11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Dos detinguts per robar un patinet i agredir al propietari amb un arma blanca

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a dos homes que presumptament van sostraure un Vehicle de Mobilitat Personal –un patinet– i un d’ells va agredir amb una arma blanca al propietari, que es va resistir al robatori.

Un avís del Centre Intel·ligent de Coordinació Comandament i Control (CIMACC) va alertar a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant, ja que un taxista havia presenciat a dos homes perpetrant un robatori amb violència, per al que van usar una arma blanca i van fugir seguidament del lloc, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Este testimoni va seguir als autors diversos carrers mentre alertava del succeït a les forces de l’ordre, fins que finalment els va perdre de vista. Un indicatiu que vestia de paisà de Policia Nacional va acudir al lloc i es van entrevistar amb testimonis i víctima, podent així confirmar els fets.

La víctima, que presentava diverses ferides sagnants compatibles amb un ganivet o similar, va narrar als agents els fets que acabava de patir. Pel que sembla es trobava a l’interior d’un establiment i havia deixat el seu patinet estacionat en la part exterior, quan es va adonar que dos individus s’havien aproximat al patí per a sostraure-ho.

El perjudicat va relatar que va eixir ràpidament per a impedir-li-ho, la qual cosa va provocar un enfrontament contra els autors. Un d’ells va traure un ganivet i va arremetre contra ell en diverses ocasions. La víctima va explicar que, en un dels envits, va caure al sòl i l’autor va tornar a arremetre contra ell, que es va defensar amb les mans. L’agressió va deixar a l’amo del patí amb diversos talls en mans i cama.

Durant l’atac, una secció de la fulla tallant del ganivet s’havia partit i va ser localitzat pels agents en via pública. Els actuants van auxiliar a la víctima i van sol·licitar assistència sanitària.

Una vegada obtinguda la descripció física i després de visualitzar imatges dels fets captades per alguns dels testimonis amb les seues terminals mòbils, van iniciar la recerca dels presumptes autors.

Al cap de pocs minuts van localitzar a un d’ells, concretament al que presumptament va agredir amb arma blanca. Després d’extremar les precaucions a causa de la possibilitat de continuar armat i a la perillositat que havia demostrat, els agents van procedir a la seua detenció, en un carrer proper al lloc on havien ocorregut els fets.

Un altre indicatiu va acudir també poc després de la comissió dels fets i, després de recaptar totes les dades aportades pel CIMACC-SALA 091, així com els oferits pels primers agents actuants, va aconseguir localitzar i detenir al segon dels sospitosos.

Este home va tractar d’eludir l’acció policial manifestant, dades d’identitat falsa quan va ser interceptat. No obstant això, van obtenir identificar-li plenament i correctament gràcies a les bases de dades i sistemes informatitzats dels quals disposa la Policia Nacional.

Els detinguts són dos homes, un de nacionalitat marroquina i 34 anys i l’altre de nacionalitat afganesa, de 19 anys. Tots dos van passar a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Alacant i es va decretar l’ingrés a la presó dels dos.

La víctima va haver de ser atesa amb diversos punts de sutura després de l’agressió.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.