La Diputació de València presenta el vídeo sobre lèxic faller ‘El goig de la paraula’

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, que dirigix Immaculada Cerdà, ha presentat un nou vídeo de la sèrie dedicada al lèxic faller en el qual es promociona el món de les lletres falleres i el seu vocabulari específic.

Els creadors del treball audiovisual són Granissat Estudi Creatiu. El guió és de l’expert en literatura fallera i membre de l’Associació d’Estudis Fallers, Josep Lluís Marín, que fa un recorregut des dels orígens i destaca l’oratòria dels mantenidors, els sainets i altres peces teatrals, i els poemes sobre l’explicació de la falla.

El goig de la paraula’ és un vídeo amb una estètica gràfica inspirada en el desenvolupament dinàmic de la tipografia com a element evocador de les lletres falleres i que suggerix alhora innovació.

La música ha sigut composta expressament per al vídeo per la DJ Làuder, una jove compositora que ha reinterpretat amb una sonoritat exòtica la peça clàssica del mestre Josep Serrano, ‘El fallero’.

La locució és de la reconeguda presentadora de programes i documentals culturals, Maria Josep Poquet, que precisament va començar la seua carrera en programes literaris radiofònics.

El vídeo està disponible en el portal de la UNL (https://www.dival.es/normalitzacio) i en el canal de YouTube de la UNL (https://www.youtube.com/@*ValenciaalaDipu).

Enllaç directe al vídeo: https://youtu.be/irbfjlu0n08

Altres vídeos

La Diputació de València, a través de l’àrea de Normalització Lingüística, ha publicat diversos vídeos sobre diferents temàtiques per a promocionar el valencià. Concretament sobre les Falles, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, s’ha publicat, entre altres,  ‘Artistes!’ i ‘Ja estem en Falles’.

Sobre altres temes, destaquen els pódcast ‘Contes de Nadal’, una sèrie que s’ha incrementat en l’última edició amb sis relats de Vicent Blasco Ibáñez, Emilia Pardo Bazán, Ramón María de la Vall-Inclán i Leopoldo Alas “Clarín”.

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.