visualitzar imatges dels fets captades per alguns dels testimonis amb les seues terminals mòbils, van iniciar la recerca dels presumptes autors.

Al cap de pocs minuts van localitzar a un d’ells, concretament al que presumptament va agredir amb arma blanca. Després d’extremar les precaucions a causa de la possibilitat de continuar armat i a la perillositat que havia demostrat, els agents van procedir a la seua detenció, en un carrer proper al lloc on havien ocorregut els fets.

Un altre indicatiu va acudir també poc després de la comissió dels fets i, després de recaptar totes les dades aportades pel CIMACC-SALA 091, així com els oferits pels primers agents actuants, va aconseguir localitzar i detenir al segon dels sospitosos.

Este home va tractar d’eludir l’acció policial manifestant, dades d’identitat falsa quan va ser interceptat. No obstant això, van obtenir identificar-li plenament i correctament gràcies a les bases de dades i sistemes informatitzats dels quals disposa la Policia Nacional.

Els detinguts són dos homes, un de nacionalitat marroquina i 34 anys i l’altre de nacionalitat afganesa, de 19 anys. Tots dos van passar a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Alacant i es va decretar l’ingrés a la presó dels dos.

La víctima va haver de ser atesa amb diversos punts de sutura després de l’agressió.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.