L’última setmana de la primavera comença amb un ambient majorment buidat a la Comunitat Valenciana, encara que amb alguns núvols baixos dissipats durant el matí en el sud de València. Durant la vesprada, la nuvolositat d’evolució augmentarà a l’interior, especialment en la zona de Castelló, on no es descarta l’aparició de ruixats ocasionals que podrien anar acompanyats de tempestes.
La presència de calitja serà probable durant el dia
La presència de calitja serà probable durant el dia, la qual cosa podria afectar la visibilitat en unes certes àrees. Quant a les temperatures, s’espera un lleuger descens o que es mantinguen sense canvis, mentres que els vents bufaran moderats del nord-est en la costa i seran variables i més fluixos en la resta del territori, amb tendència a predominar vents lleus de l’est a la vesprada. Es preveuen intervals d’intensitat moderada especialment en el litoral d’Alacant.
Previsions per al dimarts
Per al dimarts, la situació meteorològica manté el cel poc nuvolós durant el matí, amb un increment de núvols d’evolució a l’interior durant la vesprada i la probabilitat de ruixats i tempestes localment fortes. Les temperatures mínimes augmentaran a l’interior, mentres que les màximes pujaran lleugerament o es mantindran estables.
Canvis en el vent
El vent romandrà fluix i variable, posteriorment predominant de l’oest a l’interior i de les components este i sud en la costa, amb reforços ocasionals en el litoral nord i central.
Temperatures extremes en les últimes 24 hores
Les temperatures extremes de les últimes 24 hores registrades en les capitals provincials són: Castelló amb valors entre 21,7 i 31,3 graus; València amb mínimes de 23 i màximes de 29,7 graus; Alacant registrant entre 24,4 i 32,4 graus.
Pronòstic marítim
Pronòstic marítim assenyala que en les aigües costaneres de Castelló el vent bufarà del nord-est amb intensitat moderada al matí, amainant després cap a ratxes variables i originant una maror que disminuirà durant el dia. A València, els vents seran variables amb predominança de l’oest i nord-est, acompanyats d’una marejadilla a maror i mar de fons d’1 metre provinent del nord-est.
En la zona costanera d’Alacant, s’esperen vents del nord i nord-est durant el matí, transformant-se cap a l’est a la vesprada, amb condicions de forta maror que podrien afectar la navegació marítima.