7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La Diputació de València reconeix a 42 comerços en els premis de ‘L’ús del valencià en el comerç local’

La Diputació de València ha entregat els premis de ‘Lús del valencià en el comerç local’ a 42 establiments de diferents municipis de la província. En esta quarta edició dels premis s’han adherit 24 ajuntaments, que han organitzat la convocatòria en cada localitat amb ajuda de la corporació provincial, i que este matí han acompanyat als seus comerços per a recollir estos guardons en la Diputació.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, ha agraït la seua participació tant als consistoris com als comerços per “la seua aposta, valentia i determinació en l’ús de la nostra llengua”. “La intenció és sumar nous establiments a esta causa perquè no s’entén que siguem valencianoparlants a casa o amb els nostres companys de treball i després canviem d’idioma a les botigues, per exemple; és una qüestió que ens preocupa molt”, ha assegurat.

En la mateixa línia, ha esgrimit Mompó, “si volem que les futures generacions continuen disfrutant de la nostra riquesa lingüística, hem de treballar per a integrar el seu ús en els nostres entorns habituals, les institucions hem de treballar unides per a impulsar més iniciatives com estos guardons, per a revitalitzar i normalitzar l’ús del valencià en totes les esferes”. Per això, ha asseverat, “en esta casa sempre ens trobareu protegint, difonent i utilitzant el valencià, sense fissures, sense imposicions, treballant des del respecte i en positiu”.

Per part seua, la responsable de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Imma Cerdà, ha subratllat que “parlar la llengua pròpia del nostre poble s’hauria de considerar normal”. “Hui agraïm i distingim a eixos comerços que creen eixos entorns amables per a la nostra llengua, botigues i empreses que fan de la proximitat del valencià, senyal de qualitat”, ha explicat.

Els ajuntaments que han volgut participar en la convocatòria del 2024 han tingut fins al 5 d’abril per a adherir-se a esta línia de subvencions amb la finalitat d’organitzar estos premis a l’ús del valencià en el comerç local.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.