9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

“Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se” són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.