La Diputació de València reconeix a 42 comerços en els premis de ‘L’ús del valencià en el comerç local’

La Diputació de València ha entregat els premis de ‘Lús del valencià en el comerç local’ a 42 establiments de diferents municipis de la província. En esta quarta edició dels premis s’han adherit 24 ajuntaments, que han organitzat la convocatòria en cada localitat amb ajuda de la corporació provincial, i que este matí han acompanyat als seus comerços per a recollir estos guardons en la Diputació.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, ha agraït la seua participació tant als consistoris com als comerços per “la seua aposta, valentia i determinació en l’ús de la nostra llengua”. “La intenció és sumar nous establiments a esta causa perquè no s’entén que siguem valencianoparlants a casa o amb els nostres companys de treball i després canviem d’idioma a les botigues, per exemple; és una qüestió que ens preocupa molt”, ha assegurat.

En la mateixa línia, ha esgrimit Mompó, “si volem que les futures generacions continuen disfrutant de la nostra riquesa lingüística, hem de treballar per a integrar el seu ús en els nostres entorns habituals, les institucions hem de treballar unides per a impulsar més iniciatives com estos guardons, per a revitalitzar i normalitzar l’ús del valencià en totes les esferes”. Per això, ha asseverat, “en esta casa sempre ens trobareu protegint, difonent i utilitzant el valencià, sense fissures, sense imposicions, treballant des del respecte i en positiu”.

Per part seua, la responsable de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Imma Cerdà, ha subratllat que “parlar la llengua pròpia del nostre poble s’hauria de considerar normal”. “Hui agraïm i distingim a eixos comerços que creen eixos entorns amables per a la nostra llengua, botigues i empreses que fan de la proximitat del valencià, senyal de qualitat”, ha explicat.

Els ajuntaments que han volgut participar en la convocatòria del 2024 han tingut fins al 5 d’abril per a adherir-se a esta línia de subvencions amb la finalitat d’organitzar estos premis a l’ús del valencià en el comerç local.

Últimes notícies

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.