La Diputació de València presenta el vídeo sobre lèxic faller ‘El goig de la paraula’

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, que dirigix Immaculada Cerdà, ha presentat un nou vídeo de la sèrie dedicada al lèxic faller en el qual es promociona el món de les lletres falleres i el seu vocabulari específic.

Els creadors del treball audiovisual són Granissat Estudi Creatiu. El guió és de l’expert en literatura fallera i membre de l’Associació d’Estudis Fallers, Josep Lluís Marín, que fa un recorregut des dels orígens i destaca l’oratòria dels mantenidors, els sainets i altres peces teatrals, i els poemes sobre l’explicació de la falla.

El goig de la paraula’ és un vídeo amb una estètica gràfica inspirada en el desenvolupament dinàmic de la tipografia com a element evocador de les lletres falleres i que suggerix alhora innovació.

La música ha sigut composta expressament per al vídeo per la DJ Làuder, una jove compositora que ha reinterpretat amb una sonoritat exòtica la peça clàssica del mestre Josep Serrano, ‘El fallero’.

La locució és de la reconeguda presentadora de programes i documentals culturals, Maria Josep Poquet, que precisament va començar la seua carrera en programes literaris radiofònics.

El vídeo està disponible en el portal de la UNL (https://www.dival.es/normalitzacio) i en el canal de YouTube de la UNL (https://www.youtube.com/@*ValenciaalaDipu).

Enllaç directe al vídeo: https://youtu.be/irbfjlu0n08

Altres vídeos

La Diputació de València, a través de l’àrea de Normalització Lingüística, ha publicat diversos vídeos sobre diferents temàtiques per a promocionar el valencià. Concretament sobre les Falles, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, s’ha publicat, entre altres,  ‘Artistes!’ i ‘Ja estem en Falles’.

Sobre altres temes, destaquen els pódcast ‘Contes de Nadal’, una sèrie que s’ha incrementat en l’última edició amb sis relats de Vicent Blasco Ibáñez, Emilia Pardo Bazán, Ramón María de la Vall-Inclán i Leopoldo Alas “Clarín”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.