20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

“Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se” són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.