La Diputació se suma a estudiar la viabilitat de les propostes de ‘bous al carrer’ que plantegen asseguradores i aficionats

La Diputació de València proposa treballar conjuntament amb la Secretaria de Seguretat i Emergències de la Generalitat per a coordinar i considerar la viabilitat de les propostes plantejades per ajuntaments, penyes i asseguradores sobre l’organització de festejos taurins en els municipis valencians.

Així ho han acordat tots els grups amb representació en la cambra provincial, excepte Compromís (en contra) i La Vall ens Uneix (abstenció), després de recolzar en el ple d’octubre una moció que busca dotar de major seguretat l’organització d’aquests festejos.

L’objectiu de la moció acordada entre populars i socialistes, amb el suport de Ciutadans i Vox, és “avançar en solucions reals” al costat del Consell i la resta d’actors implicats per a aconseguir el màxim nivell de seguretat possible en cada festeig taurí que s’organitze en municipis de la província, més de 8.500 cada any i amb un impacte econòmic de desenes de milions d’euros a nivell autonòmic, segons la memòria de ‘bous al carrer’ de 2019 elaborada per la Generalitat.

Els acords aprovats en la sessió plenària d’aquest dimarts, que seran traslladats als ajuntaments que organitzen aquest tipus de festejos, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Les Corts i Presidència de la Generalitat, contemplen en primer lloc la consideració de les diferents propostes exposades en les reunions entre Emergències, la FVMP, els consistoris i representants de penyes i asseguradores. En aquest punt, la Diputació demana formar part de futures trobades per a conéixer de primera mà les necessitats dels organitzadors i poder contribuir a la viabilitat dels festejos taurins.

Al mateix temps, els responsables provincials traslladaran al Consell la preocupació mostrada per ajuntaments i penyes davant la impossibilitat d’assegurar el cent per cent de l’import dels accidents durant cada festeig, i que siga la sanitat pública la que oferisca cobertura allí on no arribe l’assegurança.

La Diputació demana estar en les reunions

En el debat de la moció sobre els festejos taurins, tant socialistes com populars han coincidit en la necessitat d’ajudar als organitzadors perquè disposen de seguretat jurídica en els festejos, “una tradició històrica valenciana de la qual tenim constància des de 1373 i que continua celebrant-se en la meitat dels municipis”, segons ha exposat el diputat del PP, Modest Martínez, qui ha advocat per “evitar la confrontació política i defensar la figura dels alcaldes i alcaldesses que treballen per a continuar organitzant aquests festejos amb la màxima responsabilitat”.

En la mateixa línia s’ha expressat la portaveu del PSPV, Pilar Sarrión, qui s’ha mostrat favorable a “defensar les tradicions protegint la responsabilitat d’aquests alcaldes i alcaldesses com a prenedors de les assegurances”. 

Sarrión ha valorat “la creixent conscienciació dels organitzadors amb el respecte pel benestar animal i la seguretat a tots els nivells”, la qual cosa sumat al nombre de participants, una mitjana de més de 2.000 persones en cada festeig, “ens obliga a fer un treball de col·laboració institucional que analitze tots els detalls i oferisca les majors garanties possibles, principalment de seguretat, en l’organització de cada esdeveniment”.

L’únic vot en contra que ha rebut la moció acordada entre el grup popular i el socialista ha sigut el de Compromís. El seu portaveu, Xavier Rius, ha argumentat la seua postura emparant-se en uns valors que “no toleren el maltractament animal i posar en risc la vida de les persones”.

Rius ha admés que el paper de la ramaderia en la prevenció d’incendis és l’únic element de l’exposició de motius en el que podria estar d’acord, si bé ha qüestionat l’impacte econòmic del qual parla la moció i la “dubtosa legalitat de la proposta de mutualitat que podria portar a la Diputació a assegurar a tercers, alguna cosa que no fa amb altres col·lectius com a pirotècnics, fallers o organitzadors d’esdeveniments esportius”.

En aquest sentit, la portaveu socialista, Pilar Sarrión, ha matisat que la moció aprovada no estableix cap mena de mutualitat per part de la Diputació i que “l’única cosa que demanem és tindre veu en les reunions que s’estan produint sobre la seguretat dels festejos taurins i col·laborar en la cerca de solucions conjuntes per a millorar la celebració d’aquests; un treball que no s’ha traduït encara en mesures concretes que aniran arribant amb el temps”.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU