Primer dia sense màscara al carrer després de més d’un any de pandèmia

Després de tants mesos i tantes molèsties que genera el seu ús, molts pensen que la mesura d’eliminar l’obligatorietat en exteriors és molt precipitada, atesos els últims repunts.

La màscara deixa de ser obligatòria en espais a l’aire lliure de tota Espanya des de hui dissabte 26 de juny, sempre que puga guardar-se la distància de seguretat d’un metre i mig.

A l’espera que la Generalitat Valenciana anuncie noves restriccions

Es tracta d’un pas més en la desescalada de la pandèmia. Ara estem a l’espera que el Govern de la Generalitat Valenciana anuncie en els pròxims dies les noves restriccions que entraran en vigor a partir de l’1 de juliol, quan vencen les mesures actuals d’horari de l’hostaleria i locals d’oci, limitació d’aforaments i altres restriccions que es van dictar a principis de juny.

Era el moment per a eliminar l’ús obligatori de les mascaretes en exteriors?

Esta és la preguntat que tot el món es fa o almenys la majoria. Uns pensen que esta mesura és molt precipitada i més veient els últims repunts de contagis en els últims dies, sembla que el virus encara té molta força. Altres pensen que ja tocava. Hi ha opinions de tota classe.

Es resistixen a llevar-se la mascareta

Moltes són les persones que trobarem pel carrer amb les mascaretes per prevenció i per elecció pròpia.

La Comunitat Valenciana és el territori que acumula més de tres mesos en un nivell de risc baix de transmissió, encara que en els últims dies hi ha hagut algun repunt, coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu i de l’arribada de turistes a la regió, o la sortida d’estiuejants d’aquí a altres territoris. És el cas dels alumnes de batxiller que van ser de viatge de fi de curs a Mallorca i han tornat molts d’ells contagiats. La xifra supera ja els 62 positius localitzats a Elx, València i Castelló.

Hostaleria i oci

Els empresaris de locals d’hostaleria i oci reclamen que se’ls permeta avançar en l‘eliminació de restriccions en els seus negocis. Asseguren que els seus establiments són segurs i adverteixen que “quan tanquen els pubs i discoteques a les dos de la matinada és quan comença el descontrol en botellons i festes en pisos“, tal com ha explicat a ESdiario el president de l’Associació de Locals de Restauració i Oci d’Alacant (ALROA), Javier Galdeano.

Demanen que se’ls permeta obrir fins a les cinc de la matinada, conservant el compliment de les mesures de seguretat i exercint un control estricte sobre els seus clients, però el Consell no està per la labor d’ampliar horari a l’oci nocturn.

Puig demana responsabilitat davant l’increment de contagis

Amb motiu de l’inici d’esta nova etapa en la qual ja no és obligatori l’ús de les màscares a l’aire lliure, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, s’ha dirigit avui als valencians a través d’un vídeo en les seues xarxes socials en el qual insta la ciutadania a fer un ús responsable de la màscara davant la fi de l’obligatorietat de portar-la en espais exteriors.

Cal recordar que ahir es va produir un abrupte increment dels contagis, superant els 800 en un sol dia, una xifra que feia mesos que no s’aconseguia.

<

>
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir prudència davant l’increment de contagis.

<

 

>

Ana Barceló també llança missatge

També la Consellera de Sanitat i Salut Pública, Ana Berceló ha llançat un altre missatge en este primer dia sense mascareta al seu compte de Twitter.

Hui, primer dia sense màscara en l’exterior sempre que es puga mantenir 1,5 de distància de seguretat, en interiors obligatorietat. Mirar cap endavant amb responsabilitat.

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.