La Diputació de València reconeix a 42 comerços en els premis de ‘L’ús del valencià en el comerç local’

Ejemplo de shortcode con estilo
La corporació provincial premia a comerços de diferents municipis valencians per 'la seua aposta, valentia i determinació en l'ús de la nostra llengua', ha destacat Mompó

La Diputació de València ha entregat els premis de ‘Lús del valencià en el comerç local’ a 42 establiments de diferents municipis de la província. En esta quarta edició dels premis s’han adherit 24 ajuntaments, que han organitzat la convocatòria en cada localitat amb ajuda de la corporació provincial, i que este matí han acompanyat als seus comerços per a recollir estos guardons en la Diputació.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, ha agraït la seua participació tant als consistoris com als comerços per “la seua aposta, valentia i determinació en l’ús de la nostra llengua”. “La intenció és sumar nous establiments a esta causa perquè no s’entén que siguem valencianoparlants a casa o amb els nostres companys de treball i després canviem d’idioma a les botigues, per exemple; és una qüestió que ens preocupa molt”, ha assegurat.

En la mateixa línia, ha esgrimit Mompó, “si volem que les futures generacions continuen disfrutant de la nostra riquesa lingüística, hem de treballar per a integrar el seu ús en els nostres entorns habituals, les institucions hem de treballar unides per a impulsar més iniciatives com estos guardons, per a revitalitzar i normalitzar l’ús del valencià en totes les esferes”. Per això, ha asseverat, “en esta casa sempre ens trobareu protegint, difonent i utilitzant el valencià, sense fissures, sense imposicions, treballant des del respecte i en positiu”.

Per part seua, la responsable de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Imma Cerdà, ha subratllat que “parlar la llengua pròpia del nostre poble s’hauria de considerar normal”. “Hui agraïm i distingim a eixos comerços que creen eixos entorns amables per a la nostra llengua, botigues i empreses que fan de la proximitat del valencià, senyal de qualitat”, ha explicat.

Els ajuntaments que han volgut participar en la convocatòria del 2024 han tingut fins al 5 d’abril per a adherir-se a esta línia de subvencions amb la finalitat d’organitzar estos premis a l’ús del valencià en el comerç local.

Últimes notícies

Novembre arranca amb pluges febles al sud de València i el nord d’Alacant

El primer dia de novembre porta núvols i pluges febles o moderades al sud de València i al nord d’Alacant. Les màximes pujaran hui, però baixaran dilluns.

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.