La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.