La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.