La Diputació de València presenta el vídeo sobre lèxic faller ‘El goig de la paraula’

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, que dirigix Immaculada Cerdà, ha presentat un nou vídeo de la sèrie dedicada al lèxic faller en el qual es promociona el món de les lletres falleres i el seu vocabulari específic.

Els creadors del treball audiovisual són Granissat Estudi Creatiu. El guió és de l’expert en literatura fallera i membre de l’Associació d’Estudis Fallers, Josep Lluís Marín, que fa un recorregut des dels orígens i destaca l’oratòria dels mantenidors, els sainets i altres peces teatrals, i els poemes sobre l’explicació de la falla.

El goig de la paraula’ és un vídeo amb una estètica gràfica inspirada en el desenvolupament dinàmic de la tipografia com a element evocador de les lletres falleres i que suggerix alhora innovació.

La música ha sigut composta expressament per al vídeo per la DJ Làuder, una jove compositora que ha reinterpretat amb una sonoritat exòtica la peça clàssica del mestre Josep Serrano, ‘El fallero’.

La locució és de la reconeguda presentadora de programes i documentals culturals, Maria Josep Poquet, que precisament va començar la seua carrera en programes literaris radiofònics.

El vídeo està disponible en el portal de la UNL (https://www.dival.es/normalitzacio) i en el canal de YouTube de la UNL (https://www.youtube.com/@*ValenciaalaDipu).

Enllaç directe al vídeo: https://youtu.be/irbfjlu0n08

Altres vídeos

La Diputació de València, a través de l’àrea de Normalització Lingüística, ha publicat diversos vídeos sobre diferents temàtiques per a promocionar el valencià. Concretament sobre les Falles, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, s’ha publicat, entre altres,  ‘Artistes!’ i ‘Ja estem en Falles’.

Sobre altres temes, destaquen els pódcast ‘Contes de Nadal’, una sèrie que s’ha incrementat en l’última edició amb sis relats de Vicent Blasco Ibáñez, Emilia Pardo Bazán, Ramón María de la Vall-Inclán i Leopoldo Alas “Clarín”.

Últimes notícies

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.