El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

La Generalitat, a través de la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació i la Conselleria d’Emergències i Interior, manté este estiu actiu el dispositiu extraordinari de prevenció i extinció d’incendis forestals, que enguany arriba als 1.693 efectius en coordinació amb diferents administracions.

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, i el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, han presentat l’operatiu d’enguany, dissenyat per a anticipar-se al risc en un període d’elevada afluència a entorns naturals i reforçar la capacitat de resposta davant qualsevol emergència.

Per províncies, el dispositiu es distribuïx amb 724 efectius a València, 470 a Castelló i 434 a Alacant, a més d’altres 65 professionals que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana. L’operatiu integra bombers forestals de la Generalitat, consorcis provincials, bombers municipals, agents mediambientals, unitats de vigilància preventiva i tècnics forestals propis i de l’empresa pública Vaersa, que desenvolupen tasques de vigilància, intervenció ràpida i coordinació tècnica.

El dispositiu destaca també per la seua capacitat operativa sobre el territori, amb 56 unitats de bombers forestals terrestres, 45 autobombes i 6 unitats helitransportades operatives durant tot l’any. A això se suma la xarxa de 42 observatoris forestals, 10 d’ells amb vigilància les 24 hores, que actuen com a elements clau en la detecció primerenca.

En este sentit, la Generalitat impulsa la seua modernització amb la renovació de 10 observatoris estratègics per a aconseguir millors infraestructures, comunicacions avançades, autosuficiència energètica i estacions meteorològiques integrades. Per a això, la Generalitat compta amb una inversió de 2,2 milions d’euros dels fons Next Generation-EU.

Per la seua part, des de la Conselleria d’Emergències i Interior s’ha incidit en el fet que la sala del telèfon d’emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana veurà reforçat el seu servei de personal entre el 2 i el 6 d’abril, i entre l’11 i el 13 d’abril. A més, la Policia de la Generalitat disposarà d’unitats encarregades de fer vigilàncies preventives dins de les zones recreatives, supervisant el bon ús del foc i evitant la seua utilització en els parcs naturals.

Així mateix, durant la Setmana Santa i la Pasqua s’adoptaran les mesures preventives previstes en el nivell de risc màxim d’incendis forestals, nivell 3 de preemergència. També estan previstos vols de reconeixement de mitjans aeris de la Generalitat per a fer rutes de vigilància preventiva carregats amb aigua i retardant. Per a això, s’han establit diferents rutes per les tres províncies, especialment en els territoris amb més massa forestal.

‘Jo dic Stop al Foc’

La campanya de sensibilització de la Generalitat d’enguany, sota el lema ‘Jo dic Stop al Foc’, posa el focus en la corresponsabilitat de la ciutadania en la prevenció d’incendis forestals.

La protecció de les nostres muntanyes és una responsabilitat compartida: el treball dels equips desplegats és essencial, però també ho és la col·laboració de la societat. La campanya apel·la a la consciència individual amb un missatge clar: cada gest compta i cada persona pot ser part activa de la solució.

L’objectiu és reforçar la cultura de la prevenció i traslladar que el millor incendi és el que no arriba a produir-se, consolidant un compromís col·lectiu amb la protecció de l’entorn natural de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.