La Diputació de València presenta el vídeo sobre lèxic faller ‘El goig de la paraula’

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, que dirigix Immaculada Cerdà, ha presentat un nou vídeo de la sèrie dedicada al lèxic faller en el qual es promociona el món de les lletres falleres i el seu vocabulari específic.

Els creadors del treball audiovisual són Granissat Estudi Creatiu. El guió és de l’expert en literatura fallera i membre de l’Associació d’Estudis Fallers, Josep Lluís Marín, que fa un recorregut des dels orígens i destaca l’oratòria dels mantenidors, els sainets i altres peces teatrals, i els poemes sobre l’explicació de la falla.

El goig de la paraula’ és un vídeo amb una estètica gràfica inspirada en el desenvolupament dinàmic de la tipografia com a element evocador de les lletres falleres i que suggerix alhora innovació.

La música ha sigut composta expressament per al vídeo per la DJ Làuder, una jove compositora que ha reinterpretat amb una sonoritat exòtica la peça clàssica del mestre Josep Serrano, ‘El fallero’.

La locució és de la reconeguda presentadora de programes i documentals culturals, Maria Josep Poquet, que precisament va començar la seua carrera en programes literaris radiofònics.

El vídeo està disponible en el portal de la UNL (https://www.dival.es/normalitzacio) i en el canal de YouTube de la UNL (https://www.youtube.com/@*ValenciaalaDipu).

Enllaç directe al vídeo: https://youtu.be/irbfjlu0n08

Altres vídeos

La Diputació de València, a través de l’àrea de Normalització Lingüística, ha publicat diversos vídeos sobre diferents temàtiques per a promocionar el valencià. Concretament sobre les Falles, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, s’ha publicat, entre altres,  ‘Artistes!’ i ‘Ja estem en Falles’.

Sobre altres temes, destaquen els pódcast ‘Contes de Nadal’, una sèrie que s’ha incrementat en l’última edició amb sis relats de Vicent Blasco Ibáñez, Emilia Pardo Bazán, Ramón María de la Vall-Inclán i Leopoldo Alas “Clarín”.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.