El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat al Monestir de Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó i el paper de la Comunitat Valenciana en l’Espanya autonòmica actual.
Les Corts Valencianes han rebutjat una iniciativa de Vox sobre immigració per l’abstenció del PP, que havia proposat una esmena que Vox no ha acceptat. El ple sí que ha aprovat una proposta del PP sobre vivenda amb una esmena de Vox que introdueix el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública.
La nova regulació de la Renda Valenciana d’Inclusió, que entrarà en vigor dilluns, i la futura llei d’habitatge social incorporaran criteris d’arrelament i veïnatge per a accedir a estes prestacions i vivendes públiques.
Juanfran Pérez Llorca ha destacat el potencial econòmic d’Alacant i ha exigit més inversió estatal per a la Comunitat Valenciana, que considera infrafinançada. El president ha llançat este missatge en l’obertura del VI Foro Económico Español d’Alacant, al Districte Digital.
Cullera acollirà del 15 al 18 d’octubre la III Biennal Mundial de l’Arròs, amb més de 80 propostes de gastronomia, música, humor i oci per a tots els públics. Degustacions, tapes, concerts i activitats familiars convertiran la ciutat en un gran escenari amb l’arròs com a protagonista.
El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.
Arde Bogotá iniciarà en Cartagena la seua nova gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que tindrà parada a l’Estadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny, dins d’un projecte de residència urbana amb quatre grans concerts previs en 2027.
Arde Bogotá iniciarà en maig de 2027 una residència urbana a Cartagena com a arrancada de la seua gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que inclou dos grans concerts a lEstadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny.
L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.
Casa Mediterráneo, ubicada en l’antiga estació de Benalúa d’Alacant, ha implantat un projecte pioner de Gemell Digital en 3D per a planificar el manteniment i la conservació del seu edifici històric. La iniciativa s’ha desenvolupat com a treball final de màster i convertix Alacant en referent en la protecció del patrimoni mediterrani.
La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.
Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.
La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.
La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.
La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.
L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha visitat Elx convidat per l’alcalde Pablo Ruz en una jornada institucional que ha inclòs recepció oficial, signatura en el llibre d’honor i la dedicació d’una palmera a Badalona al Parc Municipal. La trobada ha servit per reivindicar les similituds entre les dos ciutats i obrir una etapa de col·laboració, enmig de les crítiques prèvies del PSPV-PSOE il·licità a la invitació.
L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.
Les 31 germandats, corporacions i confraries adapten el calendari de 2027 davant la coincidència del Divendres de Dolors amb Sant Josep i preparen més de 80 processons a partir del 20 de març
La jutgessa ha ajornat fins al 9 de novembre la declaració com a testimonis del president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa de vivendes de Les Naus, en el marc de la causa sobre la parcel·la municipal de la promoció a Alacant.
La Policia Nacional ha detingut a Alacant quatre persones acusades de 41 estafes de falsos lloguers, amb un perjudici de quasi 53.000 euros. Els arrestats, de 28 a 32 anys, també afronten càrrecs per blanqueig i grup criminal.
Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment
El cronista Albert Llueca ret homenatge en el seu article a les costureres valencianes, reivindica que es recorde la seua aportació i defensa unes condicions laborals dignes.
Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.
La Comunitat Valenciana ha registrat 629 desnonaments per lloguer i hipoteca entre abril i juny de 2026, i és la quarta autonomia amb més llançaments judicials tot i el descens generalitzat a Espanya.
El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.
La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.
La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.
El davanter de Foyos, heroi del Mundial 2026 amb Espanya, s’ha convertit en imatge i ambaixador de la línia Iuman Intimissimi, la proposta de roba interior masculina de la firma italiana.
Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 88,9 % durant el pont del 9 d’Octubre i el 12 d’octubre, 3,5 punts per damunt de les previsions, amb Benidorm, Peníscola i València ciutat per damunt del 90 %.
La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.
La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.
La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.
La UPV ha obert una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar estudiant després de fugir de Gaza.
La Universitat Politècnica de València ha posat en marxa una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar els seus estudis.
València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.
José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.
Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.
Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.
Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.
El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat al Monestir de Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó i el paper de la Comunitat Valenciana en l’Espanya autonòmica actual.
Les Corts Valencianes han rebutjat una iniciativa de Vox sobre immigració per l’abstenció del PP, que havia proposat una esmena que Vox no ha acceptat. El ple sí que ha aprovat una proposta del PP sobre vivenda amb una esmena de Vox que introdueix el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública.
La nova regulació de la Renda Valenciana d’Inclusió, que entrarà en vigor dilluns, i la futura llei d’habitatge social incorporaran criteris d’arrelament i veïnatge per a accedir a estes prestacions i vivendes públiques.
Juanfran Pérez Llorca ha destacat el potencial econòmic d’Alacant i ha exigit més inversió estatal per a la Comunitat Valenciana, que considera infrafinançada. El president ha llançat este missatge en l’obertura del VI Foro Económico Español d’Alacant, al Districte Digital.
Cullera acollirà del 15 al 18 d’octubre la III Biennal Mundial de l’Arròs, amb més de 80 propostes de gastronomia, música, humor i oci per a tots els públics. Degustacions, tapes, concerts i activitats familiars convertiran la ciutat en un gran escenari amb l’arròs com a protagonista.
El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.
Arde Bogotá iniciarà en Cartagena la seua nova gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que tindrà parada a l’Estadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny, dins d’un projecte de residència urbana amb quatre grans concerts previs en 2027.
Arde Bogotá iniciarà en maig de 2027 una residència urbana a Cartagena com a arrancada de la seua gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que inclou dos grans concerts a lEstadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny.
L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.
Casa Mediterráneo, ubicada en l’antiga estació de Benalúa d’Alacant, ha implantat un projecte pioner de Gemell Digital en 3D per a planificar el manteniment i la conservació del seu edifici històric. La iniciativa s’ha desenvolupat com a treball final de màster i convertix Alacant en referent en la protecció del patrimoni mediterrani.
La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.
Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.
La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.
La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.
La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.
L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha visitat Elx convidat per l’alcalde Pablo Ruz en una jornada institucional que ha inclòs recepció oficial, signatura en el llibre d’honor i la dedicació d’una palmera a Badalona al Parc Municipal. La trobada ha servit per reivindicar les similituds entre les dos ciutats i obrir una etapa de col·laboració, enmig de les crítiques prèvies del PSPV-PSOE il·licità a la invitació.
L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.
Les 31 germandats, corporacions i confraries adapten el calendari de 2027 davant la coincidència del Divendres de Dolors amb Sant Josep i preparen més de 80 processons a partir del 20 de març
La jutgessa ha ajornat fins al 9 de novembre la declaració com a testimonis del president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa de vivendes de Les Naus, en el marc de la causa sobre la parcel·la municipal de la promoció a Alacant.
La Policia Nacional ha detingut a Alacant quatre persones acusades de 41 estafes de falsos lloguers, amb un perjudici de quasi 53.000 euros. Els arrestats, de 28 a 32 anys, també afronten càrrecs per blanqueig i grup criminal.
Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment
El cronista Albert Llueca ret homenatge en el seu article a les costureres valencianes, reivindica que es recorde la seua aportació i defensa unes condicions laborals dignes.
Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.
La Comunitat Valenciana ha registrat 629 desnonaments per lloguer i hipoteca entre abril i juny de 2026, i és la quarta autonomia amb més llançaments judicials tot i el descens generalitzat a Espanya.
El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.
La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.
La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.
El davanter de Foyos, heroi del Mundial 2026 amb Espanya, s’ha convertit en imatge i ambaixador de la línia Iuman Intimissimi, la proposta de roba interior masculina de la firma italiana.
Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 88,9 % durant el pont del 9 d’Octubre i el 12 d’octubre, 3,5 punts per damunt de les previsions, amb Benidorm, Peníscola i València ciutat per damunt del 90 %.
La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.
La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.
La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.
La UPV ha obert una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar estudiant després de fugir de Gaza.
La Universitat Politècnica de València ha posat en marxa una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar els seus estudis.
València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.
José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.
Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.
Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.
Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.
Els bombers rescaten un dofí encallat en una platja de Benicarló
Ejemplo de shortcode con estilo
Al voltant de les 11.30 hores del matí, Bombers del parc del Baix Maestrat del Consorci Provincial de Bombers de Castelló s’han mobilitzat per al rescat d’un dofí que s’havia quedat encallat i atrapat en la platja del Morrongo, a Benicarló. En el vídeo que es troba dalt d’estes línies es pot vore com han […]
Al voltant de les 11.30 hores del matí, Bombers del parc del Baix Maestrat del Consorci Provincial de Bombers de Castelló s’han mobilitzat per al rescat d’un dofí que s’havia quedat encallat i atrapat en la platja del Morrongo, a Benicarló. En el vídeo que es troba dalt d’estes línies es pot vore com han atés els bombers a l’animal fins a l’arribada d’uns especialistes que decidirien de quina manera procedir en acabant.
Els bombers, amb el dofí | CPBC
El Consorci ha comunicat que es troba a l’espera de l’arribada d’un equip d’especialistes de l’Oceanogràfic, mentre que els efectius del parc continuen treballant per mantindre en les millors condicions possibles al dofí.
Les imatges, compartides pel Servei d’Informació del Consorci, mostren eixos moments.
Els bombers, amb el dofí | CPBC
Segons ha informat EFE, l’animal es trobaria ferit en la cua i en la zona abdominal, però està viu.
La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.
La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.
Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.
Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.
Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.
València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.
José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.
Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.
Gestiona la teua privacitat
Per oferir les millors experiències, nosaltres i els nostres socis fem servir tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà a nosaltres i als nostres socis processar dades personals com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc i mostrar anuncis (no) personalitzats. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.
Feu clic a continuació per donar el vostre consentiment a l'anterior o prendre decisions detallades. Les vostres opcions només s'aplicaran a aquest lloc. Podeu canviar la vostra configuració en qualsevol moment, inclosa la retirada del vostre consentiment, utilitzant els commutadors de la Política de galetes o fent clic al botó de gestió del consentiment a la part inferior de la pantalla.
Funcional
Sempre actiu
L’emmagatzematge o l’accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l’ús d’un servici específic sol·licitat expressament per l’abonat o usuari, o amb l’única finalitat de dur a terme la transmissió d’una comunicació a través d’una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
L’emmagatzematge o l’accés tècnic és necessari amb la finalitat legítima d’emmagatzemar preferències no sol·licitades per l’abonat o usuari.
Estadístiques
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.L’emmagatzematge o l’accés tècnic que s’utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del seu proveïdor de servicis d’Internet o els registres addicionals d’un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada únicament amb esta finalitat no es pot utilitzar per a identificar-lo.
Màrqueting
L’emmagatzematge o l’accés tècnic és necessari per a crear perfils d’usuari per a enviar publicitat, o per a fer un seguiment de l’usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.