14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Dos detinguts per robar un patinet i agredir al propietari amb un arma blanca

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a dos homes que presumptament van sostraure un Vehicle de Mobilitat Personal –un patinet– i un d’ells va agredir amb una arma blanca al propietari, que es va resistir al robatori.

Un avís del Centre Intel·ligent de Coordinació Comandament i Control (CIMACC) va alertar a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant, ja que un taxista havia presenciat a dos homes perpetrant un robatori amb violència, per al que van usar una arma blanca i van fugir seguidament del lloc, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

Este testimoni va seguir als autors diversos carrers mentre alertava del succeït a les forces de l’ordre, fins que finalment els va perdre de vista. Un indicatiu que vestia de paisà de Policia Nacional va acudir al lloc i es van entrevistar amb testimonis i víctima, podent així confirmar els fets.

La víctima, que presentava diverses ferides sagnants compatibles amb un ganivet o similar, va narrar als agents els fets que acabava de patir. Pel que sembla es trobava a l’interior d’un establiment i havia deixat el seu patinet estacionat en la part exterior, quan es va adonar que dos individus s’havien aproximat al patí per a sostraure-ho.

El perjudicat va relatar que va eixir ràpidament per a impedir-li-ho, la qual cosa va provocar un enfrontament contra els autors. Un d’ells va traure un ganivet i va arremetre contra ell en diverses ocasions. La víctima va explicar que, en un dels envits, va caure al sòl i l’autor va tornar a arremetre contra ell, que es va defensar amb les mans. L’agressió va deixar a l’amo del patí amb diversos talls en mans i cama.

Durant l’atac, una secció de la fulla tallant del ganivet s’havia partit i va ser localitzat pels agents en via pública. Els actuants van auxiliar a la víctima i van sol·licitar assistència sanitària.

Una vegada obtinguda la descripció física i després de visualitzar imatges dels fets captades per alguns dels testimonis amb les seues terminals mòbils, van iniciar la recerca dels presumptes autors.

Al cap de pocs minuts van localitzar a un d’ells, concretament al que presumptament va agredir amb arma blanca. Després d’extremar les precaucions a causa de la possibilitat de continuar armat i a la perillositat que havia demostrat, els agents van procedir a la seua detenció, en un carrer proper al lloc on havien ocorregut els fets.

Un altre indicatiu va acudir també poc després de la comissió dels fets i, després de recaptar totes les dades aportades pel CIMACC-SALA 091, així com els oferits pels primers agents actuants, va aconseguir localitzar i detenir al segon dels sospitosos.

Este home va tractar d’eludir l’acció policial manifestant, dades d’identitat falsa quan va ser interceptat. No obstant això, van obtenir identificar-li plenament i correctament gràcies a les bases de dades i sistemes informatitzats dels quals disposa la Policia Nacional.

Els detinguts són dos homes, un de nacionalitat marroquina i 34 anys i l’altre de nacionalitat afganesa, de 19 anys. Tots dos van passar a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Alacant i es va decretar l’ingrés a la presó dels dos.

La víctima va haver de ser atesa amb diversos punts de sutura després de l’agressió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.